پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱
۱

شهدا متعلق به هیچ جناحی نیستند/ پیروی از ولایت شاخص خوشبختی ملت است

يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب: 670139
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شهدا متعلق به هیچ جناحی نیستند و این خط کشی‌های سطحی بین شهدا وارد نیست، گفت: پیروی از ولایت شاخص خوشبختی ملت است.
شهدا متعلق به هیچ جناحی نیستند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امشب در همایش یادواره شهدای شهرستان قدس در سالن فرهنگ و هنر مجموعه باغ ملی شهر قدس اظهار داشت: ایام شهادت یگانه بانو آفرینش حضرت فاطمه زهرا (س) را به محضر امام عصر (عج) تسلیت عرض می‌کنیم و در حقیقت ایشان مادر تمام شهدا هستند؛ ثانیاً چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم، چون این انقلاب نیز میراث مادری مردمان ماست و سوم اینکه از خداوند متعال سپاسگذارم در جمع با محبت و سرشار از امید مردمان شهرستان قدس حضور پیدا کردم و میزبانان این ضیافت شهدا عزیز ما هستند که همه ما بر سر سفره آن‌ها هستیم.

وی افزود: از اینکه محور اتحاد ما شهیدان هستند، خوشبختیم و شهیدان متعلق به هیچ جناحی نیستند و این خط کشی‌های سطحی بین شهدا وارد نیست و هر جا هم که شهدا وارد می‌شوند، فاصله‌های خیالی را بر می‌دارند و شهدا متعلق به همه هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: آنچه ما امروز به عنوان انقلاب اسلامی پیروز و این پرچم پر برکت داریم، همه از برکت شهدا هستند و از مادر آموختند که باید برای ولایت سرمایه‌گذاری کنند
حاج‌علی‌اکبری گفت: در تمام این سال‌ها شگفت‌زده صحنه‌های عملیات کربلای پنج هستم، از آن خلوص، خضوع و خشوع، ایمان بی‌نظیر، از احساس رسالت، مجاهدت و عشق که یک جا همگی ارث مادری حضرت زهرا (س) بود و به چشم می‌شد دید و امام راحلی که که به خوبی این ظرفیت عظیم را استخراج کرد و این سرمایه عظیم که در ملت ایران به ودیعت گذاشته بود، شناخت و مردم هم گمشده خود را در این فرزند شایسته حضرت زهرا (س) پیدا کردند؛ در عین شجاعت، حکمت و غیرت و امام و امت در امتداد این تاریخ دوباره به هم رسیدند و ملت از نیمه خرداد ۴۲ نشان داد که برای تحقق یک آرمان الهی عازم شود.

وی ادامه داد: مردم از خرداد ۴۲ عازم این میدان شدند و رمز ما شهادت بود و مردم ابن را ثابت کردند و این رمز حقیقت درخشان شد و امام راحل فرمود ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و این ملت آماده عزت و سرافرازی است و دیگر اسیر طاغوت و استکبار نمی‌شوند و شهادت مدال پرافتخاری است که مجاهدان شایسته خود می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انقلاب اسلامی تمام ارزش‌های والای ما را زنده کرد، اول جهاد و دوم شهادت که اجر مجاهدان شهید است و هر کس مخلصانه وارد این میدان شود، یکی از این دو نصیبش می‌شود و برای ملت همیشه فتح و پیروزی است.

حاج‌علی‌اکبری گفت: قرآن کریم نشانه مؤمن صادق را انتظار شهادت معرفی می‌کند و وقتی انسان مؤمن ایمانش به درجه صدق می‌رسد، منتظر شهادت می‌شود و طبق گفته قرآن مؤمن صادق یا شهید است یا منتظر شهادت و الباقی باید برای رسیدن به صدق ایمان تلاش کنند.

وی ادامه داد: شهدا ما زندگی پاک و نورانی به جامعه عطا می‌کنند و برای رسیدن به موفقیت ما سرمایه شهدا را داریم و یک شهید نشانه صدق یک جمعیت نسبت به باورهای خود بوده و این شهید برای خوشبخت کردن اهالی شهر کافی است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در ۲۲ بهمن معجزه حضور مردم را خواهیم دید و مستکبران جهانی به خاک ذلت کشیده شده‌اند و ملت ایران از ذلت به اوج عزت رسیده و این دلیل حضور شهدا بین ماست و تا ملت ما در راه شهدا باشد، این عزت مستدام و راه شهدا راه ولایت است.

حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در تمام وصیت شهدا از تنها نگذاشتن امام صحبت شده و آن‌ها می‌دانند شاخص خوشبختی ملت پیروی از ولایت است و با حضور در مسیر به آرزوی شهدا خواهیم رسید و ملت ایران ۴۰ سال است که از ولی امر تبعیت کرده و اشارت گرفته است.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی با خرد و حکمت ایرانی حل خواهد شد و همکاری بین مسؤولان احساس می‌شود و به این ملت شایسته خدمت، خدمت کنیم و بدانیم که اگر شهدا بودند، امروز کاری جز خدمت و تلاش برای مردم نمی‌کردند و استکبار جهانی در ۲۲ بهمن باهم بودن مردم ایران را خواهد دید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
ولی قطعا هیچ کدام اصلاح طلب نبودند
فقط یک جانباز اصلاح طلب داریم که به دست یک اصلاح طلب دیگر ترور شد جناب حجاریان