پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

منطقه یورو در آستانه فروپاشی است

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 230152
وزیر دارایی پیشین روسیه روز گذشته در حاشیه نشست اقتصاد جهانی با انتقاد از وضعیت بحرانی منطقه یورو اعلام کرد که این منطقه در آستانه فروپاشی قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از شبکه خبری پرس‌تی وی، "الکسی کوردین" وزیر دارایی پیشین روسیه در حاشیه نشست اقتصاد جهانی در سنت‌پترزبورگ به خبرنگاران گفت که منطقه یورو به دلیل ناتوانی در مقابله با بحران اقتصادی و مالی در آستانه فروپاشی قرار دارد.
 
بر اساس این گزارش، کوردین گفت:‌«بحران اقتصادی و مالی در طول یکسال می‌تواند به منطقه یورو آسیب برساند و اسپانیا و احتمالا ایتالیا قربانی بعدی آن خواهند بود و زمان برای جلوگیری از این بحران سپری شده است.»
 
وی افزود:« یونان نمی‌تواند به تعهدات خود در برابر وام‌دهندگان عمل کند و حتی اگر آلمان در تفاهمنامه‌های مربوط به بحران مالی یونان تجدید‌نظر کند، شرایط یونان همچنان بحرانی خواهد بود. یونان در منطقه یورو باقی خواهد ماند و اسپانیا هم به وضعیتی مشابه دچار خواهد شد.»
 
پیش از این "گرهارد شرودر" صدراعظم پیشین آلمان نیز ناتوانایی در زمینه اقتصاد را یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشورهای بحران زده اروپایی اعلام کرده بود.شرودر همچنین با انتقاد از ساختار غلط منطقه پولی یورو پیشنهادهایی برای پیشگیری از بحرانهای آینده از جمله تغییر ساختار کمیسیون اروپایی و انتخاب اعضای آن از طریق انتخابات ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *