سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۶
يك سوال از وزير اقتصاد؛

گراني‌هاي اخير ناشي از پيامك كدام سايت است؟

شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 217608
گرانی های امسال ابتدا به تعطیلات عید نوروز و خرید ویژه مردم در این ایام ربط داده شد اما با گذشت حدود یک ماه از آغاز سال، این توجیه دیگر منطقی به نظر نمی رسد.
گراني‌هاي اخير ناشي از پيامك كدام سايت است؟
جهان نيوز - گروه اقتصادی:
بهمن ماه سال گذشته كه قيمت دلار و سكه طلا به طور حبابي افزايش يافت و اثرات زيان‌بار آن اقتصاد كشور را در بر گرفت، دولتمردان علت آن نابساماني تاريخي را «بازي زشت سياسي و رسانه‌اي مخالفان دولت»‌ و «پيامك‌هاي يك خبرگزاري در روز تعطيل»! اعلام كردند.

اينك كه در دو هفته‌ پس از تعطيلات ايام نوروز، قيمت اكثر مواد غذايي و كالاهاي اساسي چون مرغ، تخم‌مرغ، برنج، گوشت، روغن، لبنيات، ميوه‌جات، اجاره‌بها و قيمت مسكن و ساير مايحتاج ضروري مردم افزايش‌هاي بسيار شديدي كرده است، طبق قاعده سابق وزير اقتصاد و سایر مسئولان دولتی بايد به دنبال مقصر اين گراني‌ها در پيامك‌هاي يك خبرگزاري يا بازي رسانه‌اي مخالفان دولت بود.

بنابراين انتظار مي‌رود مقامات دولتی و وزير اقتصاد اين بار البته با زبان صريح‌تر، سایت یا خبرگزاري‌اي كه با ارسال پيامك در روز تعطيل موجب گراني مرغ، تخم‌مرغ، برنج، گوشت، روغن، لبنيات، ميوه‌جات، اجاره‌بها و قيمت مسكن در دو هفته اخير شده را معرفي كنند و عاملان پشت پرده اين بازي زشت سياسي رسانه‌اي را فاش سازند.
در عین حال نباید از کم کاری یا غفلت مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در عدم کنترل بازار و تامین نکردن اقلام ضروری مورد نیاز مردم در ماه جاری به سادگی گذشت.

گفتنی است گران شدن کم‌سابقه قیمت اقلام خوراکی همزمان با افزایش نرخ تورم به‌ویژه در سال‌ جاری باعث نگرانی مردم و اعتراض نمایندگان مجلس شده است. در این راستا بانک مرکزی هفته گذشته با انتشار گزارشی افزایش کم‌سابقه قیمت اقلام خوراکی را تایید کرد.

گرانی های امسال ابتدا به تعطیلات عید نوروز و خرید ویژه مردم در این ایام ربط داده شد اما با گذشت حدود یک ماه از آغاز سال، این توجیه دیگر منطقی به نظر نمی رسد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به 18 فروردین 1390 به نسبت هفته مشابه سال قبل، لبنیات 44.5 درصد، تخم مرغ 3درصد، برنج 30.1 درصد، حبوبات 47.3 درصد، میوه‌های تازه 23.3درصد، سبزی‌های تازه 94.9 درصد، گوشت قرمز 45.8 درصد، گوشت مرغ 39.2 درصد، قند و شکر 31.8 درصد و روغن نباتی 19.4 درصد گران‌تر شده است.

با این وجود تا کنون پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولان مربوطه شنیده نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مملکتی که اقتصادش با یک پیامک زیرو رو بشه، باید در دولتش رو گل گرفت . . .
Iran, Islamic Republic of
محاسبه نرخ تورم در این ده کالای ضروری و روزمره مردم نشان می دهد قیمت اجناس میانگین حدود 37.9 درصد بوده و اگر تخم مرغ را حذف کنیم حدود 41 درصد تورم وجود دارد. معلوم نیست دولت چگونه نرخ تورم را 21درصد اعلام می کند؟!
Iran, Islamic Republic of
افزایش شدید قیمت تخم مرغ به میزان 3 درصد
سیاه نمایی هم حدی داره ، فقط میخواهید لیست افزایش قیمت رو طولانی کنید و انصاف رو فراموش کردید
همچنین می خواهید تقصیر خودتان ( رسانه ها ) را در زمان گرانی ارز و سکه با این گرانی ها لاپوشانی کنید و دست به فرافکنی می زنید .
Iran, Islamic Republic of
نماینده ها چه می کنند گرانی کمر مردم را شکست نرخ تورم حدود 40 درصد است انوقت دولت حرف از گران کردن انرژی مث بنزین و برق و ... میزند انوقت گرانی چقدر میشود نماینده ها اون موقع چه جوابی دارند ایا بهتر نیست به وظیفه خود به واقع عمل کنند
Iran, Islamic Republic of
نرخ تورم سر كوچه مسئولين محترم 21 درصده !!!
Iran, Islamic Republic of
سلام
نمي دانيم ظاهرامسئولان دراين مملكت زندگي نميكنندآيا مي دانيد خانه دركرج كه متري 700هزارتومان بوده اكنون 1500هزارتومان ظرف 2ماه شده است ؟!!!!!!!!!!آيا مي دانند كه حقوق كارمندان درسال يكبارآن هم 2درصد اضافه مي یابد واجناس چندباردرسال گران مي شودچرا كارمندان نفت مانند ما حقوق نمي گيرند مگرنفت ملي نيست ؟چرادولت برقيمتها نظارت ندارد مگرگوسفند وگاو هم ازخارج مي آيد كه لبنيات هم درسال چند بارگران مي شود