سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۴۰
احمدی نژاد، مشایی و 'سرخوردگی علاقمندان'؛

سالگرد انتصاب تلخ +تصاویر

سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 234324
درست سه سال و یک روز پیش، محمود احمدی نژاد در حکمی غیرمنتظره اسفندیار رحیم مشایی را به سمت معاونت اول رئیس جمهور انتخاب و قریب به اتفاق اصولگرایان و حامیان پرامیدش را غافلگیر کرد.
به گزارش سرویس سیاسی جهان، این انتصاب جنجالی موجی از ناباوری و اعتراض را در میان دوستداران دولت و حامیان رئیس جمهور به راه انداخت اما گویا دکتر احمدی نژاد قصد کوتاه آمدن و آرام کردن همراهانش را نداشت.





همزمان با اعتراضات، رهبر معظم انقلاب در نامه ای دست نویس و البته غیر علنی به رئیس جمهور، انتصاب مشایی به معاونت اولی را خلاف مصلحت دولت و رئیس جمهور و باعث "سرخوردگی علاقمندان" وی عنوان کردند.

نامه رهبر انقلاب در تاریخ 27 تیر ماه نوشته شده بود اما احمدی نژاد با این توجیه که ابهامات را مرتفع خواهد کرد، حاضر به تبعیت از دستور صریح ولی فقیه نشد و 7 روز در مقابل این حکم مقاومت کرد.




3 روز پس از انتشار این دستور، خبر آن هم به بیرون درز کرد و فضای اعتراضی مضاعفی ایجاد شد اما فشار ناشی از علنی شدن نامه هم رئیس جمهور را وادار به تبعیت نکرد تا اینکه نامه رهبر انقلاب رسانه ای شد.



بالاخره رئیس جمهور در همین روز یعنی 3 مرداد به برکناری مشایی از معاونت اولی تن داد اما در موافقت با استعفای وی نوشت: با تقدير فراوان از بزرگواري و پذيرش مسووليت معاونت اولي كه علي رغم ميل شخصي جنابعالي و با اصرار اينجانب انجام شد مجددا تاكيد مي نمايم كه شما را انساني خود ساخته ، مومن و دلباخته حضرت ولي عصر(عج) و با تعهدي عميق و آگاهانه به خط نوراني ولايت و مباني جدي اسلامي و خدمتگزاري توانمند و صديق به ملت الهي و عزيز ايران مي شناسم.



طي يك هفته اخير نيز اميدوار بودم كه با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند.

خبر برکناری مشایی به همه نرسیده بود که احمدی نژاد برای وی حکم جدیدی زد. او در حکم انتصاب مشایی که بعدها با عنوان همه کاره از آن یاد شد، نوشت: جنابعالي را كه انساني مؤمن و فداكار و مورد اطمينان كامل هستيد به سمت «مشاور و رئيس دفتر رييس‌جمهوري» انتخاب مي‌نمايم.




از همین جا بود که مسیر دولت از دوستداران پرشمار و دلسوزانش آرام آرام جدا شد و جریان انحرافی قدرت و ظهور بیشتری پیدا کرد. این انحراف با عزل وزرا و مدیران ولایتمدار و نفوذ به دستگاه های پول ساز تشدید شد و در ماجرای برکناری وزیر اطلاعات و حکم حکومتی رهبر انقلاب به اوج رسید.

اما هنوز هم گویا "سرخوردگی علاقمندان" دکتر احمدی نژاد اهمیتی ندارد و مرد جنجالی دولت همچنان "مورد اطمينان كامل" رئیس جمهور است...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


