چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱۰

بودجه نجومی برای واردات در سال حمایت از تولید ملی!

دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 220298
در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به نام سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند، دولت در اقدامی تامل برانگیز 24 میلیارد دلار بودجه برای واردات تصویب کرد. محمدرضا رحیمی این حرکت دولت و رئیس جمهور را "اقدامی بزرگ" توصیف کرده است.
بودجه نجومی برای واردات در سال حمایت از تولید ملی!
به گزارش جهان، معاون اول رئیس جمهور روز گذشته از مصوبه واردات 24 میلیارد دلاری در کارگروه تنظیم بازار برای تامین 20 کالای اساسی خبر داد.
 
محمدرضا رحیمی روز گذشته در آبادان افزود: کارگروه تنظیم بازار در اقدامی بزرگ، بیش از 24 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی به کشور اختصاص داد که این امر در شرایط کنونی موجب کوتاه شدن سوء استفاده کنندگان بازار می شود .

به گزارش فارس، معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه از امروز تا پایان سال هیچ دغدغه ای برای تامین کالاهای اساسی در کشور نخواهیم داشت گفت : کالاهای وارداتی شامل 20 قلم محصول از جمله گوشت قرمز، برنج، نهاده های دامی و کشاورزی است.

رحیمی افزود : این حرکت با حمایت رئیس جمهور، تحول بزرگی در بازار ایران برای آسایش و راحتی مردم و خانوارها ایجاد خواهد کرد.

آمار متفاوت معاون وزیر

امروز اما، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی متفاوت این رقم را 22 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و مرغ از جمله این اقلام هستند.ژ

محمدعلی ضیغمی در گفتگو با مهر از مصوبه جدید و ویژه دولت برای تامین اعتبار کالاهای اساسی خبر داد و گفت: 22 میلیارد دلار برای تامین نیاز کالاهای مورد نیاز کشور از سوی دولت در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت تا بتوان نیاز کالایی کشور را تا پایان سال 91 تامین کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: متوسط نیاز این وزارتخانه در سال 90 برای تامین کالاهای مورد نیاز کشور 20 میلیارد دلار بوده که بر این اساس امسال 22 میلیارد دلار تامین اعتبار پیش بینی شده و تامین کنندگان کالا می توانند نیاز عرضه خود را از این طریق تامین کنند.

وی تصریح کرد: متوسط نیاز کشور در سال برای تامین کالاهای اساسی، مواد اولیه و نهاده های کشاورزی با اختصاص این رقم تامین خواهد شد.

به گفته ضیغمی، مواد غذایی، کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی و مواد اولیه بخش تولید در زمره این تامین اعتبار قرار می گیرند و وارد کنندگان کالاهایی همچون برنج، روغن، شکر، گندم، جو، ذرت، کنجاله سویا، گوشت قرمز، مرغ و مواد اولیه پتروشیمی که تولید داخلی در مورد آنها کافی نیست در کنار مواد اولیه لاستیک و پودرهای شوینده، شمش و مقاطع فولادی را وارد می کنند.

ضیغمی ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی به همراه بانکهای عامل اقدام سریع در رابطه با این مصوبه را انجام دهد.

تولید را فراموش نکنید

این بودجه نجومی برای واردات در حالی تصویب شده است که رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده اند.

بر اساس این، از دولت انتظار می رود به جای تصویب بودجه های کلان برای وارد کردن کالا، یارانه بخش تولید را پرداخت کند و به فکر تقویت این بخش اشتغال‌زا باشد؛ زیرا افزایش واردات به معنای افزایش بیکاری و تضعیف تولید ملی است.

فقط 7 درصد از یارانه تولید پرداخت شده است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجلس هم که تعطیل است.
راستی مگه دخالت روسای قوا در انتخابات منع نشده است. لاریجانی که کاندید بود و از قم رای آورد و حالا هم رئیس مجلس است، پس چطور در همایش جبهه متحد در حسینیه فاطمیون شرکت کرد؟؟؟
این بودجه برای مقابله با گرانیهاست
واقعا دولت به کدام ساز برقصد، وقتی کاری نمیکند میگوئید بی تدبیری دولت عامل گرانیست، وقتی میخواهد کاری کند میگوئید واردات و خسارت به تولید ملی
تولیدکنندگان داخلی خیلی دلشان به حال مردم میسوزد جنسشان را ارزان تر از کالای خارجی به مردم بدهند تا نه گرانی ایجاد شود و نه نیازی به واردات برای مقابله با گرانی باشد
United States
خیلی مضحک و شرم آور است، آیا واقعا اگر این بودجه را بصورت واقعی به گروههای کاری سالم تخصیص بدهیم، علاوه بر امکان تولید داخلی، آیا فرصت شغلی برای جوانان و هموطنانمان و لبیک به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب را عملی نکرده ایم؟
آیادر این بحران تحریم که بخشهایی از کشورهای مهم با ما دشمنیشان را برای صدمین باراثبات کرده و عده دیگری از این آب گل آلوده ماهیگیریشان را شروع کرده اند این تصمیمات عقلایی و براساس منافع ملی است؟
جناب رحیمی آیا واردات آسایش و راحتی برای مردم وخانوارها ایجاد میکند یا تلاش برای افزایش تولید؟
آیا اینهمه مرغداری های در حال زوال را نمی بینید؟
آیا اینهمه گاوداریهای مشکل دار را نمی بینید؟
با همه اینها اسم این تصمیم غلط تحول بزرگ است؟!!!
تحول برای خارجیها نه ایرانیها!
United States
دانشمند
دولتتون اگر می خواد کاری برای مبارزه با گرانی بکنه بهتره این بودجه نجومی رو به تولیدگران داخلی بده تا مجبور نباشن مواد اولیه خودشونو به گزاف بخرن و تولیدشونو به گزاف تر بفروشن
پاسخ دوست عزیزی که میگه دولت نمیدونه به کدوم ساز برقصه>>>
با این 22 میلیارد دلار اگه به تولید داخل کمک میکردن، قیمت ها بالا نمی رفت ضمنا تولید قوی شده و اشتغال هم ایجاد میشد.
اینطوری مقابله کردن با گرانی ها بسیار موقتی است.
Iran, Islamic Republic of
راستي مجلس تعطيله؟

خب شما چرا تصويب ميكنيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
خوابیا داداش
مجلس اینو تصویب نکرده، این شاهکار دولته
دولت این بودجه را به جای واردات به تولیدکننده بدهد،مطمئنید تولیدکننده جنسش را ارزان میدهد و به هر بهانه ای آن را افزایش نمیدهد
تا وقتی طمع و سود بیشتر بر انصاف و قناعت میچربه امیدی به تولید داخلی نیست،حتی اگر کالای داخلی با کیفیت باشد
United States
اگر دولت این پول ها را برای ایجاد امکانات تولید رقابتی مرغ وگوشت و شکر....اختصاص می داد لازم نبود همچین تصمیم های بزرگی بگیره!ا راستی واقعاً حیف نیست کشور این پول را صرف حمایت از تولید کنندگاه خارجی کند؟ راستی اگر سال دیگر به ما نفروشند چه کار می کنیم؟
United States
ذرت و کنجاله سویا و دانه های روغنی برای تولید روغن رو چه جوری تولید ملی کنیم
متاسفانه یک عمر هستش که در تهیه برخی اقلام وابسته ایم ربطی به امسال نداره