دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۲۲
فعال اصلاح طلب:

حزب نزدیک به روحانی خیلی جدی به فضای انتخاباتی ورود کرده/ تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان نوعی خودکشی است

شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 850318
شورای نگهبان برای اینکه بهانه اعتراض به جریان اصلاحات ندهد ۲۰ نفر اصولگرا را هم ردصلاحیت می‌کند.
حزب نزدیک به روحانی خیلی جدی به فضای انتخاباتی ورود کرده/ تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان نوعی خودکشی است
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد مهاجری، چهره اصلاح طلب نزدیک به لاریجانی و دولت روحانی در جلسه با شورای سیاستگذاری حزب ندای ایرانیان از ورود جدی حزب اعتدال و توسعه(نزدیک به روحانی) برای انتخابات مجلس خبر داده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات مهاجری در این جلسه را در ادامه می خوانید:

*با توجه به تاکید رهبری انقلاب در سخنرانی‌شان در اول فروردین ۱۴۰۲ در مشهد مقدس، باید زودتر روند انتخابات شروع می‌شد. اصلاح قانون انتخابات در حد دو تا سه درصد می‌تواند به بهتر شدن انتخابات کمک کند که البته این قانون بیشتر مناسب شهر تهران است.

*در واقع مجلس کاری کرد که با اضافه کردن زمان انتخابات در بحث پیش‌ثبت‌نام، خودبه‌خود زمان کافی در جمع‌آوری اطلاعات برای ساخت پرونده ایجاد شود.

*افزایش تعداد کاندیداها از ۱۶ به ۴۹ هزار نفر برای شورای نگهبان ناخوشایند است؛ شورای نگهبان نمی‌تواند بگوید: «من صلاحیت این فرد را احراز نکردم.» شرایط کابوس‌واری در هنگام بررسی صلاحیت تمامی این افراد برای شورای نگهبان رقم خواهد زد.

*در این شرایط دو حالت رخ می‌دهد یا اینکه شورای نگهبان با استفاده از پرونده‌سازی‌هایی که از قبل صورت گرفته افراد را ردصلاحیت کند یا اینکه درست مانند دفعات قبل بعد از رد افراد بگوید: «من نمی‌توانم بگویم عدم احراز صلاحیت، اما طبق قانون موظف هستم دلیلش را هم بگویم و می‌گوید.»

*نه تقریبا که تحقیقا شورای نگهبان حتی طبق قانون اساسی به هیچ مقامی حتی به رهبری پاسخگو نیست حتی در مقام عمل به خدا هم پاسخگو نیست. اگر مانند سال‌های قبل ردصلاحیت فله‌ای انجام شود دوباره شلوغی و اعتراض عمومی در فضای سیاسی به خصوص احزاب اصلاح‌طلب یا اعتدالی یا کسانی که ردصلاحیت خواهند شد، مواجه خواهیم شد.

*شورای نگهبان برای اینکه بهانه اعتراض به جریان اصلاحات ندهد ۲۰ نفر اصولگرا را هم ردصلاحیت می‌کند که اکثرا مسائل مالی دارند. همچنین ممکن است جریان اعتدال و اصلاحات به این نتیجه برسند که بهتر است چهره‌های اصلی مانند لاریجانی و جهانگیری وارد انتخابات نشوند.

*ممکن است این افراد ثبت‌نام کنند و تایید صلاحیت شوند، اما سایر افراد همسو رد شوند و این افراد حتی اگر وارد مجلس هم بشوند با تعداد کم همراهان، در مجلس تاثیرگذار نخواهند بود و حتی نمی‌توانند نقش یک اقلیت قدرتمند را ایفا کنند و از طرفی دیگر چنین شرایطی زمینه را برای حملات اعضای تند اصولگرا به آنها به خاطر اقبال کم مردم از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فراهم می‌کند.

*مردم در سال ۱۳۹۲ به آقای روحانی رای دادند که شعارش تعامل با جهان بود. می‌خواست برجام را به نتیجه برساند، جریان سیاسی که پشتوانه‌های اقتصادی قدرتمند دارد جلوی برجام می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد. خب مردم می‌گویند مگر ما مریض هستیم وقت‌مان را تلف و تلاش کنیم که آقای روحانی رای بیاورد، آقای ظریف مذاکره کند و یک عده را از بین ببرند.

*تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان نوعی خودکشی است. آقای احمدی‌نژاد و حلقه افراد نزدیک به او که قبلا با عنوان حلقه انحرافی تعبیر می‌شد هیچ نیازی به حضور در انتخابات ندارد، چون دولت رییسی به‌ تمام‌ معنا، رفتارهای احمدی‌نژاد را ترجمه می‌کند و جبهه پایداری، عکس‌برگردان کامل آقای احمدی‌نژاد را انجام می‌دهد. الان آقای احمدی‌نژاد در مملکت رییس‌جمهور است یا در مجلس حکمرانی می‌کند بنابراین واقعا نیازی به آمدن خودش وجود ندارد.

