شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۲

فتنه ۸۸ ثمره قدرت‌طلبی برخی خواص بود

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب: 228028
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: حوادث پس از انتخابات 22 خرداد سال 88 ثمره اندیشه لیبرالی عده‌ای و خودباختگی عده‌ای دیگر و قدرت‌طلبی برخی خواص بود.
به گزارش جهان حسین فدایی آشتیانی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بود.

یکی از معروف‌ترین نطق‌های حسین فدایی، نطق میان دستور وی در جلسه 2 اردیبهشت 1388 در مجلس شورای اسلامی بود؛ فدایی در این نطق که 50 روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم ایراد شد، از قدرت‌طلبان فتنه‌گر و کانون فتنه نام برد و در بخشی از آن گفت: در پشت‌پرده این خط‌کشی‌ها همواره جریانی انحرافی و افراطی به عنوان کانون اصلی فتنه وجود داشته که با پنهان‌سازی ماهیت اصلی خود، فضای بدبینی و بی‌اعتمادی و اختلاف در بین نیروهای انقلاب را دامن زده است.

حسین فدایی در گفت‌وگوی مشروح با فارس، با بیان اینکه ما در مقطع تاریخی حساسی قرار داریم که یک پیچ تاریخی مهم برای حق‌طلبان به شمار می‌رود، اظهار داشت: نظام سلطه‌ در فرآیند تاریخی خود به دنبال حذف همه قدرت‌ها بوده و هست.

دبیرکل جمعیت ایثارگران بر همین اساس دنیا را دهکده جهانی دانستن و ارباب مطلق‌العنان آن شدن را از دیگر ویژگی‌های استکبار جهانی دانست و تصریح کرد: آنها روس‌ها را فریب داده و مسیر دو قطبی را به تک‌قطبی تبدیل کردند؛ همچنین اروپائی‌ها را به دنبال خود می‌کشانند.

وی در ادامه به تناقض شدید نظام سلطه اشاره و اضافه کرد: نظام سلطه از یک طرف اربابی جهان و ادعای جنگ تمدن‌ها و جنگ ادیان را دارد و از طرفی دچار مشکلات داخلی فراوان مثل بدهی پانزده هزار میلیارد(15تریلیون) دلار، جنبش‌ها و اعتراضات داخلی (جنبش99%)، بیکاری، فقر، مشکلات درمانی و مشکلات مهاجرین را دارد که راه برون رفت را فرافکنی- فرار به جلو- و انتقال مشکل به بیرون می‌داند.

*ابزارهای پیشرفت نظام سلطه

فدایی همچنین به بزرگترین ابزار پیشرفت نظام سلطه اشاره کرد و گفت: خیانت بعضی سران عرب مثل عربستان، قطر و امارات و خیانت بعضی سران ترکیه از ابزارهای پیشرفت نظام سلطه به شمار می‌رود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه چند سال پیش ریچارد نیکسون یا هنری کسینجر گفته بود که برای تسلط بر جهان باید کشورهای کوچک تأسیس شوند، افزود: یعنی کشور قدرتمندی نباشد، قطب دوم جهان یعنی اتحاد جماهیر شوروی متلاشی شود و حتی طرح تجزیه کشورهای دوست خودشان در خاورمیانه را دنبال کرده و می‌کنند.

وی بر همین اساس به راه‌های از بین بردن قدرت‌ها عدم همسو اشاره و تصریح کرد: تجزیه داخلی مهمترین راه از بین بردن قدرت‌های عدم همسو است.

*بزرگترین مانع نظام سلطه برای تک‌قطبی شدن انقلاب اسلامی است

فدایی در عین حال راهبرد تغییر را پوشش دموکراسی، پوشش حقوق بشر، ایجاد حادثه‌های سیاسی، امنیتی، با عملیات روانی و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه دانست و گفت: بزرگترین مانع نظام سلطه برای تک‌قطبی شدن انقلاب اسلامی و قدرت یافتن جمهوری اسلامی، شکل‌گیری جبهه مقاومت و پایداری، شکل‌گیری بیداری اسلامی و اوج‌گیری آسیب‌های داخلی نظام سلطه است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در ادامه به شاخص ارزیابی تحولات منطقه‌ای و جهانی اشاره و اضافه کرد: هر اقدامی که منجر به تقویت اسرائیل و آمریکا شود به نفع نظام سلطه و ضرر آزادی‌خواهان است؛ با پول و امکانات مسلمانان، مسلمان‌کشی و لشکرکشی می‌شود.

*حادثه سوریه مهمترین موضوع جهان اسلام و بیداری اسلامی است

وی مسئله سوریه را بهانه‌ای بیش ندانست و اظهار داشت:‌ هرگونه تحلیل و اقدامی که بخواهد مسائل مهم جهان اسلام و بیداری اسلامی را تحت‌الشعاع قرار دهد بازی در نقشه دشمن است؛ حادثه سوریه مهمترین موضوع جهان اسلام و بیداری اسلامی است که نباید از کنار آن به آسانی گذشت.

