يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲
آیت الله خاتمی درنماز جمعه تهران:

ملی گرائی شرک آلود را مطرح می کنند؛این همان جمهوری ایرانی است

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 128055
امام جمعه موقت تهران بر لزوم توجه به مقوله عفاف و حجاب در کشور تاکید کرد و گفت: این پنجمین خطبه ای است که می خوانم و مرثیه دردناک حجاب را سر می دهم زیرا متاسفانه روز به روز شاهد خبرهای هنجارشکنانه در این رابطه هستیم.
ملی گرائی شرک آلود را مطرح می کنند؛این همان جمهوری ایرانی است
به گزارش جهان آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه امروز تهران طی سخنانی در خصوص اظهارات مطرح شده از سوی مشائی مبنی بر ترویج نهضت ایرانی به جای نهضت اسلامی در کشور اظهار داشت: ایران با اسلام هویت خود را پیدا کرد و متقابلا اسلام خدمتی بزرگ به ایران کرد. بخش های مهم خطبه ایشان به نقل از مهر در ادامه می آید:

* اول انقلاب یکی از سیاسیون گفته بود فرق ما با امام این است که امام (ره) ایران را برای اسلام می خواهد و ما اسلام را برای ایران. 

* این همان ملی گرایی شرک آلود است و امام (ره) فرمودند ملی گرایی خلاف اسلام و خلاف دستور خداست و برخلاف قرآن مجید است. 

* روشن است که وطن دوستی چیزی غیر از ملی گرایی است. ملی گرایی این است که اسلام را مقابل ایران قرار دهد و این با روح انقلاب اسلامی سازگار نیست. وطن دوستی در متن اسلام است. هیچ گاه وطن دوستی با اسلام در تعارض نیست اما مکتب ایران در برابر اسلام ملی گرایی شرک آلودی است که مسلمانان هرگز آن را نپسندیده و نخواهند پذیرفت. 

* این اظهارات تفاوتی با ادعای "جمهوری ایرانی" ندارد . ما مدافع ایران اسلامی هستیم. همین متدینین بودند که از وطن حمایت کردند. تاریخ نشان داده است در عرصه دفاع از وطن، متدینین در خط مقدم بودند و خیلی از ملی گرایان و داعیه داران ملی گرایی به این وطن خیانت کردند. 

* این پنجمین خطبه ای است که می خوانم و مرثیه دردناک حجاب را سر می دهم. متاسفانه روز به روز شاهد خبرهای هنجارشکنانه در این رابطه هستیم.

*خبرهای نگران کننده ای از برخی سواحل دریاها می رسد، دوچرخه سواری در خیابان های عمومی تهران رواج دارد. در فروشگاههای آن چنانی در برخی مناطق تهران به ویژه مناطق شمالی هنجارشکنی های گسترده ای انجام می شود. 

* به من گفته می شود وقتی می گویی و اثر ندارد چرا مجددا تکرار می کنی ولی ما تکلیف داریم منکر را بگوییم در برابر منکر تحمل نمی کنیم. طی چهار خطبه قبل حرفها را تقریبا زده ایم هم اکنون نیز دو کلمه بیشتر نمی گویم دلسوزی هایی که دلسوزان نظام و دلسوزان دینی و مراجع و متدینین دارند برای آن است که انگیزه بیشتری برای علاج این معضل پیدا شود. 

* ما معتقد به تقویت دولت هستیم . ما حمایت را به به و چه چه نمی دانیم. حمایت را حمایت ناصحانه می دانیم. معتقدیم حمایت ناصحانه خدمت به کشور بقیه الله الاعظم است. این حرف ها خیر و صلاح مملکت است.

*صحبت این نیست که برخی می گویند کار فرهنگی یا انتظامی در مقوله حجاب شود اساسا طرح مسئله به این شکل غلط است کدام عالم دینی است که بگوید در مقابل بدحجابی از اول بزن بزن کنید. همه با اتفاق می گویند باید کار فرهنگی و اجرایی شود. طرح غلط این موضوع اشتباه است.

*حرف ما یک کلمه است، بنده که تریبون دستم است جوری حرف نزنم که خروجی حرف من این باشد که بدحجابان و بی حجابان احسنت و مرحبا و آفرین بگویند و گفته شود دل ما خنک شد. من جوری راجع به حجاب باید حرف بزنم که متدینین مطمئن شوند مسئولان همدرد آنها هستند. آنها هم بدحجابی را خطر می دانند.

*بدحجاب ها و بد پوشش ها و هرزه ها روز خطر نه تنها صحنه را خالی نمی کنند بلکه دست تسلیم بلند می کنند جوری حرف بزنید که متدینین به شما دلگرم شوند. کار فرهنگی و اجرایی هر دو در این زمینه لازم است و فقط کار فرهنگی جواب نمی دهد. اگر کار فرهنگی صرف جواب می دهد چرا شما با دزد مقابله می کنید. متن اسلام این است که کار فرهنگی کنید اما حدود اسلام را هم رعایت کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدواریم یک نهضتی شروع بشه تا این مشایی از دور کنار بره اینجوری نمی شه
صدای همه رو در آورده . ............. ...... از صدتا اصلاح طلب فراری بدتره به خدا. گلی به روی مبارک مهاجرانی
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور فراموش نکنند با دعاهای خالصانه همین امت اسلامی رای آوردند وکاری نکنند که آنهارا مانند بعضی از دولتهای قبلی نا خورسند کنند