کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر اعضاي جبهه پايداري درباره آينده لاريجاني

24 ارديبهشت 1391 ساعت 9:46

در پی طرح اظهاراتی در مورد ریاست علی لاریجانی بر كميسيون امنيت ملي برخي نمايندگان نزديك به جبهه پايداري نظارت مختلفي در اين مورد دارند.


به گزارش «خبرگزاری سیاسی»؛ در پی طرح اظهاراتی در مورد ریاست علی لاریجانی بر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي برخي نمايندگان مجلس نزديك به جبهه پايداري نظرات مختلفي در اين مورد دارند.
 
هفته گذشته جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در گفت و گويي با بیان اینکه پیشنهاد ما این است كه لاریجانی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شود، گفت: وی می تواند در پیشبرد اهداف کمیسیون تحول ایجاد کند.
 
وی با بیان اینکه حدادعادل در مجلس هفتم رئیس قوه مقننه بود اما پس از ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم، وی مسئولیت رئیس کمیسیون فرهنگی را پذیرفت، افزود: خوب است این موضوع یک بار دیگر تکرار شود و پس از ریاست حدادعادل بر مجلس نهم، آقای لاریجانی ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را بپذیرد.
 
بر این مبنا نظر چند تن از اعضای جبهه پایداری را جویا شدیم.
 
پیشنهاد ما برای لاریجانی، کمیسیون امنیت ملی است
رسايي، نماينده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس «خبرگزاري دانشجو»، با اشاره به اقدامات جبهه پايداري در رايزني براي انتخاب روساي كميسيون‌ها گفت: نظرمان اين است كه علي لاريجاني، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شود و اين پيشنهاد را ارائه داده ايم.

وی افزود: لاريجاني با توجه به مواضع خوب خود در زمينه سياست خارجي که البته بدون انتقاد هم نيست؛ در جايگاه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مي‌تواند نقش خوبي ايفا كند.
 
این پیشنهاد از جانب ما نبوده است
فاطمه آليا، نماينده مردم تهران در مجلس در رد این تصمیم از جانب جبهه پایداری گفت: ‌جبهه پايداري از ابتدا رايزني‌هاي خود را در مورد انتخاب رئيس مجلس و روساي كميسيون ها به زمان حضور همه نمايندگان جديد در مجلس نهم موكول كرده است.
 
این عضو جبهه پایداری بیان داشت: پیشنهاد سمت ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای علی لاریجانی  از طرف جبهه پايداري نبوده است بلکه يكي از نمايندگان كه عضو جبهه پايداري هم نبوده طی مصاحبه ای اعلام کرده در صورتي كه علي لاريجاني رئيس مجلس نشود به دليل تجاربي كه در اين زمينه دارد رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خواهد شد.


کد مطلب: 222603

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/222603/نظر-اعضاي-جبهه-پايداري-درباره-آينده-لاريجاني

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com