دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
ضربات پنالتی چهره قهرمان اروپا را مشخص کرد

چلسى به جام قهرمانی اروپا بوسه زد+ حاشیه ها و تصاویر بازی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۰۳
کد مطلب: 223861
دیدار تیم های فوتبال بایرن مونیخ و چلسی در فینال لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا در پایان نود دقیقه به تساوی رسید و سرنوشت بازی به وقت اضافی كشیده شد. و در ضربات پنالتی تیم بهتر عمل کرد و به جام قهرمانی بوسه زد . به هر حال تب و تاب و هياهوي فوتبال باشگاهي در اروپا دیشب و با برگزاري ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آليانز آرنا شهر مونيخ فرو نشست .
به گزارش جهان، پیش از این بازی بايرن مونيخ كه تاكنون چهار بار قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شده و اميدوار است فتح جام پنجم را در ورزشگاه خانگي‌‌اش جشن بگيرد. در سوي ديگر چلسي در حالي به ديدار نهايي گام مي‌گذارد كه سعي دارد خاطره ناكامي در فينال رقابت‌هاي فصل ۲۰۰۸ -‌۲۰۰۷ را پاك كند. سه سال قبل بود كه چلسي در ضربات پنالتي مغلوب منچستريونايتد شد و قهرماني را از دست داد.

 این پیكار حساس شنبه شب در ورزشگاه ' آلیانس اره نا ' و به میزبانی بایرن مونیخ در حال برگزاری است كه طی آن ، دو تیم در پایان نود دقیقه به تساوی یك بریك رضایت داده اند.

نیمه نخست این دیدار بدون گل سپری شد اما در وقت دوم بایرن مونیخ كه برای پیروزی در نیمه دوم اسب خود را زین كرده بود ، با در اختیار گرفتن توپ و میدان ، تاكتیك برتر خود را بر چلسی دیكته كرد اما مدافعان حریف با دفاع چند لایه مانع از فروپاشی دروازه می شدند.

بازیكنان چلسی در این نیمه بیشتر سعی داشتند با حفظ حراست از دروازه خود، با حربه ضد حمله به دروازه تیم میزبان حمله ور شوند.


سرانجام یاران ' یوپ هاینكس ' در دقیقه ۸۲ مزد برتری خود را گرفتند و توسط ' توماس مولر ' به گل رسیدند. در این لحظه سانتر ' شوان اشتاینگر ' روی سر مولر فرود آمد و وی با ضربه ای تماشایی دروازه چلسی را تسخیر كرد. این گل تا دقیقه ۸۸ پابرجا بود تا اینكه ' دیدیه دروگبا ' مهاجم ساحل عاجی تیم چلسی با ضربه سر بازی را به تساوی كشاند.

قضاوت بازی پایانی برعهده ' پدرو پروئنكا' داور ۴۱ ساله پرتغالی بود.


در وقت اضافه بازی دقیقه ۹۵ روی خطای دروگبا روی ریبری یک ضربه پنالتی نصیب بایران شد ولی ضربه روبن توسط پیتر چک مهار شد.

۲ تيمى كه راهى سخت پيمودند تا به اين مسابقه رسيدند و از همه مهمتر در نيمه نهايى رئال مادريد و بارسلونا ۲ غول بزرگ فوتبال اسپانيا را حذف و پا به اين ديدار نهادند.


بايرن از گروه اول اين مسابقات خود را به ديدار نهايى رساند. بازى مقابل منچسترسيتى، ناپولى و ويارئال براى مردان هاينكس خيلى هم آسان نبود اما آنها سرگروه لقب گرفته و گام به بازيهاى حذفى نهادند. چلسى از گروه پنجم و بازى در كنار لوركوزن، والنسيا و خنك بلژيك استفاده و گام به اين ديدار نهاد و مثل بايرن با صدرنشينى راهى دور دوم مسابقات شد. در يك هشتم نهايى بايرن مونيخ توانست باسل سوئيس يكى از تيم هاى شگفتى ساز را از گردونه جام خارج كند و چلسى با قدرت ناپولى ايتاليا را كنار زد و به مرحله يك چهارم نهايى گام نهاد هرچند كه رقيب كمى بدشانس بود كه نتوانست برد۳بريك خانگى را حفظ كند. در اين مرحله چلسى توانست بنفيكا را در مجموع با حساب ۳بريك كنار بزند و بايرن مونيخ ۴برصفر المپيك مارسى را از سر راه برداشت. در نيمه نهايى اما شاهكار ۲ تيم آشكار شد و توانستند با كنار زدن رئال و بارسلونا به اين مرحله صعود كنند.

سابقه رويارويى ۲ تيم

چلسى و بايرن مونيخ در اين ليگ معتبر تا به امروز ۲ بار مقابل هم رقرار گرفتند كه مربوط به يك چهارم نهايى سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ است يعنى زمان سرمربيگرى مورينيو در چلسى و ماگات در بايرن. بازى رفت را چلسى ۴بر۲ برد و ديدار برگشت را ۳بر۲ باخت و در مجموع ۶ بر۵ به نيمه نهايى صعود كرد. نكته جالب اينكه اشلى كول،لمپارد و دروگبا گلزنان چلسى در آن ديدار هرسه شانس بازى در اين مسابقه را دوباره خواهند داشت و ازآن تيم بايرن شواين اشتايگر تنها گلزنى است كه امشب بازى مى كند.


سرمربيان ۲ تيم

تقابل ۲ مربى يكى ۶۷ ساله با كوله بارى از تجربه كه در تيمهاى معتبرى نظير رئال مادريد ، رئال سوسيه داد و مونشن گلادباخ مربيگرى كرده و ديگرى ۴۱ ساله كه در ميلتون، وست بروم و چلسى سابقه كار دارد، در نگاه اول كفه ترازو را به سمت هاينكس سنگينى مى كند اما دى ماتئو مى خواهد ره صدساله را يك شبه طى كند.


بازيكنان مؤثر در تركيب ۲ تيم

هردو تيم از دروازه بانهاى بزرگى سود مى برند كه پيترچك نسبت به «مانوئل نوئر» تجربه و افتخارات بيشترى دارد. چك در سال ۲۰۰۸ بازى فينال را مقابل من يونايتد تجربه كرده اما نوئر براى نخستين بار كه به اين مرحله مى رسد. بسيارى از كارشناسان معتقدند چك و نوئر به علت درخشش در نيمه نهايى صاحب روحيه اى ايده آل براى اين مسابقه هستند كه جزو نكات مثبت ۲ تيم تلقى مى شود.


خط دفاع و غائبان بزرگ

در خط دفاعى چلسى جان ترى و ايوانوويچ غائبند و در بايرن، بدشتوبر و آ لابا محروم هستند ضمن اينكه فن بوتين هنوز مصدوم است و اجازه بازى ندارد. با اينهمهتركيب دفاعى ۲ تيم نفرات قابل اعتنايى دارد كه بايد مقابل مهاجمان آماده حريف ايستادگى كنند.كول، لوئيز، بوسينگوا و فريرا نفراتى هستند كه مى توانند درغياب ۲ ستاره خط دفاع انجام وظيفه كنند ضمن انيكه اسى ين و اوبى ميكل هم باتوجه به توان جسمانى فوق العاده مى توانند در طول اين ديدار به خط دفاع منتقل شوند.در تيم ميزبان رافينا احتمالا در تركيب قرار گرفته و بايد در كنار بوآتنگ مقابل دروگبا و تورس بايستد كه قطعا سختى هاى زيادى خواهد داشت.


ستاره هاى خط ميانى

جنگ اصلى در خط ميانى است جايى كه لمپارد، اسى ين و كالو بايد در غياب ميرلس و راميرس كه هردو محروم هستند به مصاف اشتايگر ، ريبرى، كروس و شايد مولر بروند. در تيم بايرن گوستاوو محروم است و همين موضوع عاملى براى ايجاد تغيير در تركيب آنها است. هر دو تيم از نفراتى سود مى برند كه تجربيات ارزنده اى دارند ونمى توان پيش بينى كرد كداميك بصورت قطع بر ديگرى توفيق خواهند داشت. در خط حمله روبن و گومژ قرار دارند كه دومى پس از مسى بهترين گلزن جام است و فرصت دارد با زدن گل در ديدار امشب برترين گلزن جام لقب گيرد و براى چلسى تورس، دروگبا،ماتا و استاريچ نفراتى هستند كه در تركيب مى توانند بازى كنند. قطعا ستاره هاى هردو تيم توانايى هاى زيادى دارند و نوع هدايت آنها توسط مريبان در زمين بسيار مهم است كه روى نيمكت چلسى عدم تجربه و روى نيمكت بايرن عدم درايت كافى مشهود است. آنچه مهم است غيبت چند بازيكن در تركيب ۲ تيم ، از عناصر دفاعى است كه كمك مى كند بازى زيباتر باشد و تاكتيك هاى دفاعى بسته نمى تواند آنها را دراين مسابقه پيروز كند و شايد بازى هجومى و پرگلى را شاهد باشيم كه مى تواند براى ميليون ها بيننده در سراسر جهان مهم باشد.

حاشیه ها

به گزارش مهر از ورزشگاه آلیانتس آره نا شهر مونیخ، هواداران بایرن که در نیمه دوم بازی پشت دروازه چلسی قرار داشتند به شدت بایرن را تشویق می کردند. جام بزرگی در دستان آنها بالا و پایین می رفت.

* تعداد تماشاگران بایرن در جایگاه مخصوص این تیم دقیقا به اندازه هواداران چلسی در جایگاه مخصوص خود و برابر 17 هزار و پانصد نفر بود.


* هر خطایی روی بازیکنان بایرن با عکس العمل شدید هواداران این تیم مواجه می شد و در آن سمت هم هواداران چلسی که آرام تر بودند روی هر حمله این تیم پاسخ بایرنی ها را می دادند.

* بعد از اینکه توماس مولر گل بایرن را به ثمر رساند ورزشگاه تا آستانه انفجار پیش رفت و هواداران بایرن سر از پا نمی شناختند.

* بعد از گل گوینده ورزشگاه سه بار نام توماس را صدا زد و هواداران با صدای بلند نام فامیل او یعنی مولر را فریاد زدند.

* هواداران چلسی بعد از گل بایرن در سکوت محض فرو رفتند و هیچ صدایی از آنها شنیده نمی شد.

* هواداران بایرن بعد از گل بیش از هر زمان دیگری در طول بازی تیمشان را تشویق می کردند.

* گل تساوی چلسی که توسط دروگبا به ثمر رسید باعث شد بایرنی ها ساکت شوند و یخ بزنند و بار دیگر شاهد فریادهای هواداران چلسی باشیم. آنها از اینکه تیمشان به بازی برگشت بسیار خوشحال بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *