جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۳

کمک به بقایی در حل معمای "پند پ"

چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب: 189452
ماجرای پینگ پنگی "بند پ" میان رئیس دیوان عدالت اداری و معاون اجرایی رئیس جمهور از مصاحبه روز سوم مهرماه شروع شد؛ آنجا که حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در پاسخ به این پرسش که چرا در مرحله اول حکم پرونده حمید بقایی به سرعت نقض شد اما در مرحله تجدیدنظرخواهی به این میزان به طول انجامیده است، گفت: آقایان در مرحله اول از بند "پ" استفاده کردند.
به گزارش جهان، بقایی که در جمع هیئت دهها نفری رئیس جمهور در نیویورک به سر می برد تا روز ۱۱ مهرماه فرصت اظهارنظر در این باره را پیدا نکرد اما در اولین مصاحبه پس از بازگشت اعلام کرد: هر جای قانون دیوان عدالت اداری را که گشتیم، چیزی به نام بند (پ) پیدا نکردیم بنابراین ایشان توضیح دهند منظورشان از بند (پ) چیست تا من بررسی کرده و پاسخ آن را بدهم.

خبرنگاری همان روز به سراغ رئیس دیوان عدالت اداری رفت و از او درباره اظهارات حمید بقایی سوال کرد. آقای منتظری در پاسخی کنایه وار به اظهارات آقای بقایی گفت: حالا حالاها باید بگردید تا بند "پ" را پیدا کنید.

تلاش های تیم رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی روز ۱۲ مهرماه به نتیجه رسید و آنان موفق شدند «بند پ» را پیدا کنند!

حسن محسنی، مدیر کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری که معروف به نویسنده جوابیه های توهین آمیز به رسانه ها است، اینبار برای کمک به مدیر خود تلاش می کند خود و رئیسش را بی اطلاع نشان دهد و در عین حال گفت: در قانون آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، فقط یک بند "پ" وجود دارد که آن هم در ماده ۷ این قانون است و هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

این ماجرای کش دار، خبرنگاران را بار دیگر سراغ رئیس دیوان عدالت اداری فرستاد تا او کنایه ای دیگری را به دفتر بقایی روانه کند.

حجت‌الاسلام منتظری پاسخ داد: بعد از اعلام نتیجه رسیدگی به پرونده مشخص می شود "بند پ" کجاست.

جهان نيوز برای کمک به آقای بقایی و دوستانش در حل معمای سخت "بند پ" یک راهنمایی راهگشا ارائه می کند تا شاید معاون اجرایی رئیس جمهور و دفتر رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی از این پس وقت خود را به جای زیر و رو کردن کتاب های حقوقی و آئین دادرسی به رسیدگی به امور مهمتری اختصاص دهند.

به اعتقاد جهان "اگر دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور ماجرای دستگیری عواملی را که تلاش کردند بقایی را به شیوه های غیرقانونی تبرئه و پرونده او را از مسیر قانونی منحرف کنند،‌ به یاد آورد فهمیدن معنی "بند پ" هم آسان خواهد شد."

عبارت "پند پ" در گفت وگو های روزمره مردم کاربرد زیادی دارد و طرف های صحبت منظور واحدی را از این عبارت دریافت می کنند اما گویا آقای بقایی و یارانش با این مفهوم موافق نیستند و تحلیل متفاوتی از آن دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بقائی از دید اکثر آگاهان فردی مردود و منفورملت است اما از ریاست دیوان عدالت اداری خیلی بعید است که جلو جلو اینگونه نسبت به یک پرونده که در حال بررسی است اظهار نظر میکند و حتی برای طرف (بقائی) خط و نشان هم می کشد.
Iran, Islamic Republic of
آدمی که خود را به خواب زده
مگه میشه بیدار کرد؟
Iran, Islamic Republic of
اينكه آبروريزي براي قوه قضائيه و ديوان عدالت اداريه . يعني با پارتي بازي ميشه حكم قاضي را تغيير داد؟