پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
حمله تند معاون مشایی به منتقدان:

دروغ‌پردازان چرا می‌گویند ملک‌زاده عفو شده است؟!

دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 221659
معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری در یادداشتی با حمله تند به منتقدان محمد شریف ملک زاده، آنان را "دروغ‌پردازان و پرونده‌سازان" و سخنانشان را "خطاكاري و جفاكاري" توصیف کرده که اکنون درصدد توجیه "انحرافات و هواپرستي‌هاي" خود هستند!
به گزارش جهان، محمد جعفر بهداد در یادداشتی در شماره امروز روزنامه ایران تلویحا هدف فتنه 88 را «نه احمدي‌نژاد» دانسته و مدعی شده است که در ادامه آن "بعضي مدعيان وفاداري به نظام" به نام انقلابيگري به ورطه بي‌انصافي افتاده و دچار "سقوط آرماني و اخلاقي" شدند زیرا "در ظلم كردن به رئيس جمهور و يارانش، از يكديگر سبقت مي‌گيرند"!

به ادعای معاون اسفندیار رحیم مشایی، منتقدان به اسم رمز «مبارزه با انحراف» بر "دولت مكتبي و مردمي دكتر احمدي‌نژاد" ظلم می کنند اما دولت "جز صبوري و مدارا" کاری نکرده است.

بهداد در ادامه به دفاع از محمدشريف ملك‌زاده و حمله به منتقدان وی بویژه دستگاه قضایی کشور پرداخته و نوشته است: آقاي محمدشريف ملك‌زاده از جمله افرادي بود كه در مسير اجراي پروژه برخورد با احمدي‌نژاد و به بهانه‌هاي كاملاً مضحك مورد برخوردهاي غيرمتعارف قرار گرفت و عناصر رسانه‌اي يك شبكه محفلي نيز در اتهام‌زني و مجرم‌نمايي وي از هيچ كوششي فروگذار نكردند، اما به‌رغم همه اين تلاش‌ها، افراد متقي و مستقل رسيدگي كننده به پرونده، در مرحله قبل از دادگاه وي را بي‌گناه تشخيص دادند و بدين ترتيب منع تعقيب آقاي ملك‌زاده صادر شد.

معاون سیاسی رئیس دفتر رئیس جمهور سپس موضوع "عفو" ملک زاده را از اساس منکر شده و ادعا کرده است: ادعاي برخي محافل رسانه‌اي مبني بر «عفو» نامبرده، فقط نشانه بي‌اطلاعي نسبت به مسائل حقوقي است، زيرا «عفو» صرفاً پس از محكوميت معنا پيدا مي‌كند حال آن كه متهم اين پرونده حكم محكوميتي نگرفته و اصولاً كيفرخواستي عليه او صادر نشده است!

ادعای وی در حالی است که عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران روز گذشته اعلام کرد:‌ پرونده ملك زاده با صدرو كیفرخواست در آستانه ارسال به دادگاه بود كه با ارسال نامه و گزارش هایی برای رهبر معظم انقلاب، نام برده مورد رافت نظام و عفو رهبری قرار گرفت.

ملك‌زاده عفو شد

پیش از او هم، روزنامه کیهان در خبری عنوان کرده بود: ملك زاده از اتهامات وارده تبرئه نشده است، بلكه با «عفو» از زندان آزاد شده بنابراين «سابقه سوء» وي مانع از واگذاري مسئوليت هاي حساس و مهم به ايشان است، آنهم از سوي دو مقام بلندپايه يعني رئيس جمهور و آيت الله شاهرودي!

اخبار جدید از علت آزادی ملك‌زاده

با این حال،‌ بهداد توپخانه خود را به سمت کسانی گرفته را که سخن از عفو ملک زاده گفته اند. وی آنان را "دروغ‌پردازان و پرونده‌سازان" و سخنانشان را "خطاكاري و جفاكاري" توصیف کرده که اکنون درصدد توجیه "انحرافات و هواپرستي‌هاي" خود هستند!

وی نوشته است: آن دسته از عناصر سياسي و رسانه‌اي كه در پروژه برخورد با رئيس جمهور و دولت، صرفاً نقش «عامل بي‌خبر» را بازي كردند، اينك كه زمان رو شدن دست دروغ‌پردازان و پرونده‌سازان فرا رسيده و اعتبار حرفه‌اي و اجتماعي خود را در خطر جدي مي‌بينند، به جاي قبول و جبران اين خطاكاري و جفاكاري، به در و ديوار مي‌زنند تا انحرافات و هواپرستي‌هاي يك سال اخير خود را توجيه كنند.

معاون مشایی همچنین تهدید کرده که در آينده نه چندان دور ابعاد جديدي از اين اقدامات ظالمانه و انتقام‌جويانه عليه رئيس جمهور و برخي همكارانش آشكار می شود.

محمود احمدی نژاد اوایل اردیبهشت ماه ملک زاده را با وجود داشتن پرونده قضایی به سمت مشاور رئیس جمهور منصوب کرده بود. البته چند روز پس وی هم، آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) برای محمدشریف ملك زاده حکم مشاور صادر كرد که با اعتراضات مختلفی همراه شد.

این انتصاب به وجهه آيت‌الله شاهرودي آسيب جدي خواهد زد
هدف انتصاب افراد جنجالی در دولت

گفتنی است، محمد شريف ملک‌زاده دوم تیر ماه سال 90 پس از احضار و تفهیم اتهام، با حکم مرجع قضایی راهی زندان شد و حدود سه ماه بعد و در روز ۲۱ شهریور عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی استان تهران در جمع خبرنگاران از آزادی او با "قرار وثیقه" خبر داد و در عین حال یادآور شد که "رسیدگی به پرونده ملک‌زاده همچنان ادامه دارد" تا اینکه دیروز خبر عفو وی از سوی رهبر انقلاب را رسانه ای کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *