يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰
۲۸
بدون شرح؛

امام خمینی:نهضت ما اسلامی است قبل از آنکه ایرانی باشد

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 127950
امام خمینی:نهضت ما اسلامی است قبل از آنکه ایرانی باشد
سرویس سیاسی جهان-امام خمینی رحمه الله علیه:برادران شجاع من كه براى آزادى وطنهاى خود قيام كرده‏ايد، ملتهاى خود را هشدار دهيد و مغزها را از آثار تبليغات چند صد ساله و خود باختگى در مقابل غرب و مستكبرين شستشو دهيد؛ و به نهضت ما كه نهضت اسلامى و مستضعفين است بپيونديد؛ كه امروز اسلام عزيز در مقابل كفر، و منطق در برابر زور واقع شده است. نهضت ما اسلامى است قبل از آنكه ايرانى باشد؛ نهضت مستضعفين سراسر جهان است قبل از آنكه به منطقه‏اى خاص متعلق باشد. 
صحيفه امام، ج‏11، ص: 111 

امام خمینی:چند روز پيش از اين در يك نوشته‏اى ديدم كه مى‏گويد كه چرا از ملى مى‏ترسيد شماها؟ من به آن آقا مى‏گويم، شما چرا از اسلامى مى‏ترسيد؟! ...ما مى‏خواهيم ببينيم خواست اين 35 ميليون جمعيت چى است. ما ديديم كه خواست اين 35 ميليون جمعيت اين بود كه ما اسلام را مى‏خواهيم. در تمام صحبتها از اول تا آخر اين نبود كه ما ملى گرا هستيم. ملى گرايى برخلاف اسلام است. ... ملى گرايى برخلاف دستور خداست و برخلاف قرآن مجيد است.
صحيفه امام، ج‏12، ص: 335 

امام خمینی: صدور آن وقتى است كه اسلام، حقايق اسلام، اخلاق اسلامى، اخلاق انسانى در اينجاها رشد پيدا بكند. و شما موظف به اين معنا هستيد، و بايد اين كار را انجام بدهيد كه هم در عمل و هم در نوشته‏هايى كه در آنجا منتشر مى‏كنيد، بايد بكنيد و مجله داشته باشيد و آن مجله يك مجله‏اى باشد كه هم در عكسهايى كه در آن هست، و هم در مسائلى كه در آنجا طرح مى‏شود همه‏اش موافق باشد با جمهورى اسلامى تا به واسطه تبليغات، اسلام نفوذ كند ...عمده مسئله اين است كه ما فهميده باشيم در قلبمان كه ما مى‏خواهيم جمهوريمان اسلامى باشد. بايد همان طورى كه با زبان مى‏گوييم، قلب ما معتقد شده باشد به اينكه ما مى‏خواهيم اسلام باشد. «ما مى‏خواهيم اسلام باشد» ديگر با تمام اعوجاجات بايد مبارزه بكند .... خداوند همه شما را- ان شاء اللَّه- حفظ كند و همه شما و ما را موفق كند به اينكه دنبال اين باشيم كه اسلام را در همه جا تقويت كنيم. و از مروّجين اسلام باشيم. 
صحيفه امام، ج‏13، ص: 491
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای رئیس جکهور نسبت به این سخنان موضع مناسب بگیرند.از مشائی ما هیچ انتظاری نداریم.اما هنوز به احمدی نژاد امیدواریم.چرا این ادم باید در دولت باشد .مواضع اخیر او مخالف 30 سال انقلاب اسلامی در ایران است.اهانت او فقط به امروز و دیروز نیست.به خون همه شهدا و بزرگان و علمای این مملکت توهین کرده است.یعنی همه این سختی ها و شمقت ها و خون دادن ها برای تکه ای خاک بود؟وای بر رئیس جمهور اگر موضع نگیرد.من به شخصه از رایی که دادم آن دنیا جلوی ایشان را خواهم گرفت
Iran, Islamic Republic of
آفرین به جهان .یک نسخه از این سخنان امام را هم برای مسئول دفتر احمدی نژاد ارسال کنید.
Iran, Islamic Republic of
همه آبروی ایران از اسلام است و هر آبرویی که تک تک مردم ایران دارند نیز از اسلام است.ما بدون اسلام هیچی نیستیم
Iran, Islamic Republic of
حتما طرفداران مشائی بعد از خواندن این سخنان امام تلاش می کنند مانند سخنان احمدی نژاد در باره حجاب آن را توجیح کنند. این سخنان امام آنقدر واضح و صریح است که جای هیچگونه توجیحی باقی نمی گذارد.
Iran, Islamic Republic of
دلمان به این خوش بود که که اگر دولت پیشین اصلاح طلب بود و برخی از مواضع اسلامی را رعایت نمی کرد حداقل این دولت نام اصولگرایی را یدک می کشد و تلاشش برای پیاده کردن مسائل اسلامی بیشتر است .اما بعد از مسائل حجاب و کراوات و این حرف مشائی را کجای دلمان بگذاریم.
Germany
بابا جون، یادتون نمیاد؟ نظریه جدیدی که اون آقا مطرح کرده اینه که دوره اسلامگرایی به پایان رسیده است!
Iran, Islamic Republic of
قرار نیست مسئولان دولتی ما به خاطر عده ای ایرانی خارج نشین که اکثرا نه اسلام را قبول دارند و نه جانشان را برای ایران می دهند و اصلا معلوم نیست در آن طرف مخرزها چه می کنند و آیا ضد انقلاب هستند یا نه خود را ببازند و از مواضع صریح جمهوری اسلامی برای جلب رضایت آنها پایین بیاید دم از اسلام نزند و فقط خود را ایرانی معرفی کند.عزت ما از اسلام است.
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر خواهشمند است به خاطر حرمت خون شهدا و به خاطر مردم معتقد و مذهبی که به شما رای دادند در برابر سخنان مشائی موضع بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
درود بر این مرد بزرگ تاریخ. واقعا درود.
واقعا مرد! بیش از این نمی توان وصف نمود. لازم است به توصیه ی رهبری عزیز حداقل وصیت نامه ی این مرد حقیقتا الهی را باید مورد تعمق قرار داد.
Latvia
مشايي دوست داريم
Iran, Islamic Republic of
نظرات مختلف محترم است اما نمی توان انکار کرد که ما ایرانی هستیم و در ضمن تعداد قبال توجهی از ایرانی ها مسلمان نیستند .
Iran, Islamic Republic of
بالاخره خداوند چهره منافقان و مزوران را روزی برملا خواهد ساخت. دیدیم که چهره دنیاطلبان پس از گذشت 30 سال برای ملت ایران روشن شد. روزگار حکومت مشائیون هم به سر آمده است و خودشان ریشه خود را با دست خود خواهند زد. خداوند مکر حیله گران را به خودشان برمی گرداند.
Iran, Islamic Republic of
من آخر و عاقبت آقاي اسفنديار ر. م را مثل خانومها شيرين ع ، فريبا د. م و فاطمه ح. پيش بيني مي كنم
بهتره احمدي نژاد به پاي اين مرد نسوزه!
