پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

پوتین با این خودرو به تهران آمد +عکس و فیلم

چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 806626
خودروی رئیس جمهور روسیه معمولاً توسط موتورسیکلت‌های Ural یا BMW اسکورت می‌شود. این خودرو زرهی هفت تن وزن دارد و می‌تواند در برابر بمب و تسلیحات شیمیایی مقاومت کند.
پوتین با این خودرو به تهران آمد +عکس و فیلم
به گزارش جهان نيوز، خودروی ویژه فعلی ریاست جمهوری روسیه -ولادیمیر پوتین- یک لیموزین آروس کورتژ Aurus Senat است که جایگزین مرسدس بنز S ۶۰۰ Guard Pullman شده است.
 
 این خودرو به بسیاری از اقدامات نجات‌دهنده، تهاجمی و دفاعی مجهز است و مطابق با استانداردهای سرویس حفاظتی فدرال روسیه ساخته شده است.
 
Aurus Senat در روسیه توسط شرکت NAMI به عنوان بخشی از پروژه “Kortezh” ساخته شده است.
 
این خودرو اولین بار در چهارمین تحلیف ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۸ به طور عمومی در معرض نمایش گذاشته شد.


در زمان اتحاد جماهیر شوروی، دبیرکل‌های حزب کمونیست مانند نیکیتا خروشچف، لئونید برژنف و میخائیل گورباچف همیشه با یک ZIL- ۴۱۰۵۲ ساخت شوروی که توسط  خودروهای چایکا اسکورت می‌شد، جابجا می‌شد. جالب است بدانید که هنوز دو لیموزین ZIL در گاراژ کرملین نگهداری می‌شوند و گهگاه در رژه‌های نظامی «روز پیروزی» از آنها استفاده می‌شود.


اولین لیموزین خارجی که توسط رئیس جمهور روسیه استفاده شد، مرسدس بنز کلاس S W۱۴۰ بود که برای بوریس یلتسین خریداری شد. این مدل بعدا با مرسدس بنز W۲۲۰ و سپس توسط یک W۲۲۱ جایگزین شد.

لیموزین‌های مورد استفاده روسای جمهور یلتسین و مدودف توسط شرکت بلژیکی Carat Duchatelet بهینه شده و زره پوش شدند. برای مراسم تحلیف پرزیدنت مدودف، یک لیموزین ویژه Carat Duchatelet با سقف بلند سفارش داده شد. مرسدس بنز رئیس جمهور پوتین S۶۰۰ Pullman Guard بود.

خودروهای اخیر ریاست جمهوری روسیه ضد گلوله هستند، تایرهای لاستیکی جامد ضدپنچری دارند و مجموعه‌ای از تجهیزات ارتباطی را حمل می‌کنند.

در بازدیدهای دولتی، خودروی مخصوص پوتین با هواپیمای ترابری Ilyushin Il-۷۶ به مقصد منتقل می‌شود.


خودروی رئیس جمهور روسیه معمولاً توسط موتورسیکلت‌های Ural یا BMW اسکورت می‌شود.

این خودرو زرهی هفت تن وزن دارد و می‌تواند در برابر بمب و تسلیحات شیمیایی مقاومت کند.

به گزارش سان، این خودرو مانند خودروی جیمز باند، حتی اگر کاملاً در آب غوطه‌ور شود، می‌تواند سرنشینان خود را زنده نگه دارد.

این لیموزین غول پیکر دارای تجهیزات باورنکردنی مانند دوربین‌های دید در شب، شیشه‌های تقویت شده ۶ سانتی‌متری، سیستم فشرده‌سازی هوا برای محافظت در برابر حملات گازی و خروجی اضطراری است.
 
این خودرو همچنین علائم جاده را تشخیص می‌دهد و سرعت خود را می‌تواند تنظیم کند و در صورت مواجهه با برخورد غیرقابل اجتناب، می‌تواند به طور خودکار صندلی‌های سرنشینان را به موقعیت امن‌تری منتقل کند، همه کمربندهای ایمنی را و سپس تمام درها و پنجره‌ها را ببندد.

این وسیله نقلیه ۱.۷ میلیون دلاری دارای موتور ۴.۴ لیتری V۸ و طول آن ۷ متر است.

گزارش شده است که حداقل ۱۶ مدل از این کلاس هم سفارش شده و سایر مقامات بلندپایه نیز نسخه‌هایی از این خودرو را دریافت کرده‌اند.

شرکت زیل برای ساخت این خودرو ۶ سال زمان صرف کرد. رئیس جمهور روسیه اصرار داشت تمامی اجزا و قطعات این خودرو ساخت همین کشور باشد و فناوری امنیتی و نظامی آن نیز از روسیه تامین شود تا به صورت کامل بتوان آن را خودرویی ساخت روسیه دانست.

سقف آن از نوعی آهن ویژه ساخته شده که می‌تواند وزن یک تانک “تی ۷۲” را تحمل کند.
مرجع : اعتماد آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *