کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمدی نژاد، مشایی و 'سرخوردگی علاقمندان'؛

سالگرد انتصاب تلخ +تصاویر

27 تير 1391 ساعت 17:34

درست سه سال و یک روز پیش، محمود احمدی نژاد در حکمی غیرمنتظره اسفندیار رحیم مشایی را به سمت معاونت اول رئیس جمهور انتخاب و قریب به اتفاق اصولگرایان و حامیان پرامیدش را غافلگیر کرد.


به گزارش سرویس سیاسی جهان، این انتصاب جنجالی موجی از ناباوری و اعتراض را در میان دوستداران دولت و حامیان رئیس جمهور به راه انداخت اما گویا دکتر احمدی نژاد قصد کوتاه آمدن و آرام کردن همراهانش را نداشت.





همزمان با اعتراضات، رهبر معظم انقلاب در نامه ای دست نویس و البته غیر علنی به رئیس جمهور، انتصاب مشایی به معاونت اولی را خلاف مصلحت دولت و رئیس جمهور و باعث "سرخوردگی علاقمندان" وی عنوان کردند.

نامه رهبر انقلاب در تاریخ 27 تیر ماه نوشته شده بود اما احمدی نژاد با این توجیه که ابهامات را مرتفع خواهد کرد، حاضر به تبعیت از دستور صریح ولی فقیه نشد و 7 روز در مقابل این حکم مقاومت کرد.




3 روز پس از انتشار این دستور، خبر آن هم به بیرون درز کرد و فضای اعتراضی مضاعفی ایجاد شد اما فشار ناشی از علنی شدن نامه هم رئیس جمهور را وادار به تبعیت نکرد تا اینکه نامه رهبر انقلاب رسانه ای شد.



بالاخره رئیس جمهور در همین روز یعنی 3 مرداد به برکناری مشایی از معاونت اولی تن داد اما در موافقت با استعفای وی نوشت: با تقدير فراوان از بزرگواري و پذيرش مسووليت معاونت اولي كه علي رغم ميل شخصي جنابعالي و با اصرار اينجانب انجام شد مجددا تاكيد مي نمايم كه شما را انساني خود ساخته ، مومن و دلباخته حضرت ولي عصر(عج) و با تعهدي عميق و آگاهانه به خط نوراني ولايت و مباني جدي اسلامي و خدمتگزاري توانمند و صديق به ملت الهي و عزيز ايران مي شناسم.



طي يك هفته اخير نيز اميدوار بودم كه با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازيهاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند.

خبر برکناری مشایی به همه نرسیده بود که احمدی نژاد برای وی حکم جدیدی زد. او در حکم انتصاب مشایی که بعدها با عنوان همه کاره از آن یاد شد، نوشت: جنابعالي را كه انساني مؤمن و فداكار و مورد اطمينان كامل هستيد به سمت «مشاور و رئيس دفتر رييس‌جمهوري» انتخاب مي‌نمايم.




از همین جا بود که مسیر دولت از دوستداران پرشمار و دلسوزانش آرام آرام جدا شد و جریان انحرافی قدرت و ظهور بیشتری پیدا کرد. این انحراف با عزل وزرا و مدیران ولایتمدار و نفوذ به دستگاه های پول ساز تشدید شد و در ماجرای برکناری وزیر اطلاعات و حکم حکومتی رهبر انقلاب به اوج رسید.

اما هنوز هم گویا "سرخوردگی علاقمندان" دکتر احمدی نژاد اهمیتی ندارد و مرد جنجالی دولت همچنان "مورد اطمينان كامل" رئیس جمهور است...


کد مطلب: 234324

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/234324/سالگرد-انتصاب-تلخ-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com