جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
همزمان با مخالفت شخصیت‌های مصری با دیدار با کلینتون

تظاهرات در مصر علیه وزیر خارجه آمریکا

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب: 234065
ده‌ها نفر از مردم شهر اسکندریه مصر در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورشان تظاهرات کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع خبری مصری اعلام کردند که همزمان با عزیمت هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا از قاهره به اسکندریه مصر، ده‌ها مصری علیه او تظاهرات کردند.

به گزارش صدی‌البلد مصر، ده‌ها نفر از فعالان سیاسی در تجمعی اعتراض‌آمیز در نزدیکی مرکز فرهنگی آمریکا در مخالفت با سفر کلینتون به کشورشان تظاهرات کردند.

قرار بود کلینتون امروز کنسولگری امریکا در استان اسکندریه را افتتاح کند.

فعالان سیاسی مصر با رد کردن سفر کلینتون به اسکندریه به دخالتهای آمریکا در امور داخلی کشورشان اعتراض کردند.

کنسولگری آمریکا پس از دو دهه تعطیلی امروز مجددا بازگشایی شد تا فعالیت‌های فرهنگ مخصوص آمریکایی بار دیگر در مصر تشدید شود.

همزمان با این اعتراضات، شماری از شخصیت‌های مصری از جمله قبطیها دیدار با کلینتون را رد کردند و اعلام کردند که نوع دیدارهای وزیر خارجه آمریکا در پی تقسیم مذهبی مصر است.

شخصیت‌هایی مانند گئورگیت قلینی نماینده سابق پارلمان مصر، عماد جاد نماینده پارلمان مصر و معاون مدیر مرکز تحقیقات الاهرام، مایکل منیر رئیس سازمان قبطی‌های آمریکا و نجیب ساویرس از تاجران سرشناس مصر دیدار با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا را که امروز در مصر بود رد کردند.

پایگاه خبری الیوم السابع با اعلام این خبر افزود که این افراد سفر هیلاری کلینتون به مصر را محکوم کردند و دیدار کلینتون با اخوان المسلمون سپس سلفی‌ها و پس از آن تمایلش به دیدار با قبطی‌ها را تقسیم مذهبی مصر قلمداد کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *