جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۲
همراه با استان‌ها؛ شماره ۲۳

بسته استانی جهان نیوز// فروش داروی سقط جنین در سوپرمارکت‌های کردستان!/ دستگیری پیرمرد گربه کش/ ماجرای شایعه پاساژ امام جمعه اردبیل/ مجری تلویزیون در برنامه زنده بی‌هوش شد +فیلم و تصاویر

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب: 861692
بیست و سومین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// فروش داروی سقط جنین در سوپرمارکت‌های کردستان!/ دستگیری پیرمرد گربه کش/ ماجرای شایعه پاساژ امام جمعه اردبیل/ مجری تلویزیون در برنامه زنده بی‌هوش شد +فیلم و تصاویر
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

اردبیل - دستگیری فرد حیوان‌‌آزار در اردبیل
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - پیرمردی که چندی پیش در مقابل مغازه‌اش با چوب‌ به سر گربه‌ زد و آن را کشت با دستور دادستان اردبیل شناسایی و دستگیر شد.  
ماجرای شایعه پاساژ امام جمعه اردبیل +فیلم
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش فارس، آیت‌الله عاملی امام جمعه اردبیل امروز در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل، با تبیین صریح برخی از شایعات اظهار کرد: این هفته مراجعه جالبی به اینجانب شد یک خانم محترمی با من تماس گرفت و اظهار داشت می‌خواهم در طبقه دوم فلان پاساژ مغازه بخرم به من گفتند کل این طبقه مال شماست و حالا برای خرید به شما مراجعه کرده‌ام.

وی افزود: در جواب ایشان عرض کردم شماره کارت ملی خودم را در اختیار شما قرار می‌دهم تا با مراجعه به سازمان ثبت اسناد استکشاف و استسفار کنید اگر یک منزل یا یک مغازه در کل ایران به نام حقیر بود حتماً آن را به نام شما خواهم کرد.

وی اضافه کرد: طرح این موضوع برای خیرخواهی به ملت عزیز است دشمنان غدّار این کشور از طریق مختلف وارد مدارس نامرئی شده و با شایعات و حرف‌های بی‌اساس هم به کشور صدمه می‌زنند و هم دین و ایمان مردم را مورد غارت و تاراج قرار می‌دهند بارها این گونه تهمت‌ها توسط فتا پی گیری شده و سر ریسمان به آلبانی و به منافقین رسیده است بارها و بارها به پسر اینجانب نسبت‌های بسیار سنگین متوجه کرده‌اند در حالی که اینجانب اصلاً اولاد ذکور ندارم! این تهمت‌ها مخصوصاً در موسم انتخابات تشدید می‌شود و حسنات به شدت در نامه اعمال افراد جا به جا می‌شود.

آیت‌الله عاملی گفت: من یقین دارم خیلی‌ها در اثر حرف‌های شخصی، تهمت، افتراء و غیبت با پشیمانی از دنیا می‌روند و طبق روایات هر کس با پشیمانی از دنیا برود تا آخر پشیمان خواهد ماند چون دفتر بسته می‌شود و بعد از مرگ هیچ چیز قابل تغییر نیست.

البرز - فوتی‌های انفجار در فردیس به ۳ تن رسید
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس گفت: انفجار مواد محترقه در یک ساختمان ویلایی در فردیس سه کشته به جا گذاشت.
 
حسین عاشوری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: انفجار مواد محترقه در یک ساختمان ویلایی که به کارگاه تولید غیرمجاز مواد محترقه تبدیل شده بود، رخ داد.

وی با اشاره به کشته شدن سه نفر در این حادثه ادامه داد: انفجار مذکور با خسارات فراوانی همراه بود.

شهرستان فردیس در جنوب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
 

خراسان رضوی - حمله کفتار، کشاورز زبرخانی را روانه بیمارستان کرد
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: حمله کفتار سبب واژگونی و سقوط موتورسیکلت کشاورز زبرخانی به داخل گودل و مصدومیت وی شد.

سید حمید حسینی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: شامگاه جمعه 10 آذرماه در پی اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس 115 مبنی بر وقوع واژگونی موتورسیکلت فورا آمبولانس پایگاه اسحاق‌آباد به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در فرآیند اخذ شرح حال و معاینات بالینی مشخص شد مصدوم به دنبال واژگونی موتورسیکلت دچار سقوط غیرهمتراز به درون گودال شده که علت واژگونی موتورسیکلت از زبان خود مصدوم حمله کفتار بوده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور ادامه داد: آسیب‌های وارد شده به مصدوم ناشی از واژگونی و سقوط بوده و مصدوم این واقعه پس از دریافت خدمات پیش بیمارستانی به بیمارستان حکیم نیشابور منتقل شد.

 
زنجان - عامل تهدید و اخاذی از دختران زنجانی دستگیر شد
سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و بازداشت عامل اغفال، تهدید و اخاذی از دختران جوان خبر داد.
 
بر اساس گزارش ایسنا، سرهنگ سید احمد موسوی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان، روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درپی شکایت و مراجعه حضوری تعدادی زن جوان به دلیل تهدید و اخاذی، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. برابر گفته شاکی‌ها و بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد، شاکی‌ها در سایت همسریابی با متهم آشنا شدند و پس از اعتماد، تصاویر خصوصی‌شان را برای او فرستادند. سپس متهم با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی، قصد اخاذی و رابطه نامشروع داشت که توسط پلیس فتا بازداشت شد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتای زنجان انتقال داده شد.

او بیان کرد: در تحقیقات اولیه، متهم منکر بزه ‌ارتکابی شد؛ ولی پس از رو به‌ رو شدن با مستندات، به جرمش اعتراف و بیان کرد از طریق سایت همسریابی و شبکه‌های اجتماعی با زنان جوان آشنا می‌شد و پس از جلب اعتماد آنها و به بهانه ازدواج، تصاویر خصوصی‌شان را می‌گرفت و در نهایت، با تهدید به انتشار این تصاویر برای اخاذی از قربانیان اقدام می‌کرد.

موسوی با بیان اینکه متهم به بیش از ۳۰ فقره اخاذی از زنان جوان اعتراف کرد، افزود: مردم باید توجه داشته باشند، فضای مجازی، بویژه سایت‌های همسریابی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی با افراد غریبه نیست.


فارس - نمک دریاچه مهارلو ۱۰۰ درصد آلوده و غیربهداشتی است
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: نمک‌های موجود در بازار استان فارس که از دریاچه مهارلو تهیه شده‌اند، نه تنها باکیفیت و مناسب نیست، بلکه ۱۰۰ درصد آلوده و غیربهداشتی است.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع پویش سلامت، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص کیفیت نمک مصرفی موجود در بازار و فروشگاه‌های استان بویژه نمک دریاچه مهارلو گفت: نمک دریاچه مهارلو اصلا بهداشتی نبوده و استفاده از آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست و توصیه نمی‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر افرادی قصد سرمایه‌گذاری در این دریاچه با عناوین زیبایی مانند تولید بومی، اشتغال محلی و ... را داشتند، اما مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با همکاری استانداری فارس اجازه بهره‌برداری از این دریاچه را صادر نکرد و نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر اینکه نمک دریاچه مهارلو ۱۰۰ درصد آلوده است، گفت: این دریاچه محل تجمع فاضلاب و مجموع ضایعات و پساب‌های غیربهداشتی است، به همین دلیل اجازه ندادیم و نمی‌دهیم که نمکی از این دریاچه استخراج شود.

وی تاکید کرد که تنها نمک مورد تایید مجموعه علوم پزشکی، نمک‌های موجود در بازار با بسته‌بندی قابل تایید وزارت بهداشت و دارای سیب سلامت است.


کردستان - داروی سقط جنین در سوپرمارکت‌های کردستان هم فروخته می‌شود!
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - بر اساس گزارش تسنیم، مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان، اظهار داشت: متأسفانه آمار دقیقی از میزان سقط جنین در استان نداریم هر چند دستیابی به این آمار به راحتی ممکن و قابل رصد است.

وی اذعان داشت: علی‌رغم تمام بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که از مطب‌ها و عطاری‌های استان کردستان می‌شود اما شاهد انجام گسترده سقط جنین توسط پزشکان، ماماها و عطاری‌ها هستیم.‌

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان، مدعی شد: داروهای سقط جنین به صورت گسترده و سازمان‌یافته در استان توزیع می‌شود، به طوری‌که این داروها در سوپرمارکت‌های این شهر قابل دسترسی است!


گلستان - مجری شبکه گلستان در برنامه زنده بیهوش شد
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - مجری برنامه شب‌های هیرکان، یکشنبه شب هنگام پخش برنامه از حال رفت و این برنامه متوقف شد. روابط عمومی صداوسیمای گلستان علت بی‌هوشی مجری این برنامه را افت قند اعلام کرد.
گیلان - قتل برای جای پارک خودرو در گیلان
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - فرمانده انتظامی رضوانشهر از قتل مردی ۵۶ ساله در درگیری برای جای پارک خودرو در منطقه پونل این شهرستان خبر داد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سید خلیل صفوی فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع منجر به جرح ۲ نفر در منطقه پونل، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با حضور مأموران انتظامی در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، ضارب به دلیل جای پارک خودرو با مردی ۵۶ ساله درگیر شده و پس از هل دادن و نزاع این فرد را مجروح کرده است.

به گفته فرمانده انتظامی رضوانشهر، فرد مجروح پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

سرهنگ صفوی از دستگیری متهم به قتل ظرف مدت ۳۰ دقیقه خبر داد و تصریح کرد: متهم ۴۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

شهرستان رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
 
https://jahannews.com/vdcjhveo8uqemmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjhveo8uqemmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا این زبان بسته را کشتی خدا بدادت برسه
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
افت قند خون دیگه چه کوفته پایه میز شکست مجری برنامه افتاد.