*حزب اعتدال و توسعه خیلی جدی به فضای انتخاباتی ورود کرده است. در مورد ایجاد ائتلاف بین این جریان با آقای لاریجانی بی اطلاعم. جبهه اعتدال در حال حاضر به دنبال سیاست صبر و انتظار است تا معلوم شود سیاست اصلی کشور برای انتخاب چیست.

درباره «محمد مهاجری» بیشتر بخوانید:
قالیباف از دست روحانی لجش گرفته
حمله به حاج حسین یکتا به خاطر «روایت مردم»
مجلس یازدهم مثل «زن بابا» محبوبیت ندارد
استفاده ابزاری از بیانات رهبری شیوه‌ اصولگرایان است!

جهانگیری یک مدیر عملیاتی و سالم است
اصولگراهای تندرو در خانواده هم دچار مشکل هستند
پاسخ قاطع زاکانی به تهمت‌های محمد مهاجری
https://jahannews.com/vdccsxq442bqp18.ala2.html
jahannews.com/vdccsxq442bqp18.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در آخرین دولت شان یعنی دولت دوازدهم می خواستند کشور و کل نظام را با خسارت های بزرگ به پایان برسانند اما تیرشان کمانه کرد و خودشان را مورد اصابت قرار داد
اصلاحات یک مرده سیاسی برای همیشه است
Iran, Islamic Republic of
روحانی اصلاح طلب نبود
Iran, Islamic Republic of
جهان جان ، حالا خوبه اصلاح طلبان بیان برا انتخابات ، یا کار بدیه؟لطفا روشنگری کنید.
جهان
Iran, Islamic Republic of
خوبه بیان ولی نباید برنده انتخابات بشن
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان همان جریان غربگرا دیگر جایی در کشور ندارند و تحریم کردن و نکردن آنها هیچ تاثیری در انتخابات ندارد
Iran, Islamic Republic of
کدام جریان عزیز دل برادر؟
Iran, Islamic Republic of
بهتر که شرکت نکنند تا باعث خسارت نشوند
Iran, Islamic Republic of
بهش میگم تو خودشو نگران نکن
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ناکارآمد و اشرافی به درد مسوولیت نمی خورند
Iran, Islamic Republic of
نه اصلاحات مرده سیاسی هست ونه اصولگرایی مرده سیاسی این دو تفکر سیاسی در کشور زنده هستند و مردم زمانی ببه اصلاخات گرایش دارند و زمانی به اصولگرایان
!!
Iran, Islamic Republic of
با چه رویی ؟! پررویی نجومی !!!
ا
Iran, Islamic Republic of
محمد مهاجری اصولگراست نه اصلاح طلب
United States
خدا کند که شرکت نکنند و باز هم اصولگرایان یکه تاز شوند...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
نه بگذار شركت كنند تا بفهمند كه تاريخ مصرفشان تمام شده و حنايشان نزد مردم ديگر رنگي ندارد.
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید بره برنامه(صبح جمعه با شما) رو اجرا کنه
United Arab Emirates
تیم روحانی مجلس را در دست می گیرد.
علی
United Kingdom
چرا یک بار برای همیشه با اینها برخورد قانونی نمی کنید و تکلیفشون رو روشن نمی کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
اگه یه باردیگه قراره روحانی تاییدصلاحیت بشه جدا جای تاسف وتاثرداره...!!!
Iran, Islamic Republic of
شورای عزیزو محترم نگهبان ..... سلام علیکم ... شما را بخدا... قسم آنهایی که باعث بد بختی و بیچاره گی ملت شریف ایران اسلامی و باغث و بانی کوچک شمردن این ملت در برابر دشمنان شده اند و دوست ندارند بزرگی و شهامت وشجاعت و بزرگ منشیی و افتخار آفرینی این ملت را ببینند ... رحم نکنید و رد صلاحیت نمائید ....آنهایی که در فرجام ملت را رها نمودند و به اربابشان چسبیدند ..... تاییدی فرجام در کمتر از بیست دقیقه ..... عوامل همه بدبختی این ملت ..... گروه منفعت طلب اصلاح طلب و اصول گرا ...... فرقی نمی کنند ...... خدا پشت پناه همه رهروان و پیروان واقعی سیذ علی .....
Iran, Islamic Republic of
ملت شجاع ایران عزیز خواستار رد صلاحیت عوامل بد بختی ملت هستند ...
Iran, Islamic Republic of
این اصلاح طلبا جایی توی دل مردم ندارند سالها به زور تحملشان کردیم کاندیدا هم شدن رای ندارند
ناصری
Portugal
اگر خدای نکرده زبانم لال این اصلاحاتیون پیروز انتخابات شوند .انتخابات درست برگزارشد مردم مارا قبول دارند گوش فلک را کر خواهد کرد واینبار شاید هم بایدن هم نتانیاهو رامودب خواهند یافت ولی اگر انشاالله شکست بخورند ما نماینده نداشتیم ، ردصلاحیتهای گسترده ،انتخابات مهندسی شده بود گوش فلک را کر خواهد کرد .!!