شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۵

نظر اعضاي جبهه پايداري درباره آينده لاريجاني

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 222603
در پی طرح اظهاراتی در مورد ریاست علی لاریجانی بر كميسيون امنيت ملي برخي نمايندگان نزديك به جبهه پايداري نظارت مختلفي در اين مورد دارند.
به گزارش «خبرگزاری سیاسی»؛ در پی طرح اظهاراتی در مورد ریاست علی لاریجانی بر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي برخي نمايندگان مجلس نزديك به جبهه پايداري نظرات مختلفي در اين مورد دارند.
 
هفته گذشته جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در گفت و گويي با بیان اینکه پیشنهاد ما این است كه لاریجانی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شود، گفت: وی می تواند در پیشبرد اهداف کمیسیون تحول ایجاد کند.
 
وی با بیان اینکه حدادعادل در مجلس هفتم رئیس قوه مقننه بود اما پس از ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم، وی مسئولیت رئیس کمیسیون فرهنگی را پذیرفت، افزود: خوب است این موضوع یک بار دیگر تکرار شود و پس از ریاست حدادعادل بر مجلس نهم، آقای لاریجانی ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را بپذیرد.
 
بر این مبنا نظر چند تن از اعضای جبهه پایداری را جویا شدیم.
 
پیشنهاد ما برای لاریجانی، کمیسیون امنیت ملی است
رسايي، نماينده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس «خبرگزاري دانشجو»، با اشاره به اقدامات جبهه پايداري در رايزني براي انتخاب روساي كميسيون‌ها گفت: نظرمان اين است كه علي لاريجاني، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شود و اين پيشنهاد را ارائه داده ايم.

وی افزود: لاريجاني با توجه به مواضع خوب خود در زمينه سياست خارجي که البته بدون انتقاد هم نيست؛ در جايگاه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مي‌تواند نقش خوبي ايفا كند.
 
این پیشنهاد از جانب ما نبوده است
فاطمه آليا، نماينده مردم تهران در مجلس در رد این تصمیم از جانب جبهه پایداری گفت: ‌جبهه پايداري از ابتدا رايزني‌هاي خود را در مورد انتخاب رئيس مجلس و روساي كميسيون ها به زمان حضور همه نمايندگان جديد در مجلس نهم موكول كرده است.
 
این عضو جبهه پایداری بیان داشت: پیشنهاد سمت ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای علی لاریجانی  از طرف جبهه پايداري نبوده است بلکه يكي از نمايندگان كه عضو جبهه پايداري هم نبوده طی مصاحبه ای اعلام کرده در صورتي كه علي لاريجاني رئيس مجلس نشود به دليل تجاربي كه در اين زمينه دارد رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ان‌شاءالله شاهد انتخاب مجدد آقاي لاريجاني با راي بالا براي رياست مجلس شوراي اسلامي خواهيم بود
Iran, Islamic Republic of
به نظر من رییس مجلس باید کسی باشد که در گردنه های خطرناک انقلاب، خنثی نباشد!
باید حداد باشد و عادل
Iran, Islamic Republic of
هیئت رئیسه مجلس هشتم اقدامات خوبی انجام داد بخصوص در سیاست خارجی ولی اقدامات بد و سوال برانگیز زیادی هم انجام داد از جمله یکشنبه سیاه و نظارت بر نمایندگان و ...
به نظرم طیف همراه با لاریجانی و باهنر یک باند قوی در مجلس بودند که گاهی مسایل سیاسی جای اهداف اصلی را میگرفت.
در قضیه فتنه هم عملکردشان می توان گفت افتضاح بود و فضا را بخوبی درک نکردند، حتی جلوی فراکسیون اصولگرایان را نیز گرفتند.

مجلس جدید باید با تغییرات جدید شکل بگیرد. حضور آقای حداد عادل باعث همگرایی و آرامش بیشتر فضای کشور خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
چرا انتخاب ریاست مجلس صرفا" از بین دو نفر باشد. دوستان 10 درصدی تهران نمی توانند برای 90 درصد نمایندگان کشور تعیین تکلیف کنند در این دوره تصمیم انتخاب رییس از نمایندگان جدید میباشد ان شاء الله کسی که تجربه مدیریت ، ایثارگری و توانمند باشد و وابسته به یک جریان خاص نباشد باید مطرح شود
Iran, Islamic Republic of
هر کدام باشند خوبند هر دویشان از یاران انقلاب و رهبری‌اند. بگذارید نمایندگانمان خودشان هر عزیزی را که صلاح دانستند انتخاب کنند.