البته آخرش کناره گیری او را قبول کرد
و باز دستور کنار گذاشتن را اجرا نکرد
United States
بعد از 7 سال از ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد معلوم شد نیازی به پافشاری برای وجود مشایی نبود.
اگر ایشان لایق بود در این مدت معلوم میشد.
حیف احمدی نژاد که ...
Iran, Islamic Republic of
دل ما که از این کارهای آقای احمدی نژاد خیلی سوخت !
حضور ...در بدنه دولت و اظهار نظرهای او در ابواب مختلف واقعاً و حقیقتاً همان نکته ای که آقا آن را نهیب دادند به سر دولت و علاقه مندان جدی آقای احمدی نژاد آورد یعنی همان " اختلاف و سرخوردگی "
Iran, Islamic Republic of
این دولتی که اینقدر برای روی کار آمدنش دلمان می تپیدو به رئیسش در هر دو دوره رأی قاطعانه دادیم و همه جوره حمایتش کردیم جگری از ما سوزوند که دولت هایی که بهشون رأی نداده بودیم اینقدر اذیتمون نکرد .
...به واژه مقدس اسلام و دم زدن از ایران . دوستی با مردم اسرائیل . تلاش برای حضور زنان در استادیوم ها . بی مهری به کار مقدس نیروی انتظامی در برخورد با بد حجابی . از همه مهم تر چندین مرتبه شنیدن خبر بی حرمتی و بی توجهی به حکم ولایت مطلقه فقیه . همه از شاهکارهای آقای ... و دوستان نزدیکشون بود !
Iran, Islamic Republic of
دوباره نمک به زخم کهنه دلمان پاشیده شد
Iran, Islamic Republic of
خب با این خبر چه چیزی را می خواهید ثابت کنید اگر منظورتان بی ولایتی بودن آقای احمدی نژاد است که پاک در اشتباهید چون تنها کسی که همه اتهامات و جسارتها را تحمل می کند و فقط به حرف ولایت گوش می دهد و به جهاد اقتصادی می پردازد خود ایشان است
چندين روز است كه شهرك پيكانشهر با چندين هزار نفر بدون گاز به سر مي برند. نه امكان طبخ غذا است،‌نه امكان استفاده از آب گرم . .... علت هم بدهي مردم به دولت عنوان شده است. به داد مردم برسيد.
United States
تنها حسن دولت دهم جلوگیری از حاکمیت مزدوران نشاندار بود که به عنوان اصلاح طلب معروف بودند.
تا کور شود چشم هر آنکس که نتوان دید!
به نظر من اتفاق خوبي بود اونجا بود كه مقداري از ماهيت ها شناخته شد
خب که چی که سالگرد راه میندازید؟ برای هزار تا مسأله مهم تر از این هست که سالگرد بگیرید براش.... واقعا متأسفم.....
Iran, Islamic Republic of
"مومن و دلباخته حضرت ولي عصر(عج)"

Iran, Islamic Republic of
و همان شد كه حضرت آقا فرمودند
احمدي نژاد از چشم دوست دارانش افتاد و چه بد افتادني
آیا این نامه خصوصی نبود؟
چرا باید یک نامه خصوصی مملکت بهمین راحتی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد آن هم نامه خصوصی مقام عظمای ولایت
نکته بعد آیا آقا در این نامه اشاره ایی داشته اند که جناب مهندس مشایی ایرادی دارند؟ نخیر آقا تنها فرمودند باعث سرخوردگی حامیان میشود
Iran, Islamic Republic of
"آیا آقا در این نامه اشاره ایی داشته اند که جناب مهندس مشایی ایرادی دارند؟ "

نگارنده نظر فوق هيچ شناختي از مشي رهبر انقلاب ندارد. هيچ گاه رهبري در نامه هاي رسمي نقاط ضعف افراد را برنمي شمرند.
Iran, Islamic Republic of
"چرا باید یک نامه خصوصی مملکت بهمین راحتی در اختیار رسانه ها قرار بگیرد"

اولا نامه فوق يك نامه خصوصي نبوده است،
ثانيا هنگامي رسانه اي شد كه رئيس جمهور چندين روز در مقابل آن مقاومت كرد.
ثالثا رهبر انقلاب با نگارش نامه فوق نشان دادند كه با هيچ كس تعارف ندارند.
هي نگوييد چرا نامه را علني كردند بايد به دكتر گفت چرا امر ولايت را گوش نكرديد تا كار به اينجا بكشد.
United States
فرمان ولايت خصوصي عمومي ندارد عزيز من! متأسفم كه هنوز برخي معناي ولايتمداري را متوجه نشده اند. كاش ......حيف......... كاش..........!
مقام ولايتمدار بودن به هر كسي زيبنده نيست.
"آیا آقا در این نامه اشاره ایی داشته اند که جناب مهندس مشایی ایرادی دارند؟ نخیر آقا تنها فرمودند باعث سرخوردگی حامیان میشود "

یعنی آقا از رییس جمهور می خوان یه نفر رو که هیچ ایرادی نداره، به صرف سرخوردگی ناشی از تصورات واهی و اشتباه مردم، بذاره کنار؟؟
اونم با یه نامه رسمی قابل انتشار؟؟ و بعد جلوی انتشارش رو هم نمی گیرن؟؟
به نظرتون این کار با خط مشی یه رهبر عادل جور درمی یاد؟؟

