دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

ادامه افزایش نرخ بیکاری منطقه یورو

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 301281
تازه ترین نظرسنجی از تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که نرخ بیکاری در کشورهای عضو یورو همچنان در مسیر صعودی قرار دارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی از ۴۰ کارشناس ارشد اقتصادی طی هفته گذشته نشان می دهد که بحران بیکاری در منطقه یورو همچنان ادامه خواهد یافت.

انتشار نتایج این نظرسنجی در حالی است که وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی گروه ۲۰ در تازه ترین نشست خود در شهر مسکو بر اتخاذ سیاست های مناسب پولی و مالی با هدف حمایت از رشد و رونق اقتصادی تاکید کردند.

بیش از هر منطقه ای در جهان کشورهای جنوب اروپا اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی را در سال های اخیر در اولویت قرار داده اند و به نظر می رسد اجرای این سیاست ها نه تنها تاثیری بر افزایش رشد اقتصادی این کشورها نداشته بلکه موجب افزایش بیکاری نیز شده است.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که نرخ بیکاری در اسپانیا و یونان بالاتر از ۲۷ درصد خواهد بود و این رقم طی سال ۲۰۱۵ میلادی نیز فراتر خواهد رفت.

نرخ بیکاری منطقه یورو در ماه می به بیش از ۱۲.۲ درصد رسیده و بیش از ۱۹.۳ میلیون بیکار در این کشورها وجود داشته است که این رقم معادل کل جمعیت اتریش و بلژیک است.

یک کارشناس ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد: اجرای سیاست های ریاضت مالی در منطقه یورو کارایی لازم را نداشته و بیکاری به خصوص در بین جوانان اروپایی همچنان یک معضل و مشکل جدی است. در حالی که ابزارهای لازم برای حمایت از رشد اقتصادی در منطقه یورو وجود ندارد، نرخ بیکاری در این کشورها همچنان به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

نظرسنجی دیگر رویترز که هفته پیش انجام شد نشان داد که بحران بیکاری جوانان مهمترین تهدید علیه اقتصاد منطقه یورو به شمار می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *