دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳
اصولگرایان هوشیار باشند؛

اهداف خطرناک دوقطبي هاشمي – احمدي‌نژاد

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب: 206190
هدف از دو قطبي‌سازي هاشمي- احمدي‌نژاد در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي چيست؟ اين استراتژي از سوي چه كساني اتخاذ مي‌شود؟ كنش‌هاي سياسي نيروها و جريانات دولتي به چه سمتي هدايت شده است؟ آنچه كه تداعي كننده اين سوالات و ابهامات ديگري از اين جنس است، تحركات اخير نيروها و رسانه‌هاي دولتي است.
به گزارش جهان،‌ تلاش‌هاي چند وقت اخير اين جريانات براي اتصال موضعي، عقيدتي و تشكيلاتي جبهه متحد اصولگرا به آقای هاشمي رفسنجاني و همزمان تخريب وسيع شخصيت آيت‌الله مهدوي كني كه به صورت گسترده‌اي در روزهاي اخير شدت گرفته است، نمود بارز اين استراتژي به شمار مي‌رود. به گزارش تهران امروز در اين زمينه بايد نكاتي چند متذكر شد:
1 - نظرسنجي‌هاي اخير در تمامي نقاط كشور حاكي از آن است كه نيروهاي اصولگراي جبهه متحد پيروز قطعي انتخابات آتي مجلس به شمار مي‌روند. اين مسئله مسلما براي جريانات سياسي دولتي ناخوشايند خواهد بود و از آنجا كه همين نظرسنجي‌ها ريزش شديد راي طرفداران دولت را پيش‌بيني كرده است، نگراني شديد آنان را موجب شده است.

2 - همزمان با اين تحولات و ريزش شديد آراي هواداران دولت، استراتژي جريانات وابسته به آنها به سوي دوقطبي‌سازي فضا سوق پيدا كرد. استراتژي‌اي كه بر مبناي آن نيروهاي اصولگراي جبهه متحد را به هاشمي رفسنجاني متصل ساخته و از اين طريق جبهه‌بندي انتخابات رياست‌جمهوري سال 84 را در اذهان تداعي سازد.
در فضاي دو قطبي انتخابات سال 84 به صورت گسترده‌اي تلاش شد كه هاشمي رفسنجاني به عنوان نماينده نيروها و جريانات اشرافي جامعه و احمدي‌نژاد نيز به عنوان ناجي مستضعفان و اقشار پايين جامعه معرفي شوند. هم‌‌اكنون نيز چنين سناريويي در حال رخ دادن است. طي روزهاي گذشته بولتن‌هاي تخريبي برخی گروه ها با هدف تخريب چهره آيت‌الله مهدوي كني تلاش نمودند كه وي را چهره‌اي منتسب به آقای هاشمي رفسنجاني معرفي كنند. بديهي است كه با منتسب كردن چهره‌هاي اصولگرا به هاشمي، تلاش براي فضاسازي سال 84 بار ديگر در بطن استراتژي اين جريانات قرار گرفته و هر چه به روز انتخابات نزديك‌تر شويم،‌اين روند شدت مي‌يابد.

3 - در فضاي كلي اين استراتژي، اختلاف سلايق ميان اصولگرايان نيز دستاويزي براي جريان دولتي خواهد بود تا بر آن اساس اين انديشه كاذب القا شود كه فضاي دو قطبي ديگري ميان هاشمي رفسنجاني و آيت‌الله مصباح يزدي وجود دارد كه سبب شده دو جبهه متحد و پايداري در بطن اصولگرايان به وجود آيد. متاسفانه برخي تحركات و كنش‌ها همچون مطالبی که نشريه یک روحانی مجلس اخیرا درباره هاشمی و تحلیل نابجای موقعیت وی منتشر کرد، در محدوده دام سياسي جريانات دولتي مي‌باشد.

4 - در نهايت بايد اين نكته را متذكر شد كه تلاش‌هاي مذبوحانه اين جريانات براي تجارت سياسي از مبادلات خانواده بزرگ اصولگرايان راه به جايي نخواهد برد، چرا كه اين نيروها با هدايت بزرگانش ضمن اينكه تشكل‌بندي قوي‌تري پيدا مي‌كنند، در دام سناريو‌هاي جريانات دولتي قرار نخواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با كمي واقع بيني ميبينيم كه همين سياست نيز در انتخابات رياست جمهوري شكل گرفت
اما بنظر من بدليل اينكه طيفي از نيروهاي اصولگرا فكر ميكردند كه تضعيف آقاي هاشمي بنفع آنان خواهد بود از انتشار مطالب خلاف واقع جلوگيري نكرده و با سكوت خود به وسعت گسترش آن شايعات بشكلي كمك كردند
همين اتفاق الان براي آيت الله مهدوي كني تكرار شد

اين نشانه اينست كه " جريان انحرافي " به هر شكل ممكن ميخواهد در قدرت باقي بماند و اين يعني " زنگ خطر "
يعني براي ماندن به " هيچ كس " زحم نخواهد كرد
Latvia
با توجه به ذهنيت بسيار منفي كه توسط اصلاح طلبان و جنبش سبزدر امروز نسبت به آقاي هاشمي رفسنجاني طي 30 سال در مردم ايران ايجاد شد ايشان و خاندانش بهترين سوژه براي تخريب و موج سواري و كسب راي از مردم ايران است كه جريان آقاي احمدي نژاد به زيبايي از اين بستر فراهم شده به دست اصلاح طلبان استفاده بهينه كرد. بهترين راه براي جلوگيري از ادامه حيات سياسي جريان احمدي نژاد خداحافظي رسمي آقاي هاشمي از دنياي سياست بوده و براي نجات كشور و نظام از شر جريان انحرافي بهترين نسخه خواهد بود.
به نظر من هم كاملا درسته، اينا ميخوان با استفاده از هاشمي، مهدوي كني رو تخريب كنن و نهايتا جبهه متحد تخريب بشه