يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲
در ادامه پروژه ایران هراسی؛

جوسازي وزير سعودی عليه ايران

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 222983
سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان در كنفرانس مطبوعاتي پس از پايان نشست سران شوراي همكاري خليج فارس در رياض، به جوسازي عليه جمهوري اسلامي ايران پرداخت.
به گزارش کیهان وزير امور خارجه عربستان ديشب در كنفرانس مطبوعاتي پس از نشست سران شوراي همكاري خليج فارس در رياض، اتهامات بي اساسي را عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح كرد.

به گزارش شبكه هاي العربيه و الجزيره، سعود الفيصل وزير امور خارجه عربستان در كنفرانس مطبوعاتي پس از پايان نشست سران شوراي همكاري خليج فارس در رياض، به جوسازي عليه جمهوري اسلامي ايران پرداخت.

سعود الفيصل ابتدا در تمجيد از طرح اتحاد ميان عربستان و بحرين كه كارشناسان آن را براي امنيت و ثبات منطقه خطرناك مي دانند، سخن گفت و تلاش كرد پاي ايران را به اين مسئله بكشاند تا به نوعي تلاشهاي سعودي براي مهار جنبش مسالمت آميز مردم بحرين از طريق طرح اتحاد با رژيم آل خليفه را توجيه كند.

وي مدعي شد : اتحاد هر يك از كشورهاي شوراي همكاري مربوط به خود ما است و به ايران ارتباطي ندارد.

فيصل در خصوص طرح اتحاد گفت : رهبران شوراي همكاري به بررسي پيشنهاد تبديل شورا به اتحاد ادامه مي دهند. وي اعلام كرد: پيشنهاد اتحاد به تمام اعضاي شوراي همكاري داده شده و فقط مختص بحرين و عربستان نيست.

وزير امور خارجه عربستان از ادامه فعاليتهاي كميته ها و بررسي پروژه اتحاد در نشست فوق العاده شوراي همكاري خليج فارس خبر داد.

فيصل با ناديده گرفتن سياستهاي شفاف و سازنده جمهوري اسلامي ايران در تعامل با همسايگان جنوبي در خليج فارس و تاكيدهاي مستمر مقامات كشورمان بر حمايت از امنيت و ثبات منطقه خليج فارس و ضرورت بيرون رفتن بيگانگان به عنوان مهمترين منبع تنش و تهديد ادعا كرد : از ايران مي خواهيم با ما حسن همجواري داشته باشد و تهديدهاي اين كشور را رد مي كنيم.

حمايت از ادعاهاي واهي امارات


وزير امور خارجه عربستان بار ديگر از ادعاهاي بي اساس امارات متحده عربي درباره جزاير سه گانه ايراني حمايت كرد و در ادعايي مضحك آن را جزاير اشغال شده از سوي ايران خواند و مدعي شد : از ديدگاه حكيمانه امارات در خصوص حل جزاير اشغال شده! به صورت مسالمت آميز حمايت مي كنيم.
اين ادعا در حالي است كه عربستان بيش از نيم قرن است كه همچنان در برابر اشغال برخي جزاير خود از سوي رژيم صهيونيستي در درياي سرخ سكوت مي كند.
    
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ايران بايستي با قاطعيت جواب اين مردكه مست لايعقل را بدهد.سران سعود چيزي از مروت ومردانگي واتحاد مسلمانان نميفهمند واحتمالا" اصلا" اعتقادي به دين ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ایران باید این موضوع را بررسی کند که اگر بحرین توان حفظ استقلال خود را ندارد ایران دوباره استقلال داده شده به مردم این جزیره کوچک را پس می گیرد و اگر بنا به اتحادیه باشد بحرین بهتر است استان سی و دوم ایران تلقی گشته و مجددا به سرزمین مادری برگردد.، ان‌شاءالله.