Iran, Islamic Republic of
نام وياد و خط حضرت امام (ره) تا ابد پاينده و جاودان باد و خدا را شكر كه انقلاب و اسلام هر روز ترقي و پيشرفت ميكند والا منافقين و منحرفين .... چه به روز اسلام و مردم مياوردند
Iran, Islamic Republic of
مغالطه است آن بنده خدا هم گفت که ما تلقی ایرنی از اسلام را قبول داریم
و این حرفی است که حضرت رسول هم وعده می دهد
نقش ایرانیان در ظهور در روایات مشخص است
Iran, Islamic Republic of
من یکی از طرفداران پرپاقرص جنبش سبز هستم ولی درود بر مشایی روشنفکر وطن پرست
Latvia
بسمه تعالي
لطفا متن كامل اين قسمت از صحبتهاي آقاي مشائي رانيز چاپ فرماييد تابينندگان دقيقتر اعلام نظر نمايند از صحبتهاي آقاي مشايي نميتوان برداشت مخالفت ايشان با تبليغ براي انقلاب اسلامي و مكتب اسلام را نتيجه گيري نمود.ضمن اينكه توجه فرماييد كه نامبرده در همايشي صحبت ميكند كه همه بر اساس مليت ايراني از خارج ايران دعوت شده اند وقرار است مطالبي و راهكارهايي بر مبناي مليت افراد طراحي وارايه گردد
با تشكر واحترام
Iran, Islamic Republic of
حرفهای مشائی نشان از بحران عمیق فکری و فراگیر شدن لیبرالیسم با گونه های متفاوت می باشد. همه در مکتب لیبرال حرف می زنند ....
Latvia
سخنان آقاي مشايي نه تنها كوچكترين زاويه اي با سخنان امام ندارد بلكه تاييد آن با تمركز بر قدرت و تاثير گذاري شيعه و شيعه گري با خاستگاه ايراني با پيروي از مولا علي (ع) مي باشد. جهان نيوزعزيز بخاطر خصومت با مشايي روشنفكر و محبوب قلبها سانسور نكن!
Iran, Islamic Republic of
"...
ضمناً اگر اسلام نباشد، از ايران فقط يك خاك باقي مي ماند و ديگر هيچ...
آخر ملی گرایی = فاشیزم
Iran, Islamic Republic of
بسم رب المهدی
لطفا متعادل رفتار کنید
اتقوا اللهئ و قولوا قولا سدیدا
بسم رب المهدی
...هویت ابرانی اسلامی مطرح است نه چیزی کم نه چیزی زیاد...

شماها بيشتر از من ديده‌ايد و مطلعيد كه به قصد نابود كردن بناى خانواده و شكستن حريم عفاف و حجابى كه ميراث هزاران ساله‌ى ايرانى است و كشور ما و ملت ما از دوران قبل از اسلام، از لحاظ مسائل شهوانى و جنسى، يك ملت عفيف و نجيب بوده، شبكه درست ميكنند - همينها در زمينه‌هاى سياسى، فيلم «بدون دخترم هرگز» را، فيلم «300» را ميسازند كه عليه حيثيت ايرانى است و سر تا پا دروغ و خباثت است؛ همان آدمها ادعا ميكنند كه با ايران دشمنى ندارند، با ملت ايران دشمنى ندارند، اما شب و روز دشمنى ميكنند. اين مسئله خيلى مهم است؛
12/4/1389
ما بايد حركت كنيم: به سمت عدالت بايد برويم، به سمت اخلاق بايد برويم، به سمت استقلالِ به معناى حقيقى كلمه - شامل استقلال فرهنگى كه از همه عميقتر و دشوارتر است - بايد برويم، به سمت بازيابى حقيقى
هويت اسلامى- ايرانى خودمان بايد برويم.
14/6/1388
در حقيقت امام بزرگوارِ ما در اين نهضت عظيمى كه در كشورمان و در جهان اسلام به وجود آوردند، دو پرچم را بلند كردند و برافراشته نگاه داشتند: يك پرچم عبارت است از پرچم احياء اسلام ؛ به عرصه آوردن اين قدرت عظيم و لايتناهى‏. پرچم دوم، پرچم عزت و سربلندى ايران و ايرانى.
14/3/1388
اين خيلى فرصت بزرگى براى ملت ايران است. ما فرزندان اين آب و خاك بايد افتخار كنيم كه خداى متعال اين شجره‏ى طيبه را در سرزمين ما، در ملت ما، در دلهاى ما با دست قدرت خود غرس كرد. اين افتخار متعلق به ما ايرانيان است كه توانستيم پرچم اسلام را بلند كنيم كه اين پرچم، پرچم عدالت، پرچم انصاف، پرچم خردورزى، پرچم پيشرفت ملى، پرچم احسان و عدل و داد است. اين پرچم را ايرانى‏ها بلند كردند
24/2/1388
مسئله اين است كه جمهورى اسلامى يك «نفى» با خود دارد، يك «اثبات».
