جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱۶

دلیل سکوت مشایی، درد زایمان 'فراگفتمان جدید ایران' است!

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 236934
با تلاش و صبر مشایی ، فراگفتمانی در حال بروز و ظهور است که تمامی گفتمانهای 30 سال اخیر را در درون خود هضم نموده و گفتمان دهه های آینده انقلاب را متولد خواهد ساخت.
به گزارش جهان، عبدالرضا داوری، رئیس سابق صندوق بازنشستگی مس ایران که عملکرد سوال برانگیزی را در این صندوق 30 هزارميلياردی داشت، در یادداشتی به حمایت ویژه از اسفندیار رحیم مشایی پرداخت.

وی در یادداشتی که در سایت موسسه ایران، تحت نظارت علی اکبر جوانفکر، منتشر کرده نوشته است:
این روزها که برای تدریس  و پژوهش به دانشگاه می روم و موجی از اقبال دانشجویان و اساتید با گرایشهای مختلف را نسبت به اندیشه ها و منش مهندس مشایی مشاهده می کنم، به انقلاب اسلامی باورمندتر می شوم که چنین ظرفیتهای عظیمی را در تولید فکر و اندیشه مهیا کرده است.

منظومه فکری مهندس مشایی نقطه پایان تمامی دوگانه انگاری های کاذب و نفی پلاریزاسیون و قطبی سازی عرصه عمومی جامعه ایران در 150 سال اخیر است. اگر از نهضت مشروطه تا نهضت ملی شدن نفت ، از خرداد 42 تا بهمن 57 و از فروردین 58 تا خرداد 68 و از شهریور 68 تا خرداد 76 و از خرداد 76 تا تیر 84 و از تیر 84 تا دی 88 همواره دوگانه انگاری های کاذب سنت و تجدد ، ایران و اسلام ، مذهب و دانش ، تعهد و تخصص ، توسعه و ارزش ، آزادی و عدالت ، عوام و خواص و .... موانعی را در مسیر پیشرفت جامعه ایرانی ایجاد کرده اند ، مهندس مشایی با بهره گیری از اندیشه قرآنی علامه طباطبایی و کاربست اندیشه عرفانی محی الدین عربی ، رویکرد نوینی را در میان طیفهای فکری انقلاب اسلامی برانگیخته است که تضادها و دوانگاری های کاذب را در درون خود حل و هضم می نماید به ویژه آنکه در عصر جهانی شدن و اعمال شدیدترین نیروهای مرکز گریز بر جوامع امروزین ، چنین رویکردی که انسجام درونی یک جامعه را نسبت به سایر رویکردهای رقیب افزایش داده و از خط کشی های کاذب پرهیز می کند ، بهترین ابزار را برای صیانت از جامعه در اختیار مدیریت ارشد نظام قرار می دهد.

اگر یکبار با دقت کتاب خدمات اسلام و ایران استاد شهید مرتضی مطهری (ره) را مطالعه نمایید و با گزاره هایی که آقای مشایی در توصیف مکتب ایرانی به کاربسته است تطبیق دهید ، آشکارا درخواهید یافت که مجاهدت استاد مطهری برای مقابله با دوانگاری ایرانی – اسلامی عصر پهلوی و جلوگیری از ایجاد شکافهای اجتماعی حول این دوانگاری ، همان راهی است که آقای مشایی برای دفاع از "جمهوری اسلامی" و در مقابله با شعار "جمهوری ایرانی" فتنه گران، طی نموده است.

با تلاش و صبر مشایی ، فراگفتمانی در حال بروز و ظهور است که تمامی گفتمانهای 30 سال اخیر را در درون خود هضم نموده و گفتمان دهه های آینده انقلاب را متولد خواهد ساخت و البته تصور می کنم سکوت آقای مشایی نیز در برابر حجم وسیع حملات و تخریبها به آن دلیل است که ایشان هم این دوره تاریخی را حامل دردهای زایمان فراگفتمان نوین جامعه ایران دانسته و آن را گذرا و بی اثر تلقی می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين ها از اون آدم هايي هستند كه بعدا به طرف القا مي كنند دور سرت هاله نور است!!!!
Iran, Islamic Republic of
حالا بچه تین گفتمان پسره یا دختره؟!
United States
چطور هيچ كدام از شاگردان علامه طباطبايي مانند استاد مصباح استاد جوادي آملي استاد خوشوقت و استاد حسن زاده دريافتي كه مشايي از انديشه قرآني علامه طباطبايي را دارد ، ندارند؟!
Iran, Islamic Republic of
درود بر مشايي رئيس جمهور آينده ي ايران اسلامي!
United Kingdom
مشایی رو دنباله روی مطهری معرفی می کنه! من نمی دونم مشایی با این عده قلیل چه کرده که تمجیدهای این چنین پوشالی ازش می کنن. انسجام؟ فعلا که این بنده خدا باعث انشقاق و اختلاف بین طرفداران دولت شده (همان چیزی که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده بودند)
مگه از راه انحرافی می خواهد به دنیا بیاید که این همه درد دارد
مشایی میراث فرهنگی کشور را به فنا داد .
این منظومه فکری که آقای داوری گفته چیزی جز هاله نور نیست که متاسفانه از کهکشان فرهنگ و تمدن ایران اسلامی منحرف شده و تمام تعاریفش به حلقه واصلین به دوانگاره های خیالی خود ساخته یا خواب دیده مرتبط است.
لذا شعربافی های مشایی بیش از اینکه تراوشات ذهنی یک مومن متعهد به ایران اسلامی باشد نمایانگر تسخیرات فیلسوف مآبانه و نشر تجمعات و تقطیر افکار دیگران، در راه حصول به مقاصد سیاسی، اقتصادی می ماند. بیایید سلسله نیازهای مدیریتی را ببینیم!
1- نیازهای فیزیولوژیکی
٢- نیازهای امنیتی
3- نیازهای اجتماعی
4- نیازهای احترامی
پس از ارضاء نیازهای فیزیولوژیکی، امنیتی و اجتماعی، نیاز به مورد احترام واقع شدن، اهمیت فزاینده‌ای می‌یابد. این نیازها شامل نیاز به چیزهایی است که در احترام به خود، ارزش‌های شخصی، شناخت اجتماعی و پیشرفت، انعکاس می‌یابد.
5- نیازهای خودشکوفایی
این بالاترین سطح نیازها در سلسله مراتب مزلو است. انسان‌های خودشکوفا، افرادی هستند خودآگاه، علاقه‌مند به رشد شخصی، کم‌توجه به عقاید دیگران و علاقه‌مند به ارضاء توانائی‌های بالقّوه خود.
حال این آقا دنبال کدام نیازه !؟
احمدی و مشایی
دو یاور ولایی

درود بر رییس جمهور آینده ایران اسفندیار رحیم مشایی:

مشایی مهربان
رییس جمهور ایران
Serbia
در بعضی زایمانها مادر میمیره و در بعضی فرزند و در بعضی هردو ...!!!
Iran, Islamic Republic of
چه ممممممممممممیکنه این مهندس مشاییییییییییییییییی!!!
به جای این همه تمسخر و استهزاء که منش و روش کفار در برابر احتجاجات الهی است، یا سنجیده جوابی بدهید یا حداقل دندان بر جگر بگذارید شاید واقعاً اتفاقی در حال وقوع باشد؛ شاید که توی رودربایستی خودتان گیر نکنید و راه برای پذیرش برخی حقایق برایتان باز بماند!
ان شاء الله اگه توفیق داشته باشید جناب مشایی را خواهید شناخت ایشان ودیعه الهی است خواهید دید .
علامه طباطبایی و شاگرداش که هیچ خود حضرت امام رو چرا نمیگی یعنی امام هم باید پیش این آقا درس پس بده!!!
Iran, Islamic Republic of
برای همین است از مناظره با دیگران استقبال می کند!
حالا حرف بزند یه وقت بچه میمیره دردسر میشه!
Germany
این بچه ناقص الخلقه علیل همون بهتر که مرده دنیا بیاد.