يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۷
۲۱
همه چیز فدای سیاست؛

انحرافات جدی «خبرآنلاین» رسانه نزدیک به علی لاریجانی/ از آتش بازی در اغتشاشات تا تائید غیرمستقیم دو دولتی در فلسطین +جزئیات و تصاویر

سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 856623
برخی از رسانه‌ها که منتسب به شخصیت‌‎های سیاسی هستند طوری رفتار می کنند که نه تنها با برخی اصول منافات دارد بلکه با حضور برخی افراد خاص در حوزه مسئولیت این رسانه‌ها شاهد رفتارهای عجیب و غریب از آن‌ها هستیم.
انحرافات جدی «خبرآنلاین» رسانه نزدیک به علی لاریجانی/ از آتش بازی در اغتشاشات تا تائید غیرمستقیم دو دولتی در فلسطین +جزئیات و تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: رسانه‌ها خارج از سیاستگذاری خبری خود باید اصول مهم و حیاتی را در نظر بگیرند که در آن نه تنها به منافع ملی بلکه به منافع انسانی نیز احترام بگذارند و در راستای توسعه و تعالی فردی و اجتماعی افراد بکوشند. در این راستا آنچه باید مورد توجه قرار گیرد تنویر و آگاهی افکارعمومی برای رشد جامعه است که در اینجا فارغ از هر نوع سیاستگذاری خبری نباید ارزشهای انسانی و الهی مورد بی توجهی قرار گیرد. متاسفانه بعضا دیده می شود برخی از رسانه‌ها که منتسب به شخصیت‌‎های سیاسی هستند طوری رفتار می کنند که نه تنها با برخی اصول منافات دارد بلکه با حضور برخی افراد خاص در حوزه مسئولیت این رسانه‌ها شاهد رفتارهای عجیب و غریب از آن‌ها هستیم.

رسانه خبرآنلاین در این حوزه بعضا به مواردی پرداخته که بسیار قابل تامل و عجیب به نظر می رسد. در همین راستا به بخشی از کجروی‌های رسانه‌ای‌ که بعضا اصول ارزشی را فدای سیاستگذاری خبری ضدونقیض خود می‌کند، می پردازیم.

حمایت تلویحی از نظریه دو دولتی در سرزمین‌های اشغالی: چندی پیش عباس عبدی، فعال اصلاح طلب و ستون نویس ثابت روزنامه اعتماد در مطلبی پیرامون اوضاع کنونی پس از طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی، ادعای دودولتی را مطرح کرد و نوشت: «در واقع مهم‌ترین ایده توافق که باید روی میز باشد، ایده دو دولتی است.» پس از انتشار این مطلب، مالک شریعتی نماینده مردم تهران به وی واکنش نشان داد و در پاسخ او با توئیتی نوشت: «آقای عباس عبدی بعد از کلی صغری کبری چیدن، توصیه کرده دولت اسرائیل را در کنار فلسطین به رسمیت بشناسند! از خون کودکان شهید غزه خجالت نکشیدی؟» این درحالی است که ماجرای دو دولتی بودن نظریه منسوخ و قطعا ناعادلانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی است و حتی بخشی از نقشه غرب برای احاطه بر کل فلسطین و به رسمیت شناختن مولد نامشروعش اسرائیل است. اما خبرآنلاین به جای پرداختن به اصل ماجرا با بلد کردن بخشی از سخنان عبدی که خارج از بحث موضوع دو دولتی فلسطین اشغالی و تهمت پراکنی علیه این نماینده مجلس بود، جانب این فعال اصلاح طلب را گرفت. این درحالی است که موضوع مهم بحث تلویحی مشروعیت دهی به رژیم منحوس صهیونیستی با این ایده‌های نخ نما شده آنهم در بحبوحه جنگ غزه و کشتار هزاران کودک و مردم بی گناه است که افکارعمومی جهان را جریحه دار کرده است. به نظر می رسد این رویه سایت نزدیک به یکی از شخصیت های مطرح سیاسی یک رویکرد کاملا انتخاباتی در آستانه انتخابات مجلس است اما موضوع اصلی اینجاست که سیاست های انتخاباتی نباید موارد ارزشی و انسانی مانند فلسطین را تحت شعاع قرار دهد.


ماجرای نوبل سیاسی و هجمه به نمایندگان: پس از اینکه جایزه صلح نوبل به طور کاملا سیاسی و جهت دار به یک فرد حاشیه دار رسید و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تحلیل ها و مصاحبه های خود حقیقت این ماجرا را فاش کردند، وبسایت خبرآنلاین در تیتری علیه نمایندگان و به حمایت از این عنصر معلوم الحال جایزه به این زن را موجب ناراحتی نمایندگان عنوان کردند. خبرآنلاین در این حوزه نیز با اولویت قرار دادن سیاست‌های فرعی این رسانه برخلاف سیاست های اصولی و ارزشی حرکت کرد.

هم صدایی با ضدانقلاب: در بحبوحه حوادث سال گذشته بود که معاندین برای روشن نگه داشتن آتش اغتشاشات هر روز اقدام به کشته سازی و متهم کردن نظام جمهوری اسلامی می کردند. در همین راستا در حالی که ابعاد مختلف حادثه تروریستی ایذه مشخص شده بود اما وبسایت «خبرآنلاین»، نزدیک به علی لاریجانی، با رسانه‌های تروریستی همچون اینترنشنال هم‌صدا شد و روایت آن‌ها را ضریب داد. جالب اینجاست که در این ماجرا نیز پای روایت های شبهه دار عباس عبدی فعال رسانه‌ای اصلاح طلب به میان بود که از درون این روایت‌ها تنها چیزی که خارج می شد اتهام زنی به ارکان نظام بود. در اینجا نیز خبرآنلاین برخلاف همه واقعیت های موجود که نشان از تیراندازی تروریست های اغتشاشگر می داد، بازهم به مطالب شبهه دار تکیه کرد و به عنوان مثال با نقل قول عبدی کشته شدن این کودک را با ماجرای هواپیمای اوکراینی شبیه عنوان کرد.



تیتر مشابه خبرآنلاین و اینترنشنال: جالب اینجاست که این رسانه داخلی و مجوز دار طوری تیترزنی می کند که عینا رسانه‌های ضدانقلاب از همین محتوا برای پوشش خبری استفاده می کنند. ماجرای تیترزنی مشابه رسانه تجزیه طلب ایران اینترنشنال و خبرآنلاین در پوشش سخنان سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران یکی از این موارد است که باید یک سئوال اساسی پرسید که ارتباط این دو رسانه داخلی و ضدانقلاب چیست؟ گویی این رسانه ها به منبع و مرجع رسانه های ضدانقلاب تبدیل شده اند. وبسایت خبری انتخاب نیز که اخیرا توقیف شده است یکی دیگر از رسانه هایی است که به مرجع خبری رسانه های ضدانقلاب مبدل شده است.


نقش خبرآنلاین در ماجرای دختر آبی: دختر آبی یکی دیگر از اتهام افکنی های ضدانقلاب نسبت به نظام جمهوری اسلامی بود که رسانه خبرآنلاین در انتشار اخبار گمراه کننده در این ماجرا نقش خاصی داشت. چند ماه قبل از آن که خبر خودسوزی سحر خدایاری مقابل یکی از مجتمع‌های قضایی تهران در فضای مجازی بپیچید، این رسانه در خبری دروغ اعلام کرد که خودسوزی خدایاری بخاطر حکم حبس شش ماهه‌ای بود که دادگاه برایش تعیین کرده بود. درحالی که طبق گفته خانواده خدایاری و مسئولین قضایی، اصلاً دادگاهی برای او تشکیل نشده بود که حکمی بریده شود. موضوع دختر آبی نیز از جمله مواردی بود که ضدانقلاب به عنوان یک الگو و به نقطه جوش رساندن جامعه برای ایجاد اغتشاشات هدایت شده از آن استفاده کرد و در موارد دیگر از این الگو برای ایجاد ناآرامی ها بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید:
توهین خبرآنلاین به فقهای حامی قانون حجاب
درخواست برخورد با دروغ پراکنی سایت نزدیک به لاریجانی
بی رغبتی به استفاده از عنوان «شهید» برای شهید رجایی
پاسخ صریح ظریف به انکار و فرافکنی خبرآنلاین
کارچاق‌کنی دوباره خبرگزاری بدسابقه برای آمریکا
https://jahannews.com/vdchi-n6x23nm-d.tft2.html
jahannews.com/vdchi-n6x23nm-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لاریجانی خودش مواضع صریحی علیه اسراییل داره اما باید به خبرانلاین تذکر بده
Iran, Islamic Republic of
این مردم و این انقلاب و نظام چه گناهی کردند که باید نزدیک دو دهه سیاست‌های نادرست لاریجانی در کسوت ریاست مجلس و بلندگوی رسانه‌ای اش رو تحمل کنند و آسیب ببینند؟!
Iran, Islamic Republic of
البته لاریجانی اولش خیلی هم خوب بود
Iran, Islamic Republic of
راه شهدا مبارزه با اسراییل است
رضا
Iran, Islamic Republic of
حالا یه انتقادی از زاکانی کردن شما آروم باشید
Iran, Islamic Republic of
ابو بریز اونجاتون که سوخت
Iran, Islamic Republic of
خب مگه ما معاونت مطوبعاتی نداریم
نظارت کجاست؟
رسما ار دودولتی حمایت می کنن
از نرگس محمدی ضدانقلاب حمایت می کنن
تو اشوبای پارسال بنزین رو اتیش میریخت

اقایون مسئول خوابن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خواب نیستن، رودربایستی دارن! مثل خیلی رویدربایستی‌های این چهل ساله که آسیبش رو انقلاب و مردم خوردند و می خورند
Iran, Islamic Republic of
آقایان مسئول بیدارند فقط وقت تعطیلی نرسیده
Iran, Islamic Republic of
زاکانی خط قرمز شماست نباید کسی به وی بگوید بالای چشمت ابروست
حکمتی
Iran, Islamic Republic of
یک نفر توضیح بده واقعا این دولت و مجلس انقلابی از طرح دو دولت در سازمان ملل حمایت کردند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حکمتی: دولت و مجلس از طرح دو دولتی حمایت نکردن
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی از اصحاب قدرت هست که برای مردم تمام شده است. امیدوارم اینجور افراد و رسانه هاشون هرچه زودتر از سپهر سیاسی کشور حذف بشن که کم هم نیستن!
Iran, Islamic Republic of
هر کسی که از ولایت فاصله بگیره همین میشه. مردم هم طردش می کنند
سید
Iran, Islamic Republic of
خبر آنلاین باید بسته شود
Iran, Islamic Republic of
نباید بسته شود باید پاکسازی شود
Iran, Islamic Republic of
چنانچه به رویه خودش ادامه بدهد بسته شود بهتر است
علی
United Arab Emirates
این جماعت امتحانشوون رو پس دادن
ز
Iran, Islamic Republic of
سیاسی بازی یعنی همین که نان را به نرخ روز خوردن
Romania
برخی سایت ها با شبکه‌های معاند هم سؤ هستن چه به خواهند و چه نخواهند در زمین دشمن بازی میکنند اسمشان میزارند خبر دست اول
!!
Denmark
خبر آنلاین ؛ یه چیزی تو مایه های شرق هستش !!