نفى استثمار، نفى سلطه‌پذيرى، نفى تحقير ملت به وسيله‌ى قدرتهاى سياسى دنيا، نفى وابستگى سياسى، نفى نفوذ و دخالت قدرتهاى مسلط دنيا در كشور، نفى سكولاريسم اخلاقى؛ اباحيگرى؛ اينها را جمهورى اسلامى قاطع نفى ميكند.
يك چيزهائى را هم اثبات ميكند: اثبات هويت ملى، هويت ايرانى، اثبات ارزشهاى اسلامى، دفاع از مظلومان جهان، تلاش براى دست پيدا كردن بر قله‌هاى دانش ؛ نه فقط دنباله‌روى در مسئله‌ى دانش، و فتح قله‌هاى دانش؛ اينها جزو چيزهائى است كه جمهورى اسلامى بر آنها پافشارى ميكند.
24/9/1387‎
Iran, Islamic Republic of
جهان با مشایی مشکل داره و مدام تخریبش می کنه .
رئیس جمهور که نمی تونه هر کسی رو که عده ای خوشش نمیاد رو عوض کنه .
این حرف آقای مشایی هیچ تضادی با اهداف امام و انقلاب نداره .
Iran, Islamic Republic of
من خودم از طرفداران جدی سایت جهان هستم. ولی انصافا گاهی اوقات مسائل را با هم قاطی میکنید. تصمیم به حمایت از مشائی یا مخالفت با شما ندارم،کما اینکه در بسیاری از موارد خود بنده از منتقدین مشائی هستم. ولی آن زمان که حضرت امام این سخن را بیان فرمودند،زمانی بود که آغاز نهضت اسلامی ما بود و طبیعتا آن نهضت با انگیزه های اسلامی و دینی قوی شکل گرفت و همچنان هم ادامه آن با همین انگیزه ها و اعتقادات ممکن شده است. ولی چنانچه امروز در هر جای دنیا مکتب ایرانی را تعریف و ترسیم کنیم، نمایه هایی از اسلام و دینداری در اذهان مخاطبین شکل میگیرد. یعنی اینکه شاید وقتی در یک نقطه ای از دنیا بگوییم"اسلام" در ذهن مخاطب کلمه ایران نقش نبندد( چرا که کشورهای زیادی هستند که داعیه اسلام را دارند ،کاری به صحت یا عدم صحت ادعای انها نیز نداریم). ولی وقتی جایی بگوییم"ایران" قطعا کلمه اسلام نیز در ذهن مخاطب نقش میبنند. پس با تعریف مکتب ایران، که در طول قرنهای متمادی،آمیخته با اصول اسلامی بوده، و به برکت انقلاب اسلامی، نفوذ اسلام در جان و زندگی مردم،نمود بیشتری پیدا کرده،میتوانیم به ارائه مکتب اسلام نیز بپردازیم.
Iran, Islamic Republic of
زیبا بود.ممنون
Iran, Islamic Republic of
هرروز از اینکه به احمدی نژاد رای ندادم مطمین تر می شوم و به خود و انتخابم میبالم
Iran, Islamic Republic of
وقتی کامنتها را می بینی، متوجه می شوی افرادی هم از سخن مشایی دفاع کرده اند. یعنی چه؟ این دقیقا مصداق نفاق است! آنچنان سخن بگو که جای توجیه باشد و بتوانی بگویی منظور من این نبود. من از طرفداران مشایی سوال می کنم: چرا مشایی همچنان از سخنش درباره مردم اسرائیل دفاع می کند با اینکه سبب تذکر علنی رهبر انقلاب شد؟!
Iran, Islamic Republic of
ما به آرمانهای امام تا ابد پایبندیم بهرامی از محلات