پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۵
در گفتگوی تفصیلی با جهان مطرح شد؛

واکنش مایلی‌کهن به تصادف دایی و حرف‌های کی‌روش و کریمی

هم فرهاد اشتباه کرد و هم تماشاگران
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 218881
بارها گفته ام که حتی برای دشمنان خودم هم بد نمی خواهم؛ مشکل من و دایی هم دشمنی شخصی نیست لذا مثل همه مردم بعد از شنیدن خبر تصادفش نگران شدم.
جهان نيوز - گروه ورزشی:
«محمد مایلی کهن» سرمربی اسبق تیم ملی ایران معمولا کم مصاحبه می کند و البته وقتی هم که حرف می زند آن حرفها بازتاب فراوانی در جامعه دارد. وی در اولین مصاحبه خود در سال جدید به موضوعات مختلفی اشاره کرده است؛ از ماجرای تصادف علی دایی تا افت و خیزهای پرسپولیس با مصطفی دنیزلی و گلایه های «کی روش» و...

متن صحبت های محمد مایلی کهن را با خبرنگار ورزشی جهان در زیر می خوانید:  

اقدامات خوب رویانیان

حدود دو هفته قبل به ورزشگاه درفشی فر رفتم و دیدم که پس از اقدامات گسترده ای که آقای کاشانی انجام داده بود در زمان آقای رویانیان نیز تغییراتی نیز اتفاق افتاده است. بسیاری از کارهای قبلی تکمیل شده بود؛ نباید از حق بگذریم، وقتی وضعیت چمن ورزشگاه، کلینیک پزشکی و بخش های مختلف را دیدم خوشحال شدم؛ تازه بنده به خودم اجازه ندادم بروم و وضعیت رختکن ها و سالن بدنسازی را ببینم اما مطمئنم که آنها نیز شرایط خوبی دارند.

شکی نیست که آقای رویانیان در این مقطع بودجه مناسبی را به باشگاه اختصاص داده است اما واقعیت امر این است که باید در زمینه هزینه کردن وسواس به خرج داد تا صرفا تنها شاهد مدیریت پول نباشیم و پولی که از جیب مردم خرج می شود وسواس بیشتری را می طلبد.

نتایج پرسپولیس راضی کننده نبوده است

نتایج پرسپولیس در لیگ برتر بیانگر این است که تیم وضعیت مناسبی ندارد و نسبت به قبل تنزل هم داشته است. البته در آسیا وضعیت نسبتا خوبی دارد اما فوتبالی که در همان مسابقات ارائه می کند موید این مسئله است که در برابر تیم های گردن کلفت آسیایی به مشکل خواهد خورد که امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.

در بازی اخیرپرسپولیس برابر الغرافه قطر خیل عظیمی از تماشاگران به ورزشگاه رفته بودند این تیم در نهایت به تساوی رسید؛ البته من معتقدم که در بازی رفت برابر این تیم قطری نیز پرسپولیس مشکلاتی داشت و اگر آن گلهای زود هنگام را نمی زد به مشکل می خورد. با این وجود من وقتی برخی انتقادات را به دنیزلی پیرامون تعویض هایش در بازی برگشت برابر الغرافه شنیدم تعجب کردم البته اگر جای دنیزلی یک مربی ایرانی بود هجمه شدیدتری را باید تحمل می کرد با این تفاسیر من به دور از برخی نظرات احساسی و غرض آلود معتقدم تعویض های این مربی در برابر الغرافه کاملا درست بود؛ هرچند که موجب شد نتیجه یک بر صفر برده با تساوی عوض شود. دنیزلی در آن بازی با آوردن دو بازیکن با تجربه یعنی مهدوی کیا و هاشمیان قصد داشت به حفظ توپ و حفظ نتیجه بازی بپردازد اما خب این اتفاق نیفتاد. متاسفانه در فوتبال ما برخی نظرات احساسی است و مثلا اگر یک مربی تعویض کند و گل بزند می شود تعویض طلایی و اگر نتیجه عکس داشت می شود اشتباه بزرگ! در صورتی که اینگونه نیست و مربیان چون باید خودشان پاسخگو باشند سعی می کنند بهترین تعویض ها را انجام دهند.

کریمی نباید علیه دنیزلی صحبت کند

من نمی گویم علی کریمی را صد درصد می شناسم اما تا حدودی از این بازیکن شناخت دارم و می دانم که بیشتر صحبت هایش از سر دلسوزی است و انتقاداتش جنبه خاصی ندارد اما با این حال نباید علیه دنیزلی حرف بزند.

کریمی سالها خارج از کشور بازی کرده و آخرین بار در فوتبال آلمان حضور داشت و مسلما در در طول ماهها نیمکت نشینی اش در شالکه یک بار هم علیه باشگاه و سرمربی تیم حرفی نزد.

بازیکن باید کار خودش را انجام دهد و حتی اگر جای مربی چوب خشک بالای سرش گذاشت احترام بگذارد. بازیکن هر چقدر هم که بزرگ باشد از مربی و از باشگاه بزرگ تر نیست.
با این حال بازهم می گویم که به اعتقاد من حرف های کریمی از سر دلسوزی است.