فدایی ادامه داد: مسائلی که در جهان اسلام مثل بیداری اسلامی و سوریه می‌گذرد یکی از نمونه‌های بارز عبور از گردنه و پیچ تاریخی است که اگر درست درباره آنها تدبیر نشود خسارت جبران‌ناپذیری در روند رو به تکامل انقلاب اسلامی دارد.

*جریان فتنه 88 با مدیریت نظام سلطه رقم خورد

فدایی در ادامه سخنان خود به جریان فتنه 88 اشاره و اضافه کرد: جریان فتنه با کارگردانی، کارفرمایی، مدیریت نظام سلطه و میدان‌داری ضد انقلاب و قدرت خواهی بعضی رقم‌ خورد؛ حوادث پس از انتخابات 22 خرداد سال 88 ثمره، اندیشه لیبرالی عده‌ای و خودباختگی عده‌ای دیگر و قدرت‌طلبی برخی خواص بود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه سران فتنه داخلی ظلم بزرگی به نظام اسلامی کردند که توان جبران آن را ندارند، اظهار داشت: فتنه‌گران مقابل جمهوریت نظام، آراء مردم و مردم‌سالاری ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه فتنه‌گران اسلامیت نظام، قوانین و نظم اجتماعی را به چالش کشیدند، یادآور شد: آنچه برای فتنه‌گران اهمیت داشت کسب قدرت به هر قیمتی بود، حتی به قیمت اینکه هرج و مرج، ناامنی و تسلط بیگانگان بر کشور باشد.

*حافظه ملت ایران ظلم بزرگ فتنه‌گران را فراموش نخواهد کرد

فدایی ادامه داد: حافظه تاریخی ملت ایران ظلم بزرگ فتنه‌گران را فراموش نخواهد کرد؛ چراکه سران فتنه داخلی هیچ علامتی که حاکی از محکوم کردن فتنه و عذرخواهی از ملت باشد را از خود نشان ندادند؛ همچنین سران فتنه داخلی هیچ موضعی که منجر به یأس و ناامیدی نظام سلطه و ضد انقلاب از آنها شود ابراز نکردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با تأکید بر اینکه سران فتنه داخلی به جای طلب‌کاری از ملت باید به فکر جبران ظلم بزرگ خود به ملت بودند، افزود: کسانی که به دنبال تطهیر فتنه‌گران هستند اول باید ظلم بزرگ آنها را به ملت و نظام تبیین کنند.

وی با بیان اینکه اگر کسانی برای رسیدن به قدرت سیاسی ائتلاف با فتنه‌گران را در دستور دارند سخت در اشتباهند، اظهار داشت:  آنها باید بدانند هر گونه کمک به فتنه خیانت به مردم است.

* مهمترین مانع فتنه‌گران داخلی اندیشه‌های امام(ره) و ایستادگی مقام معظم رهبری بر این اندیشه‌ها است

فدایی با بیان اینکه بزرگترین مانع فتنه‌گران داخلی خط و اندیشه امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: سران فتنه داخلی به رهبری اشکال جدی دارند که چرا روی مواضع امام(ره) و ارزش‌های انقلاب می‌ایستد و یا چرا مقابل نظام سلطه کوتاه نمی‌آید و یا چرا روی آراء ملت و مردم‌سالاری دینی معامله نمی‌کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه بخشی از ظلم بزرگ فتنه‌گران داخلی این بود که فرصت بی‌نظیر و تاریخی ملت ایران که مشارکت 85 درصدی در انتخابات بود را با چاش مواجه کردند، اظهار داشت: این انتخابات  می‌توانست عزت و غرور ملت ما را به عنوان نماد مردم‌سالاری به جهانیان نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه حضور پرشور ملت ایران می‌توانست الگویی برای همگان باشد اما فتنه‌گران آن را به چالش داخلی تبدیل کردند، خاطر‌نشان کرد: این اقدام فتنه‌گران دقیقا در راستای خواسته نظام سلطه قرار داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فتنه 88 یک فتنه نبود بلکه فریاد اعتراض و حق طلبی و آزادی خواهی مردم مظلوم ایران بود که به شدت سرکوب شد وخونهای ناحق زیادی ریخته شد البته دنیادارمکافات است .
Germany
منم قبول دارم فتنه 88 اعتراض بود چون حضرات سبزی از خدا بگیر تا آبدارچی های حکومت اسلامی رو با اعتراض مستفیض کردن!
اعتراض به بسیج و حمله به پایگاه و کشتن یک مادر و دختر
اعتراض به پلیس و کشتن و مجروح کردن اونها
اعتراض به امام حسین (ع) و آتش زدن تکایای عزاداری
اعتراض به استکبار ستیزی و شعار به نفع اسراییل و امریکا دادن و...