نمی دونم چرا یه عده برای این که اقدامات رییس جمهور رو در قبال جریان خاص توجیه کنن، دارن از همه چیز مایه میذارن، حتی از عدالت و اخلاق اسلامی رهبر.
Iran, Islamic Republic of
شما اینجا "اصلی فرعی نمودن مسائل" رو فراموش کردید
مخالفت با رهبر انقلاب یعنی مخالفت با امام زمان
خیلی بد که بعضی ها از پیام ها و نامه های رهبری به نفع خودشون تصرف می کنند.... البته که جهاننیوز تخصص خاصی در این کار دارد...
عزیز من بهتره یه بار دیگه نامه رهبری و حکم عزل مشایی رو بدون غرض بخونی...
حضرت آقا این انتصاب رو به جهت بروز اختلاف بین اصولگرایان به مصلحت ندانستدو حکم ب عزل مشایی دادند ان هم در یک نامه غیر رسمی. بهتره یک نگاهیی به دست خط حضرت آقا بندازید. در یک نامه رسمی کلمه از قلم افتاده وجود داره!؟!!
و بهد هم در نامه دکتر علت تاخیر در عزل رو توضیح داده که بهتره خودتون بخونید....
حال این که این چند روزی که دکتر از حضرت اقا فرصت گرفته تا شاید جو رسانه ای که امثال شما راه انداخته اید بخوابه شده مقاومت در برابر حکم رهبری مشک شما متعصبینه عزیزم.
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی هنوز از ایشون دفاع می کنند؟
United States
امیدوارم که خداوند عاقبت ایشان را ختم به خیر کند.


و السلام
براستي كه رهبري عزيز انقلاب بدرستي فرمودند كه اين انتصاب باعث دلخوري علاقمندان به شما ميشود و اينگونه بود كه صف علاقمندان با صف حاميان حقيقي دكتر از هم جدا شد و عده زيادي كه به خاطر ... ،خود را علاقمند اين دولت نشان ميدادند از اين مسير خارج شدند و العاقبه للمتقين....
که چی حالا مثلا؟‌ اونم بعد سه سال
همونطور که از متن نامه حضرت آقا هم پیداست هدف ایشان از این نامه جاوگیری از سرخوردگی حامیان رییسجمهور است.متاسفانه شما و همفکرانتان عوض اینکه در جهت تحقق این هدف آقا قدم بردارید با رفتار عجولانه خود در این مساله و قضاوت خود از روی نادانی کاری کردید که دقیقا برعکس هدف آقا اتفاق افتاد.گاهی اوقات افراد به نام دفاع از ولایت به سمت آن تیر پرتاب میکنند.
به عرض برسونم ما از اول هم طرفدار احمدی نژادنبودیم. دیدیم بسیجیه ولایتیه بهش رای دادیم. حالا دیگه ما هم کاری به کارش نداریم.کدوم طرفدار؟ صد تا از این رییس جمهورا فدای یه تار موی حضرت آقا
این شخص هیچ ایرادی نداره باورتون نمیشه؟! کمی به وزن جملاتی که در طول این چند سال بکار برده دقت کنید!
همه مشکلاتمان از ولایت نامداری مان است
بدون هيچ تعصبی بايد گفت که آقا مثل هميشه در نقطه ای حساس وارد شدند و اين بار هم خواستند جلوی بی آبرو شدن احمدی نژاد را بگيرند
United Kingdom
آقا یه نامه برای مشایی نوشت ولی سه سال برای شناخت فتنه و فتنه گرا صحبت کرد توی این موضوع چه کردید؟
دمش گرم
Iran, Islamic Republic of
حیف از طلا که خرج مطلا کند کسی = حیف از کسی که رنج کشد پای ناکسی
بعنوان كسي كه براي دوره اول و دوم انتخابات رياست جمهوري احمدي نژاد انتخاب کردم باید بگم، الحق كه حرف رهبري درست از آب درآمد و سرخورده شديم و ضايع! براي هيچ و پوچ! كه هنوز هم ادامه داره و متأسفم كه برخي آقايون چشم و گوش بسته از اقای خاص حمايت ميكنن و سرشونو زير برف ميكنن و عملكرد چند سال اخير ايشون را نميبينن؟!! بابا چرا اينقدر تعصب كوركورانه داريد ما كه خودمون تو ادارات هستيم خبر داريم كه جریان انحرافی تو وزارتخانه ها داره چه ميكنه و چطور نيروهاي مخلصي كه سالهاي اول رياست جمهوري احمدي نژاد سركار اومدنو داره عوض ميكنه و نيروهاي خودشو ميچينه!
ما منتظریم تا محرم گردد
هنگامه ی امتحان فراهم گردد
ماییم و تیغ و حلقوم شما
یک مو ز سر علی اگر کم گردد
آقای احمدی نژاد در طی این چند سال کارهایی کرد و چیزهایی گفت که در طی سی سال گذشته کسی نکرده و نزده بود.
دست مریزاد دکتر!
Iran, Islamic Republic of
انتصاب تلخ نبود
پافشاری تلخ بود
میزان حال افراد است .
این بیانیه ای که رئیس جمهور برای آقای مشائی نوشت بلاتشبیه خدا چنین تعریفی در قرآن از پیامبر نکرده است امان از غفلت
مشکل مشایی چیه؟