کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیتی، فعال اصلاح طلب:

خاتمی بازنشسته سیاسی شده/ روحانی تلاش می‌کند که به سرنوشت خاتمی دچار نشود/ اقبالی هم ندارد

8 آذر 1402 ساعت 9:31

اقبال عمومی زیادی متوجه‌ روحانی نیست اما با همان شانس پایین می‌تواند فراکسیونی برای مجلس آینده درست کند ولو آنکه بسیار کوچک باشد.


گروه سیاسی جهان نیوز: مهدی آیتی، عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم گفت: روحانی می‌خواهد بازنشسته سیاسی نشود.

آیتی گفت: آقای روحانی سوابق خوبی در جبهه اصلاحات ندارد و پایگاه و جایگاه ویژه‌ای در میان اصلاح‌طلبان ندارد که بخواهد از آن پایگاه فراخوان دهد و مثلا فراکسیونی را ایجاد کند. اکنون در صف‌بندی‌های سیاسی مانند سابق فقط دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم و افراد مستقل و میانه‌رو ممکن است به فراخوانی که آقای روحانی بدهد بپیوندند و در نهایت لیستی درست شود. ارائه چنین لیستی از بین تمام کسانی که تأییدصلاحیت نهائی می‌شوند مقدور به نظر می‌رسد؛ افرادی مستقل و میانه‌رو که با آقای روحانی مشکلی ندارند.

او ادامه داد: اگر امروز آقای روحانی می‌خواهد نقش لیدری اصلاحات را انجام دهد به دلیل سکوت آقای خاتمی است. آقای خاتمی به نوعی بازنشسته سیاسی شده و روحانی آگاهانه می‌خواهد چنین شرایطی را تجربه نکند و از قلم رسانه نیفتد و می‌خواهد خودی نشان دهد و چنین مسیری را در لیدرشدن اصلاحات می‌داند. کاری هم که می‌کند از نظر سیاسی معقول و منطقی است و به هر حال عده‌ای هم طرفدار دارد و شاید بتواند.

درباره «آیتی» بیشتر بخوانید:
باید مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم تا بحران‌ها حل شود
بسیاری از فعالان حوزه صنعت در دوره جهانگیری نابود شدند

خاتمی باید اعلام بازنشستگی سیاسی کند
تمام مسائل کشور ما به سیاست خارجی بر می‌گردد

تلاش زيادی کردند تا روحانی قهرمان نشود!
چرا در دولت رئیسی طلاق و تصادفات کمتر نشد؟!

وی بیان کرد: آقای روحانی در جبهه اصلاحات پایگاهی ندارد و خیلی خوش‌نام نیست اما آن گروهی که دور آقای روحانی جمع می‌شود و احتمالا فراکسیونی را در مجلس تشکیل دهند، جبهه میانه‌رو و مستقل نام خواهد داشت، نه جبهه اصلاح‌طلب.

او درباره میزان اقبال عمومی به روحانی تصریح کرد: «او شانس بالایی نخواهند داشت و اقبال عمومی زیادی متوجه‌اش نیست اما با همان شانس پایین می‌تواند فراکسیونی برای مجلس آینده درست کند ولو آنکه بسیار کوچک باشد.

بیشتر بخوانید:
روحانی هیچ اقبالی ندارد/ ظریف را جلو انداخته در صورتی که ظریف جایگاهی بین مردم ندارد


کد مطلب: 860326

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/860326/خاتمی-بازنشسته-سیاسی-شده-روحانی-تلاش-می-کند-سرنوشت-دچار-نشود-اقبالی-هم-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com