در ایران به این مربی خوش می گذرد

فکر می کنم آقای کی روش از امکانات زیاد اینجا ناله می کند! ما در این مملکت سالها کار کرده ایم. زمانی بود که مربی تیم ملی بودم و حتی زمین تمرین نداشتیم. ای کاش فیلم آن روزها را داشتم البته عکس هایش هست. مجبور بودیم در تپه های ماهور ورزشگاه انقلاب که مخصوص گلف بود تمرین کنیم. ایشان هر دفعه که از سفر برمی گرد از امکانات می نالد و نهیبی به فدراسیون می زند در صورتی که اینجا به او خیلی هم خوش می گذرد و حتی سوار کاری هم می رود و ...

 ما الان امکانات فوق العاده ای برای تیم ملی داریم که نمونه اش همین کمپ تیم های ملی است.
یادم هست که در زمان ما مسوولان می گفتند پزشک می خواهید چکار و چرا با خود پزشک به سفر می برید؟!

بنده بار دیگر می گویم در بازی های مرحله اول مسابقات مقدماتی جام جهانی تیم ما مشکلاتی در داخل زمین داشت که اگر آن مشکلات حل نشوند در مرحله بعد کارمان سخت خواهد بود. با این حال امیدوارم در بازی های پیشرو تیم ملی متفاوتی را ببینیم.

پیش بینی قهرمان دشوار است

اینکه بگوییم چه تیمی قهرمان لیگ می شود سخت است. الان به هر حال هر سه تیم شانس دارند.استقلال در حال حاضر با اضافه شدن نفرات مصدومش شرایط خوبی پیدا کرده است اما در آنسوی میدان سپاهان که مهره های خوبی دارد برابر تیم قطری شکست خورد که این مسئله می تواند کمی بالانس تیمی آنها را بر هم بزند. درباره تراکتورسازی هم باید بگویم که این تیم از تماشاگران پرشوری بهره می برد و بازیکنان خوبی را هم گرفته که سه، چهار خرید خوب سرباز از بازیکنان نخبه کشور داشته است.

از تصادف دایی ناراحت شدم

شکایت من و آقای دایی از هم روال قانونی خود را طی می کند، برخی حرفها را هم نمی توان تکذیب کرد چون ضبط شده اند؛ بنده بارها گفته ام که حتی حاضر نیستم خار به پای دشمنم برود؛ من و دایی با هم اختلافاتی داریم ولی دشمنی شخصی نداریم و وقتی بنده خبر تصادف ایشان را شنیدم مثل همه مردم ناراحت و نگران شدم. خدا را شکر که برای ایشان اتفاقی نیفتاد. آرزوی قلبی من همیشه سلامتی مردم دنیا بوده است، هموطنانم که دیگر جای خودشان را دارند.

از همیشه به فوتبال نزدیکترم!
درسته که در حال حاضر مربیگری نمی کنم اما خیلی بیشتر از قبل به فوتبال نزدیکم و حالا با یک دید دیگر فوتبال را تماشا می کنم. در بازی چلسی و بارسلونا دیدیم که به رغم فیزیکی بودن بازی و عملکرد محکم و بدون خطای بازیکنان چلسی اما در نهایت کسی برای کسی خط و نشان نکشید و در آخر با هم دست دادند و یکدیگر را بوسیدند.

متاسفانه ما اینجا فکر می کنیم که هر بازی آخرین بازی تاریخ فوتبال مان است در صورتی که آنها می گویند بعد از شکست هم زندگی ادامه دارد و باید رفت و تلاش کرد. البته مشکلات ما در اینجا فقط در فوتبال خلاصه نمی شود و یکسری مسایل هست که دست به دست هم می دهند و...
 
فرهاد و تماشاگران هردو اشتباه کردند
ماجرای فرهاد مجیدی در بازی با پرسپولیس را از دو دیدگاه می توان بررسی کرد؛ یکی حرکت فرهاد و دیگری حرکت تماشاگران.

اینکه فرهاد زیر پیراهن خود پیراهن آبی بپوشد اشکالی ندارد اما فرهاد که اکثریت قریب به اتفاق فوتبالی ها دوستش دارند و می داند که بنده به او علاقه مند هستم، از نظر سنی در شرایطی نیست که بخواهد تظاهر کند و اهل این کارها هم نیست. او باید به گونه ای رفتار کند که همه همچنان دوستش داشته باشند. به نظر من فرهاد در این مورد کمی اشتباه کرد اما اشتباه بزرگتر را تماشاگران انجام دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این اقا وقتی تیم داره همه رو از دم تیغ میگذرونه، وقتی ام بیکاره از همه تعریف و تمجید میکنه ، یهو علی دایی عزیز شد براش
Iran, Islamic Republic of
من احساسم این است که مایلی کهن واقعا کارش درسته / در زمان او بود که تیم ما به جام جهانی رفت نه در زمان این خارجیها که مفت میخورند و می خوابند /
درود بر شرفت عزیز همین حس هم وطن دوستیه که پرچم ایران رو توی تمام جهان به اهتزاز در اورده.
Iran, Islamic Republic of
تعجب میکنم آخه به چه دلیل با این آقا مصاحبه می کنید تا وقتی مربی هستش بلد نیست نتیجه بگیره و دایم با مصاحبه هاش جاده خاکی می زنه به قول دایی .............
به نظرم آقای مایلی کهن مودبانه صحبت کرده و حرفهای خوبی هم زده است . حالا به گذشته کاری نداریم اما اینبار ایشان مصاحبه خوبی انجام داده است.