جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۲
جدیدترین مواضع اصلاح طلبان برای ریاست مجلس آینده؛

روزنامه آرمان: عارف تمایلی برای ریاست ندارد!/ خاتمی: به مردم بگوییم چرا به عارف رای ندهیم

دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 485681
روزنامه آرمان نه تنها پا را فراتر از طرح فواید انصراف عارف برای خود و جبهه معتدلین و اصلاح طلبان گذاشته بلکه در جدیدترین گزارش خود بحث شایعه انصراف عارف از ریاست مجلس و حتی عدم تمایل خود عارف را نیز مطرح کرده است.
روزنامه آرمان: عارف تمایلی برای ریاست ندارد!/ خاتمی: به مردم بگوییم چرا به عارف رای ندهیم
گروه سیاست جهان نيوز ـ روزنامه آرمان که در میان اهالی رسانه به روزنامه خانوادگی آقای هاشمی رفسنجانی معروف است، طی هفته های اخیر که بحث ریاست مجلس به یکی از موضوعات ثابت رسانه ها تبدیل شده، همواره در راستای حمایت از ریاست لاریجانی بر مجلس آینده گزارش و خبر تهیه کرده است.

این در حالی است که روزنامه آرمان همچنین در میان رسانه های اصلاح طلب صریح ترین مواضع را در دفاع از ریاست علی لاریجانی داشته و درباره فواید انصراف عارف به نفع جبهه اصلاح طلبان نیز گزارش و یادداشت های زیادی منتشر کرده است.

روزنامه آرمان نه تنها پا را فراتر از طرح فواید انصراف عارف برای خود و جبهه معتدلین و اصلاح طلبان گذاشته بلکه در جدیدترین گزارش خود بحث شایعه انصراف عارف از ریاست مجلس و حتی عدم تمایل خود عارف را نیز مطرح کرده است.

در گزارش این روزنامه اصلاح طلب، با عنوان "انصراف عارف از رقابت برای ریاست؟" آمده است:«اخبار درگوشی چنین است که احتمال دارد عارف به نفع لاریجانی از کاندیداتوری برای ریاست مجلس کنار ‌رود. البته شاید تا دیروز این تنها یک گمانه بود و حامیان عارف نه تنها آن را قبول نداشتند بلکه مطرح کنندگان این موضوع را به تلاش علیه اهداف اصلاحات متهم می‌کردند اما دیروز خبری مبنی بر جلسات تعدادی از منتخبان اصلاح‌طلب با عارف برای تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان منتشر شد که گزینه انصراف عارف از ریاست را قوت بخشید.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000485/nf00485681-1.jpg

این روزنامه می افزاید:«یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان این که تعدادی از منتخبان جلساتی با عارف برگزار کردند گفت که در این جلسات موضوع تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود. محمدرضا تابش با بیان این که راهبرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم اتخاذ تصمیمات در فراکسیون اصلاح‌طلبان است، افزود: با توجه به این راهبرد جلساتی که تاکنون تعدادی از منتخبان اصلاح‌طلبان با آقای عارف برگزار کردند منوط به تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان بوده و طبیعتا موضوع انتخاب رئیس و هیأت رئیسه به بعد از تعیین نتیجه مرحله دوم انتخابات و به دنبال آن تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان موکول می‌شود. این منتخب اصلاح‌طلب مجلس دهم درباره ترکیب فراکسیون اصلاح‌طلبان اظهارکرد: فراکسیون اصلاح‌طلبان محدود به اصلاح‌طلبان نیست و راهبرد تعیین شده ما این است که حتی اصولگرایان معتدل نیز می‌توانند در فراکسیون نقش‌آفرین باشند. تابش در عین حال گفت: «در حال حاضر بیشتر هم و غم و تمرکز ما مربوط به مرحله دوم انتخابات است و ان شاء‌ا... بعد از برگزاری انتخابات برنامه‌هایی با حضور منتخبان داریم که انجام می‌دهیم.»

روزنامه آرمان در تحلیلی قابل توجه از سخنان این نماینده اصلاح طلب این گونه نتیجه گیری کرده است:«تابش با توجه به سابقه حضور طولانی در ادوار مختلف مجلس به طور حتم اخباری را با در نظر گرفتن همه جوانب نقل می‌کند اما روز گذشته با وجود سؤال خبرنگار درباره ریاست عارف، او با زیرکی بر تشکیل فراکسیون اصلاح‌طلبان تاکید کرد که شاید مفهوم سکوتش در برابر ریاست عارف هم چنین باشد که او ریاست این فراکسیون را بر عهده خواهد گرفت.»

اما روزنامه آرمان که نشان داده هیچ علاقه ای به ریاست عارف بر مجلس ندارد در ادامه حتی محمدرضا عارف را نیز بی میل به ریاست مجلس معرفی می کند و می نویسد:«محمدرضا عارف، سرلیست اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه تهران، از زمان اعلام نتایج، در حرف و عمل نشان داد که جز به دور دوم انتخابات فکر نمی‌کند. عارف حتی ارزیابی عملکرد اصلاح‌طلبان در دور نخست انتخابات را نیز، منوط به اتمام دور دوم انتخابات کرد. «منتخب نخست مردم تهران، از همه فعالان و علاقه مندان به جریان اصلاحات خواست که تنها و تنها به پیروزی در دور دوم انتخابات فکر کنند.» که این بی میلی برای بیان حضور در رقابت ریاست مجلس نشانه دیگری از اندیشیدن عارف به انصراف از رقابت برای ریاست دارد!»

این در حالی است که مسئول روابط عمومی دفتر عارف می گوید که عارف اظهار نظر درباره گزینه ریاست مجلس را زودهنگام می داند.

اما روزنامه شرق که این روزها همواره تلاش کرده که به اصلاح طلبان بفهماند که بحث زودهنگام درباره ریاست مجلس ممکن است به ضرر آنها تمام بشود، در گزارش جدید خود درباره آینده ریاست مجلس نگران تر از گذشته به نظر می رسد.

روزنامه شرق با لیست کردن تعداد زیادی از چهره های اصلاح طلب، مبنی بر اینکه آنها هشدار می دهند که بحث تعیین ریاست مجلس آینده زود است، خط رسانه ای خود را این روزها با همین روند هشدار و ابراز تلویحی نگرانی پیگیری می کند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000485/nf00485681-2.jpg

در همین راستا عبدالله ناصری در گفتگو با شرق گفته است: «رسانه‌های اصولگرا مدت‌هاست که در حال دامن‌زدن به بحث ریاست هستند و اصلاح‌طلبان هم بعضا از سر تحلیل ضعیف یا تحت‌تأثیر فضا واقع‌شدن، وارد این فضا شده‌اند». او تأکید می‌کند از نظر تشکیلاتی، هنوز هیچ بحثی دراین‌باره انجام نشده و تمام هدف اصلاح‌طلبان متوجه افزایش مشارکت مردم در انتخابات مرحله دوم است. »

این در حالیست که محمد رضا خاتمی از چهره های افرطی اصلاح طلب و عضو سابق حزب منحله مشارکت حتی پا را فراتر از بحث تعیین زودهنگام ریاست مجلس کرده و گفته است که برای وی شفافیت مهم است و مثلا باید به مردم شفاف بگوییم چرا عارف کنار میرود!

روزنامه شرق از زبان محمدرضا خاتمی ضمن هشدار وی به اینکه نباید ریاست مجلس موجب اختلاف بین اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل شود، نوشته است: « مسئله‌ای که من دارم شفافیت است. یعنی مردم بدانند ما چه‌کار می‌کنیم. بگویند ما تلاش می‌کنیم برای مثال آقای عارف رئیس مجلس شود؛ یا اینکه بعد از ارزیابی متوجه می‌شویم چنین کاری امکان‌پذیر نیست، به مردم توضیح دهیم به خاطر این شرایط و این مسائل و مشکلاتی که وجود دارد؛ ما برای اینکه کارایی مجلس را بالا ببریم اشکال ندارد مثلا به آقای لاریجانی رأی می‌دهیم. این شفافیت خیلی مهم است»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نه عارف و نه لاریجانی
فقط دکتر علی مطهری
قدمی بلندتر از انتخاب عارف و لاریجانی..
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخ
روحانی مچچچکککککرررممممم
احسنت ، آفرين ، اتفاقاً هوشمندانه ترين نظر رو دادى، تقريباً ميشه گفت بعد از انقلاب تا كنون ما نماينده اى نترس تر از ايشون سراغ نداريم، البته به شرط آنكه رياست باعث نشه محافظه كار و آب زير كاه بشه
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
چشای اصلاح طلبان روشن
Iran, Islamic Republic of
اینه دوران پسابرجام روحانی مچکریم!
Iran, Islamic Republic of
دلواپسان خوب دچار شوک شده وگیج شده اید واز قول روزنامه ها حرفهای متناقض می زنید.
Iran, Islamic Republic of
چرا کم میارید پرت و بلا می گید؟
آقایان به هوش باشید این یک خدعه جهت رای آوردن عارف است.
یزدی
Iran, Islamic Republic of
خدیا ما را از این جناح اصلاح طلب افراطی نجات بده
مرگ بر انگلیس
فقط آقای لاریجانی
برید ببا