دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

تظاهرات ضدسعودی در مصر

سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 219504
جمعی از مصری ها در واکنش به بازداشت یک تبعه این کشور در عربستان در مقابل سفارت سعودی در قاهره تظاهرات برگزار کردند.
به گزارش مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، "عمرو موسی" از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر و دبیر کل سابق اتحادیه عرب درتماس تلفنی با سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان خواستار حل و فصل موضوع احمد الجیزاوی شهروند مصری بازداشت شده در عربستان شد.

منابع وابسته به عمرو موسی اعلام کردند که وزیر خارجه عربستان سعودی درباره حل موضوع این شهروند مصری در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرده است.

شایان ذکر است که نیروهای امنیتی سعودی، احمد الجیزاوی را به هنگام سفر عمره بازداشت کردند و مدعی هستند که در حق  وی حکم غیابی و مجازات شلاق صادر شده است. علت بازداشت وی انتقاد از سیاستهای سعودی ها علیه مصری های مقیم عربستان است.

این در حالی است که برخی فعالان سیاسی که در برابر سفارت عربستان در مصر دست به تظاهرات زده اند بر ادامه تجمع خود تا آزادی الجیزاوی و دیگر بازداشت شدگان مصری در زندانهای سعودی ها و بازگشت آنها به خاک کشور تاکید کردند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی ضد ملک عبدالله و محمد طنطاوی رئیس شورای نظامی حاکم سر دادند. آنها شعار می دادند ای طنطاوی اگر احمد(منظور احمد الجیزاوی) شلاق بخورد سفیر را شلاق می زنیم.

این در حالی است که مذاکرات میان سامح عاشور وکیل، ایمن نور، عمرو الشوبکی، مصطفی النجار و مجدی قرقر با سفیر عربستان در مصر در جریان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *