يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

گمانه‌زنی برای سفیرجدید ایران درسازمان ملل

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 227754
چه کسی به نیویورک می رود؟ سکان نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد را چه کسی بر عهده خواهد گرفت؟
به گزارش جهان، سایت سوک نوشت:
ماموریت محمد خزاعی سفیر و نماینده فعلی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پنجم تیرماه سال جاری به پایان می رسد. وی از تیرماه سال 1386 جایگزین محمدجواد ظریف نماینده سابق ایران در سازمان ملل شده بود.

شنیده شده است که جریان انحرافی از عملکرد خزاعی بویژه در رابطه با ارتباط با ایرانیان مقیم آمریکا و رایزنی با برخی مقامات امریکایی رضایت ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفته تا شخص دیگری را جایگزین وی نماید.

در این میان گرچه نام های زیادی برای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد مطرح است اما شانس "حمید بقایی" معاون اجرایی رییس جمهور و از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر رییس جمهور بیش از دیگران است.

گفته می شود دلیل انتخاب بقایی اعمال برنامه های مدنظر نزديكان رئيس جمهور در سازمان ملل و نیویورک بوده است.


بقایی هم اکنون معاون اجرایی رییس جمهور است اما وی سمت های دیگری از جمله سرپرستی نهاد ریاست جمهوری، عضویت در کمیسیون اعطای نشانهای دولتی، دبیری شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی، مشاورت ویژه رئیس جمهور در امور آسیا و عضویت درکارگروه ترانزیت وزارت راه و ترابری را به عهده دارد.

بر اساس آخرین اظهارنظر محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در 21 فروردین سال جاری، حکم قضایی بقایی در مرحله اجرا قرار دارد با این حال مشخص نیست که آیا وی خواهد توانست که با وجود این حکم به نمایندگی ایران در سازمان ملل برسد و آیا خزاعی به ماموریت خود ادامه خواهد داد یا مجبور به بازگشت به تهران خواهدشد؟

گفتنی است بقایی که سال گذشته رییس جمهور را در سفر به نیویورک همراهی کرد در دوره مدیریت اسفندیار رحیم مشایی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس دفتر وی بود و در زمان ریاست مشایی بر سازمان میراث فرهنگی نیز معاونت وی را بر عهده داشته است. وی هم اکنون مسئول مستقیم سازماندهی سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.

بقایی که دارای تحصیلات در رشته آی تی است، همچنین سابقه فعالیت در رادیو تهران و وزارت اطلاعات را در کارنامه خود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *