جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

اتحاد اوباما و اولاند در برابر مرکل

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 223806
آمریکا و فرانسه قصد دارند تا در جریان نشست 8 کشور صنعتی جهان از آلمان بخواهند تا بیش از آنکه بر صرفه‌جویی تاکید داشته باشد، بر رشد اقتصادی تمرکز کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس یک شبکه خبری در گزارشی با اشاره به برگزاری نشست هشت کشور صنعتی جهان نوشت که این نشست ضمن اینکه عرصه تقابل روسای جمهور آمریکا و فرانسه در برابر صدر اعظم آلمان خواهد بود، کمکی به حل بحران یورو نیز نخواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا و فرانسه قصد دارند تا در جریان نشست 8 کشور صنعتی جهان از آلمان بخواهند تا بیش از آنکه بر صرفه‌جویی تاکید داشته باشد، بر رشد اقتصادی تمرکز کند.

بر اساس این گزارش، "انگلا مرکل" صدراعظم آلمان در شرایطی راهی  آمریکا شد که "باراک اوباما" و " فرانسوا اولاند" روسای جمهور آمریکا و فرانسه برنامه های اقتصادی 7 قدرت اقتصادی جهانی و روسیه را طرح‌ریزی کرده‌اند و این طرح بر مبنای رشد بیشتر و صرفه‌جویی کمتر است و این طرح همخوانی چندانی با برنامه موردنظر مرکل ندارد.

همچنین در جند روز گذشته مرکل با جهت گیری‌های حاکی از مخالفت با خود روبرو شده است از جمله اینکه "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا گفت: « نظر ما این است که هر اقدامی در زمینه ریاضت اقتصادی در صورتی ضرورت دارد که به رشد منجر شود.» "تیموتی گایتنر" وزیر دارایی آمرکا نیز گفت: «یک راهکار خوب تعادل میان صرفه‌جویی و رشد است.»

واشنگتن جانب اولاند را می گیرد

از دید آمریکا شخصی که می‌تواند به ایجاد توازن جدیدی در جهان کمک کند اولاند است کسی که علیه برنامه‌های ریاضت اقتصادی در اروپا جهت‌گیری کرده است و در برابر وی مرکل  قرار دارد که اقدامات جدید در زمینه برنامه ریاضت اقتصادی را نادیده گرفته است.

"یاکوب کریگ‌یاگارد" از اندیشکده آمریکایی اقتصاد جهانی گفت: «هر کسی موافق پیشرفت بیشتر است حتی خانم مرکل. اما در این مورد یک مسئله وجود دارد و ان این است که بهترین راه برای رشد در چارچوب زمانی درست کدام است؟» به عنوان مثل اوباما می خواهد که هر چه سریعتر تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری رشد اقتصادی محقق شود.

با این حال اگر چه آلمان تحت فشار است اما باید گفت که همچنان برگ برنده در دستان مرکل است چرا که آمریکا ناثیر مستقیمی در سیاست‌های اروپا ندارد و اولاند نیز تازه به قدرت رسیده است. از این رو آینده اروپا به سیاست داخلی مقامات آن بستگی دارد و به نظر نمی‌رسد نشست گروه هشت بتواند کمکی به بهبود شرایط بکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *