دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱

مجید انتظامی:خواستم دینم رااداکنم+تصاویر

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 231208
رهبر ارکستر سمفونیک تهران و خالق «سمفونی کارون» با بیان اینکه من یک آهنگسازم و اهل سیاست نیستم، گفت: کارون رودی است که شهدای زیادی در آن به شهادت رسیدند، با موسیقی تلاش کردم دین‌ام را نسبت به این امر ادا کنم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مجید انتظامی» آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک تهران و خالق «سمفونی کارون» در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس در خصوص لغو نشست خبری این کنسرت و احتمال برگزار نشدن آن، اظهار داشت: صبح امروز برای رفتن به نشست خبری سمفونی کارون که از سوی انجمن موسیقی ایران در تالار وحدت برنامه ریزی شده بود، حاضر شدم و قبل از اینکه آژانس بگیرم به مدیر ارکستر تماس گرفتم که این نشست در کدامیک از سالن‌های تالار برگزار می‌شود که متأسفانه خبر لغو این نشست را به من داد.

 

* در سمفونی کارون کار سیاسی نکرده‌ام


 
وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه چرا از سوی مسئولین برگزاری این کنسرت خبر لغو نشست را دریافت نکرده است، گفت: آهنگساز در این اثر کار سیاسی نمی‌کند بلکه با کار هنری خود تلاش کرده است تا رود کارون و مردمی که در آن خفته‌اند را به نمایش درآورد. این مردم فرزندان شما هستند، وقایع تاریخی زیادی در این مملکت اتفاق افتاده است که بخشی از آن به رود کارون برمی‌گردد. من نمی‌گویم سدی که بر رود کارون زده شده خوب است یا بد، من برای رود کارون و با استفاده از ریتم‌های جنوب کشور آهنگ ساختم، کارون رودی است که شهدای زیادی در آن به شهادت رسیدند و جنوبی‌ها به آن عشق می‌ورزند. با موسیقی تلاش کردم دین‌ام را نسبت به این امر ادا کنم. هر چند کشاورزان استان خوزستان درخواست لغو کنسرت سمفونی کارون را از من خواستار شده‌اند اما باید بگوییم که موسیقی دارای پیام است؛ ابتدا آن را گوش کنند و بعد نظرات خودشان را منعکس نمایند.

این آهنگساز پیشکسوت کشورمان با بیان اینکه من شخصی سیاسی نیستم، تصریح کرد:‌ من در حمایت از سدسازی این سمفونی را نساخته‌ام، اگر این سمفونی را گوش کنید می‌بینید که شعرش درباره رود کارون است.

 
آهنگساز فیلم «مریم مقدس» خاطرنشان کرد:‌ اگر ارگانی در این بین سعی دارد از نام من سوء استفاده کند من بی‌تقصیرم، شما آنچه را که از کارون دوست دارید در این موسیقی می‌توانید گوش کنید.

* عشق و خودباوری با سازهای کوبه‌ای جنوب در سمفونی کارون نشان داده می‌شود


 انتظامی با اشاره به اینکه من از آثاری که زیر آب رفته خبری ندارم و من مانند بقیه مردم هستم، یادآور شد: «سمفونی کارون‌» اثری است درباره عظمت و استواری مردمان این سرزمین کهن که در راه سربلندی، اقتدار و استواری این سرزمین در تمام ادوار تاریخ کوشیدند. این اثر با الهام از طبیعت باشکوه ایران و غیرت مردان و زنان این مرز و بوم که برای میهن خود فداکاری و جانفشانی کرده‌اند، ساخته شده است.

این سمفونی با استفاده از ریتم‌ها و سازه‌های کوبه‌ای جنوب ایران سعی دارد به توصیفی از عشق و خودباوری مردمانی که برای بیان پیشرفت و تمدن ایران کوشیده‌اند، بپردازد.

 * «سمفونی کارون» گویای عشق و ایثار دوران دفاع مقدس است

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه اهل سیاست نیست، گفت:‌ من برای اعتلای فرهنگ کشورم و برای فداکاری کسانی که در این رود خفته‌‌اند کار می‌کنم. نمی‌دانم سیاست کار بر چه اساسی است که به من چیزی نمی‌گویند. امروز نشست خبری لغو شد و فردا شاید کنسرت لغو شود؛ این دست من نیست، چرا که در ابتدای نوشتن قرارداد متنی که جلوی من گذاشتند باب میل من نبود و آن را هم امضا نکردم ولی مدیر آن زمان برنامه‌های تالار وحدت این قرارداد را امضا کرد.

خالق موسیقی فیلم «دوئل» با بیان اینکه این اثر با مبلغ ناچیزی خلق شده است، افزود: سمفونی کارون در 4 قسمت است که هر قسمت گویای فصلی از حرکت مردمی و حماسه‌ها‌یی است که در کارون اتفاق افتاده است و می‌توان به عشق و ایثار حماسه‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی تاکید کرد: من از آثاری که زیر آب رفته خبری ندارم، من هم مانند بقیه مردم هستم ولی چون هنرمندم، کارم دیده می‌شود.

 به گزارش جهان، سمفونی کارون ساخته مجید انتظامی قرار بود سال گذشته اجرا شود که به دلیل نامعلومی لغو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این هنرمند بزرگ وراستین نمونه عالی وبارز یک ایرانی متعهد وغیرتمند است که همواره در راه اعتلای ایران اسلامی بدون حاشیه وتوقع کوشیده است. سمفونی ازادی خرمشهر ایشان شاهکاری است که بدون کلام اوج مظلومیت وغرور ایران در اغاز جنگ تحمیلی را نمایش میدهد. انتظار میرود مسئولین قدرشناس این عزیز باشند!