جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
بنابر آخرین نظرسنجی‌ها؛

اوباماحتی‌به‌اندازه وزیرخارجه‌اش‌محبوب‌نیست!

شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 186719
اکنون یک‌سوم آمریکایی‌ها بر این باورند که اگر هیلاری کلینتون به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شده بود، وضعیت آمریکا بهتر از این بود که اکنون هست. این ضربه‌ای بزرگ به شخص اوباماست. در ماه جولای گذشته تنها یک‌چهارم آمریکایی‌ها به این باور رسیده بودند. البته این نکته هم شایان ذکر است که 47 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر کلینتون هم رئیس‌جمهور آمریکا می‌شد اوضاع فرقی نمی‌کرد.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، بنابر نظرسنجی‌های صورت گرفته، مقبولیت هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا از رئیس‌جمهور آمریکا بیشتر است.

دیلی‌میل که از این واقعیت تحت عنوان انتقام شیرین هیلاری کلینتون از باراک اوباما یاد کرده، به شکست هیلاری از اوباما در جریان انتخابات درون‌حزبی سه سال پیش اشاره کرده و نوشته است که اکنون زخم‌های هیلاری کلینتون با روشن شدن این واقعیت که او اکنون محبوب‌ترین سیاست‌مدار آمریکایی است، اندکی التیام یافته است.


بنابراین گزارش، اکنون یک‌سوم آمریکایی‌ها بر این باورند که اگر هیلاری کلینتون به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شده بود، وضعیت آمریکا بهتر از این بود که اکنون هست. این ضربه‌ای بزرگ به شخص اوباماست. در ماه جولای گذشته تنها یک‌چهارم آمریکایی‌ها به این باور رسیده بودند. البته این نکته هم شایان ذکر است که ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر کلینتون هم رئیس‌جمهور آمریکا می‌شد اوضاع فرقی نمی‌کرد.

همچنین نتایج نظرسنجی ها نشان می‌دهد که تمامی گروه‌های سنی در ایالات متحده آمریکا نسبت به کلینتون ۶۳ ساله دیدگاه خوبی دارند، حال آنکه محبوبیت وی در افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از بقیه گروه‌های سنی است.

یکی از نکات جالب این نظرسنجی این است که تنها ۲۹ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که اگر مک‌کین به جای اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شده بود، اوضاع بهتر از آنی بود که اکنون هست! این امر نشانگر آن است که عملکرد بوش از خاطره مردم آمریکا نرفته و هنوز جمهوری خواهان نزد مردم آمریکا وجهه خوبی ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *