جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۳
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۴

بسته استانی جهان نیوز// حمله پلنگ به چوپان در قلعه گنج کرمان/ رهاسازی کوسه سرگردان در خلیج فارس/ مرگ دلخراش ۳ معلم جوان/ اعضای بدن مامور یگان نوپو اهدا شد/ محکومیت چهار میلیاردی پزشک متخلف/ گروگان‌گیری در زاهدان برای جلب رضایت

جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 862540
بیست و چهارمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// حمله پلنگ به چوپان در قلعه گنج کرمان/ رهاسازی کوسه سرگردان در خلیج فارس/ مرگ دلخراش ۳ معلم جوان/ اعضای بدن مامور یگان نوپو اهدا شد/ محکومیت چهار میلیاردی پزشک متخلف/ گروگان‌گیری در زاهدان برای جلب رضایت
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان غربی - کشف سرقت ۱۲۰ میلیاردی در ارومیه
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از عملیات پیچیده دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان گاو صندوق حاوی ۱۲۰ میلیارد ریال طلاجات و ارز توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد و در تشریح جزئیات آن گفت: به دنبال وصول یک فقره پرونده سرقت گاو صندوق از یکی از تالار‌های عروسی در ارومیه رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی افزود: با رصد دوربین‌های موجود در محل مشخص گردید سارقان به صورت حرفه‌ای و با استفاده از چادر زنانه و پوشاندن صورت و اندام خود وارد تالار شده و صندوق حاوی طلاجات ارز و اسناد به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال را به سرقت بردند.

سردار جهانبخش ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی و تحقیقات جامع از محل و پایش دوربین‌های منتهی به مسیر، متهم و سارق اصلی که فردی سابقه دار بوده، شناسایی و پس از دستگیری و مواجه با دلایل و قراین و شواهد به به جرم ارتکابی با همدستی ۲ نفر دیگر معترف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی و انتقال اموال مسروقه به مال باخته گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم از نگهداری پول، ارز، طلاجات و اموال با ارزش خود در منازل و محل کار خودداری کرده و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.


اردبیل - یک پزشک متخلف در مشگین‌شهر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه شد
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - رئیس اداره تعزیرات حکومتی مشگین‌شهر از جریمه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی یک پزشک متخلف در این شهرستان خبر داد.
 
ابوالفضل قنبریه رئیس اداره تعزیرات حکومتی مشگین‌شهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این پزشک به دلیل دریافت وجه مازاد بر تعرفه با توجه به مدارک و مستندات پرونده و احراز تخلف ، علاوه بر استرداد اضافه مبلغ دریافتی از بیماران به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی، توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی محکوم شد.

وی ادامه داد: پزشکان متخلف که اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کنند ، محکوم و جریمه می‌شوند.

وی به برخورد جدی و بدون اغماض با پزشکان متخلف اشاره و افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف از سوی پزشکان را با سامانه ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش کنند.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

 
البرز - شرور منطقه اوقافی‌های کرج اعدام شد‌
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، رئیس دادگستری استان البرز با اعلام اجرای حکم اعدام عامل اصلی درگیری مسلحانه و تیراندازی منجر به قتل در منطقه اوقافی‌های کرج که انتشار فیلم آن بازتاب زیادی در جامعه داشت، گفت: در تیرماه سال گذشته پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب کرج تشکیل شد که نشان می‌دهد در محله اوقافی‌های کرج و در محله‌ای نسبتا شلوغ و پرتردد، یک خودروی ال ۹۰ مقابل یک تعمیرگاه خودرو توقف و سه نفر از خودرو پیاده می‌شوند که 2 نفر از آن‌ها مجهز به سلاح گرم از نوع «وینچستر» و یک نفر دارای سلاح سرد است و بلافاصله شروع به حمله و تیراندازی به حاضران در تعمیرگاه که هفت نفر بودند می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این درگیری تعدادی زخمی و یک نفر از حاضران به ضرب گلوله به قتل می‌رسد، اضافه کرد: تحقیقات نشان داد چند روز قبل، مقتول با برادرزاده 2 نفر از مهاجمان درگیر و آن‌ها را تهدید کرده است که در پی آن قاتل به همراه یکی از برادران خود و چند نفر از دوستانشان تصمیم می‌گیرند جهت انتقام سراغ مقتول بروند لذا پس از تهیه اسلحه اقدام به درگیری و قتل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات در این حمله، سه نفر در صحنه درگیری و ٢ نفر هم داخل خودرو بوده‌اند اضافه کرد: قاتل اصلی به اتهام محاربه و قتل عمد تحت تعقیب قرار می‌گیرد و پس از اینکه متواری می‌شود حدود 2 ماه بعد دستگیر می‌شود، همچنین برادر وی که او نیز مسلح بوده بعد از این حادثه و حین تعقیب و گریز، در درگیری مسلحانه با ماموران کشته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه متهم اصلی در این پرونده علاوه بر قتل عمد به اتهام محاربه نیز تحت تعقیب قرار گرفت متذکر شد: در پرونده مربوط به «محاربه» از سوی دادگاه انقلاب استان البرز برای متهم مجازات اعدام صادر شد که با تایید رای صادره در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، حکم اعدام در ندامتگاه مرکزی کرج به اجرا درآمد.

وی گفت: اولیای دم به شرط اجرای مجازات اعدام محاربه از اجرای مجازات آتی قصاص صرف‌نظر کردند و به همین دلیل اجرای حکم به اتهام محاربه اجرا شد.

چهارمحال و بختیاری - فوت ۳ معلم در حادثه رانندگی
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش مهر، رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تصادف خودرو معلمان در استان، گفت: متأسفانه در این حادثه سه تن از معلمان زحمت‌کش استان جان سپردند.
 
وی افزود: روز ۲۱ آذرماه حوالی ساعت ۱۳ دو خودرو سواری سمند و پراید در محدوده سه راهی اردل به سمت جونقان با یکدیگر برخورد کردند.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بلافاصله پس از اطلاع این حادثه به مرکز اورژانس استان آمبولانس‌ها به محل اعزام شدند اما متأسفانه در این حادثه سه تن از معلمان به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند.


خراسان رضوی - حمل عروسک به جای نوزاد شگرد جدید متکدیان در مشهد است
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: حمل عروسک به جای نوزاد شگرد جدید متکدیان است و حدود ۳۰ درصد متکدیان در این شهر را زن‌ها تشکیل می‌دهند.

وی افزود: متکدیان در مشهد بیشتر به صورت معلول نما، بیمار نما با زخم‌های عفونی، سالمندان و زنانی که معمولا با کودکان و نوزادان از احساسات و خیرخواهی زائران و مردم سو استفاده می‌کنند، هستند.


مرگ هولناک کودک ۴ ساله زیر چرخ‌ تراکتور پدر
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، مسئول روابط عمومی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: یک پسربچه چهار ساله از اهالی روستاهای شهرستان جوین، در یک حادثه زیر چرخ‌های تراکتور پدرش جان باخت.

وی افزود: بنا بر گزارش منابع محلی، پدر این کودک در حالی که با تراکتور از مزرعه کشاورزی باز می‌گشت به علت تاریکی هوا فرزند خود را ندیده و او را زیر گرفته است.

خوزستان - شهردار بستان بازداشت شد
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دشت آزادگان از بازداشت شهردار بستان خبر داد.

بر اساس گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری دشت آزادگان، محسن صادقیان گفت: پس از دریافت گزارشاتی از سوی شورای اسلامی شهر بستان دائر بر تخلفات صورت گرفته در شهرداری بستان، در راستای مبارزه قاطع با فساد اداری، دستور تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی در این خصوص صادر شد.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات، شهردار بستان به اتهام اختلاس موضوع ماده 5 قانون تشدید مرتکبین اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، تضییع اموال عمومی، موضوع ماده 598 قانون مجازات اسلامی بازداشت و پس از تفیم اتهام با صدور قرار بازداشت موقت راهی زندان شد.

صادقیان گفت: همچنین علاوه بر صدور قرار تأمین بازداشت موقت با لحاظ مواد 247 و 250 قانون آئین دادرسی کیفری، قرار نظارت قضائی به مدت شش ماه منع از اشتغال در شهرداری بستان صادر شد.

وی با بیان اینکه مقابله با فساد خصوصاً در ادارات جزو مطالبات اصلی مردم است، افزود: شناسائی گلوگاه‌های فساد و برخورد قاطع در چارچوب قانون، موجب ارتقای سلامت اداری و رضایت‌مندی مردم می‌شود.

زنجان - اعضای بدن فرمانده شهید یگان نوپو به بیماران نیازمند اهدا شد
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - در پی شهادت فرمانده یگان نوپو زنجان با رضایت خانواده، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

بر اساس گزارش فارس، در تاریخ ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۲ سروان علی بیات از کارکنان یگان ویژه فراجا استان زنجان در حین رزمایش و حین انجام وظیفه به شدت مجروح و بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد.

در ادامه با توجه به سطح هوشیاری پایین نامبرده و موافقت اعضای خانواده وی، بلافاصله جهت اهدا اعضا به تهران منتقل شد که پس از انجام مراحل و تقدیم اعضای بدن به درجه رفیع شهادت نائل گردید.


سیستان و بلوچستان - گروگان‌گیری در زاهدان برای جلب رضایت
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا، جوان زاهدانی پس از ۴۰ روز توسط کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از چنگال آدم ربایان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت. این جوان توسط افرادی ربوده شده بود که قصد گرفتن رضایت‌ برای زندانیشان را داشتند.
 
کردستان - عامل تخریب خودرو شهروندان در سنندج دستگیر شد
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی شهرستان سنندج گفت: یک متهم که اقدام به تخریب چندین خودرو شهروندان در سنندج کرده بود، دستگیر شد.
 
بر اساس گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رسول کرمی چگینی فرمانده انتظامی شهرستان سنندج اظهار کرد: با اعلام تماس تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در خصوص ایجاد مزاحمت و تخریب خودرو آنان توسط راکب یک دستگاه موتور سیکلت در شهرستان سنندج، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتطامی قرار گرفت و بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: متهم با موتورسیکلت فاقد پلاک در حال تردد بود که توسط مأموران شناسایی شد و به وی دستور ایست دادند که با مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد اما در عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.

سرهنگ کرمی چگینی بر برخورد قاطعانه پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی تاکید کرد و ادامه داد: این اقدام به موقع پلیس موجب خرسندی شهروندان حاضر در صحنه و فضای مجازی شد.

کرمان - حمله پلنگ به چوپان در قلعه گنج
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - یک چوپان که وارد منطقه حفاظت شده مارز در قلعه گنج شده بود از سوی یک قلاده پلنگ مورد حمله قرار گرفت.

بر اساس گزارش فارس، حمله یک قلاده پلنگ به یک دامدار در روستای بن چاه در بخش چاه دادخدا، وی را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.

این فرد در حالی که مشغول چراندن گوسفندان خود در کوهستان محل زندگیشان (کوه‌های مارز) بوده مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفته و از ناحیه شکم، دست و پهلو آسیب دیده و به بیمارستانی در جیرفت منتقل شده است.

براساس گزارشات محلی، قبلا نیز گزارش‌هایی از حمله پلنگ به گوسفندان در این منطقه به محیط زیست اعلام شده بود.
 

ماجرای فرود بالگرد در چهارراهی در کرمان
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به فرود یک فروند بالگرد در شهر کرمان، علت آن را بخشی از سکانس فیلمی درباره سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اعلام کرد.
گلستان - یک کشته و پنج مجروح بر اثر نزاع و درگیری در گرگان
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس گرگان، سرهنگ علی تجری فرمانده انتظامی گرگان روز سه‌شنبه اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل تعدادی از ساکنان یک محله در یکی از روستاهای شهرستان گرگان، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه قرق قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی در اثر اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شده و به دلیل شدت جراحات فوت کرده است.

فرمانده انتظامی گرگان با بیان اینکه پنج نفر دیگر از مجروحان در بیمارستان تحت مداوا هستند افزود: با اشراف اطلاعاتی و در عملیات ضربتی پلیس، قاتل دستگیر و همراه سایر عوامل نزاع به مقر انتظامی منتقل شدند.


هرمزگان - رهاسازی کوسه سرگردان در خلیج فارس
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، کوسه بالداری که ۲۴ ساعت در حوضچه بندر شهید باهنر بندرعباس سرگردان بود رهاسازی شد. لحظه نجات این حیوان را ببینید.
https://jahannews.com/vdcc0iq4x2bqep8.ala2.html
jahannews.com/vdcc0iq4x2bqep8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یادآور
Iran, Islamic Republic of
واقعا خسته نباشید
با این اخبار حال خراب کن
آنهم اول هفته
Iran, Islamic Republic of
از دید شما همه اخبار ایران حال خراب کنه.
Iran, Islamic Republic of
اخبار ایران رو شماها حال خراب کن میکنید و گرنه چنین اخباری در غرب اگه اتفاق بیفته انگشت به دهن می‌ایستید میگید: اوه مای گاد!