يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۲

شهیدی که آدرس بیشتر هیئت‌های تهران را بلد بود

شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 848734
یکی دیگر از هیئت هایی که وحید به آن علاقه داشت، موج الحسین(ع) در میدان خراسان بود. مدتی هم خادم آن جا بود. ایام فاطمیه و محرم، ما دیگر وحید را نمی دیدیم.
شهیدی که آدرس بیشتر هیئت‌های تهران را بلد بود
گروه فرهنگی جهان نيوز: دبیرستانی که بود، جمعه صبح بلند می شد، نمازش را می خواند، استراحت کوتاهی می کرد و بعد دوستانش با موتور می آمدند دنبالش و چند تایی می رفتند پی هیئت و مراسم.

برایش هم فرقی نمی کرد سرمای زمستان باشد یا گرمای تابستان؛ کارهایش را با همان موتور انجام می داد. گمانم کل مجالس تهران را رفته بود. در شهر ری هیئتی هست به نام بیت الشهدا.حاج آقا حسین سازور در این هیئت زیارت آل یس و ذکر مصیبت دارند.

حضور در این هیئت جزو برنامه های ثابتش بود. یکی دیگر از هیئت هایی که وحید به آن علاقه داشت، موج الحسین(ع) در میدان خراسان بود. مدتی هم خادم آن جا بود. ایام فاطمیه و محرم، ما دیگر وحید را نمی دیدیم.

شبانه روز در هیئت بود و خدمت می کرد.

هیئتی نمانده بود که نرفته باشد. یک بار گفتم: «وحید یه هیئت هست توی تهران به اسم دل ریش.قدیمیه. تا حالا اسمش رو شنیدی؟» گفت: «شنیدی چیه! چند باری رفتم خودم.» آدرسش را می دانست و مداحش را هم می شناخت.

گفتم: «یکی دیگه هست به اسم احباب الحسین(ع) این یکی رو دیگه بعیده بشناسی.»

گفت: «داداش حمید، منو دست کم گرفتی ها! رفتم بابا!» آدرس کوچه و خیابانش را دقیق برایم گفت.

همه هیئت ها را می شناخت و رفته بود.


به روایت برادر شهید

برگرفته از کتاب «من محافظ حاج قاسمم»
خاطرات شهید وحید زمانی‌نیا (عضو تیم حفاظتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی)

بیشتر بخوانید:
خاطره زیبا از نوجوانی محافظ جوان حاج قاسم
https://jahannews.com/vdcbfwbwarhbazp.uiur.html
jahannews.com/vdcbfwbwarhbazp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هدیه به همه خادمان اباعبدالله علیه السلام وبخصوص آنها که شهید شدند،از ازل تا ابد ،صلوات.......اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
Iran, Islamic Republic of
شهید زندگی کردند تا شهید شدند.خوشا به سعادتشان.