شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مهم‌ترین تحول انتخابات مجلس نهم

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 219274
رئیس کمیته فن‌آوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور استفاده از امضاء دیجیتال را از مهم‌ترین تحولات این دوره از انتخابات دانست.
به گزارش فارس، امیر شجاعان مشاور وزیر کشور و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در جلسه معاونین سیاسی و امنیتی استاندار‌ی‌های سراسر کشور که صبح امروز(دوشنبه) در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی گسترده‌ای که انجام شد، توانستیم 25 فرآیند انتخابات را به صورت الکترونیکی طراحی و اجرا کنیم.

رئیس کمیته فن‌آوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور فرآیندهای 25 گانه انتخابات را شامل 14 فرآیند قبل از روز رأی‌گیری، 4 فرآیند در روز رای‌گیری، 3 فرایند بعد از روز رای‌گیری و 4 فرایند پشتیبانی کننده سایر فرآیندها اعلام کرد.

وی همچنین از موارد مثبت در بحث فرآیند انتخابات را ثبت‌نام داوطلبین در روز ثبت نام دانست که با ارسال پرونده‌های الکترونیک داوطلبین از استان‌ها به ستاد انتخابات کشور و از ستاد به مراجع 4 گانه استعلام باعث سرعت بیشتر روند استعلام شد.

شجاعان گفت: در مجموع در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات در حدود هزار و 500 شعبه اخذ رای به صورت کاملا رایانه‌ای برگزار می شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بین 33 حوزه انتخابیه، انتخابات در 7 حوزه انتخابیه به صورت کاملا رایانه‌ای برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای تجهیزات لازم برای تمامی هفت حوزه انتخابیه موضوع اخذ رأی رایانه‌ای، تهیه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *