دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
۱۴
میراث دولت دوم روحانی؛

برنامه عملی دولت و مجلس برای خروج از بن‌بست خرید خودرو چیست؟

چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 852319
اگر کسی قصد خرید خودرو داخلی را داشته باشد تمام شرایط برای او بسته شده و عملاً در موضوع خرید خودرو در یک محاصره گیر افتاده است.
برنامه عملی دولت و مجلس برای خروج از بن‌بست خرید خودرو چیست؟
گروه اقتصادی جهان نيوز، محمد هادی: شما یک کارگر و یا کارمند ساده هستید که با وجود شرایط اقتصادی سخت چند سال گذشته و کاهش ارزش پول ملی توانسته‌اید مبلغی را پس‌انداز کنید و خرید خودرو می‌تواند یکی از انگیزه‌های این پس انداز باشد.
 
از طرفی هم قطعا یک کارگر و یا کارمند ساده توانایی خرید خودرو صفر خارجی را ندارد و تنها گزینه برای او خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز داخلی است.
 
یکی از راه‌ها برای خرید خودرو داخلی مراجعه به نمایندگی‌های خودروسازان داخلی است. اما به دنبال گرانی دلار، کمبود عرضه و نابسامانی‌هایی که در عرضه خودرو توسط خودروسازان وجود داشت در چند سال گذشته خرید خودرو منوط به ثبت نام و قرعه کشی شد و میلیون ها نفر برای یک تعداد محدود ثبت نام می‌کردند.
 
همین روش هم فقط چند مرتبه در سال و آن هم با شرایط و محدودیت‌هایی همراه بود.

قدم بعدی شرط گذاری برای کاهش ثبت نام کنندگان بود که افراد بعد از تائید شرایط می توانستند تازه برای دریافت خودرو ثبت نام کنند. پس از آن که شرایط شما برای خرید خودرو احراز می‌شد، قرعه کشی انجام شده و در صورتی که اسم شما در می‌آمد باید برای تحویل خودرو چند ماه انتظار می‌کشیدید.
 
اما اواخر سال گذشته بود که اعلام شد قرعه کشی خودرو حذف شده و تمامی متقاضیان خرید خودرو بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه در نوبت دریافت خودرو قرار می‌گیرند.
 
در صورتی که این همه ماجرا نبود، قرعه کشی حذف شده بود ولی مدت انتظار برای تحویل خودرو از چند ماه به بیش از یکسال رسیده بود.

روش دیگر خرید خودرو از بازار آزاد می‌باشد ولی با توجه به اینکه قیمت خرید خودرو از طریق ثبت‌نام در سامانه یکپارچه با قیمت همان خودرو در بازار آزاد بسیار متفاوت است و تا حدود دو برابر بالاتر است؛ به همین دلیل افراد زیادی خواهان خودروهای صفر کیلومتر ثبت‌نامی هستند.
 
با توجه به میزان پولی که شما پس انداز کردید و تفاوت چشمگیر قیمت خودرو در بازار آزاد با قیمت کارخانه عملا این گزینه هم حذف می‌شود.

بحث استفاده از خودروی وارداتی هم که با توجه به کاهش ارزش پول ملی و همچنین هزینه گمرکی به طور کلی منتفی است.
 
در نتیجه اگر کسی قصد خرید خودرو را داشته باشد راه ها برای او بسته شده و عملاً در موضوع خرید خودرو در محاصره گیر افتاده که در این مدت هم هیچ راهی برای آن ها باز نشده است.

به عبارت بهتر شما اگر قصد خرید داشته باشید یا ثبت نام اصلا وجود ندارد، اگر ثبت نام باشد باید حائز شرایط باشید، اگر شرایط دریافت را داشتید باید منتظر دریافت در سال بعد باشید، عرضه خودروها از حیث رنگ و تنوع محدود است، در بازار هم توان خرید همان ماشین را ندارید و یا آنکه با مقدار پولی که دارید باید ماشینی به مراتب نازل‌تر از آنی که مدنظر دارید بخرید.

مسئولان دولت و مجلس باید برای این بن بستی که از دولت دوم روحانی به مردم تحمیل شد فکری اساسی بکنند و برای این معضلی که عمر آن امروز به پنج سال رسیده، چاره‌ای عملی بیاندیشند.
https://jahannews.com/vdcfy0dc1w6dtma.igiw.html
jahannews.com/vdcfy0dc1w6dtma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از عملکرد خودتون بگین خیلی بهتره تا خودتونو ن‌غول گذشته کنین
Iran, Islamic Republic of
همش تقصیره روحانیه
Iran, Islamic Republic of
این رشته سر دراز دارد.
Iran, Islamic Republic of
ارثیه روحانی برای ملت فقط فقر و تنگدستی و گرانی و تورم و کاهش ارزش پول ملی و از بین بردن زیر ساخت ها و ایجاد بدهکاری و کاهش تولیدات داخلی
Iran, Islamic Republic of
یک قطعه وسیله خودرو نساخت یک آجر روی آجر نگذاشت یکباره تورم و گرانی آورد یکباره جیب مردم و خزانه را از پول خالی کرد
یک دهه کشور را به عقب و ته دره برد
Iran, Islamic Republic of
خودرو
بورس
مسکن
رئیسی به دادمون برس
ماشین نمیشه خرید
خونه هم که فکرشو نکن
پولمون که تو بورس دود شد
Iran, Islamic Republic of
گفتی کی به دادت برسه؟!!
بیچاره
Iran, Islamic Republic of
کوییک کارخونه اگه گیرت بیاد 200 تومن/ تازه اگه اسمت دربیاد
تو بازار 300 تومن
خداوکیلی مسخره است
مهران
Iran, Islamic Republic of
..یک سال هست که از 31هزار نفر 500 میلیون پول گرفته و هنوز معلوم نیست چه خودروی میخواد بهشون بده..
Iran, Islamic Republic of
بابا شما میراث را نداشتید چکار می کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
گفته بودید 80 درصد مشکلات کشور بحث مدیریتی است دوسال گذشته چه شد مدیریت تان؟
Iran, Islamic Republic of
فقط کارتان شده بگید تقصیر دولت قبل
Iran, Islamic Republic of
برای خوردروی تحویل زمستان 1403 پیامک واریز وجه آمده ؟
Iran, Islamic Republic of
...