شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۳۵
حقیقت پور، چهره نزدیک به لاریجانی:

اندیشه‌ لاریجانی در خارج کشور هم طرفدار دارد/ خاتمی انسان نجیبی است/ احمدی نژاد برای انتخابات برنامه دارد

شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 845273
شما دیدید که بعد از رد صلاحیت یک چنگ به روی نظام ننداخت و تبعیت محض از رهبری انجام داد ولی شما اگر خودتان بودید دلتان نمی‌شکست؟
اندیشه‌ لاریجانی در خارج کشور هم طرفدار دارد/ خاتمی انسان نجیبی است/ احمدی نژاد برای انتخابات برنامه دارد
گروه سیاسی جهان نيوز: منصور حقیقت پور نماینده مجلس نهم و از چهره های نزدیک به علی لاریجانی که در دور دهم مجلس هم به عنوان مشاور سیاسی او فعالیت می کرد، در جدیدترین اظهارت خود بار دیگر بر نجابت خاتمی از سران فتنه سال 88 تاکید کرده و مدعی شده است خاتمی منتقد است و از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی عبور نخواهد کرد!

گفتنی است فارغ از همه سوابق ننگین خاتمی، او در فتنه اخیر از همان ابتدای ماجرا با انتشار بیانیه وارد میدان شد و چندی بعد از شعار وارداتی جریان ضدایرانی و تجزیه طلبان با عنوان «زن زندگی آزادی» با عبارات "شعار زیبا" و "نویدبخش آینده روشن" یاد کرد.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات حقیقت پور را در ادامه خواهید خواند:
 
*نوعی تقابل نامتقارن بین جریان‌های سیاسی کشور برقرار شده است. نتیجه‌اش معلوم است. یک جریان خالص ساز اقتدارگرا کل نهادها در اختیارش قرار گرفته است و قرار دارد و بقیه عددی نیستند و برای بقیه وقعی قائل نیستند.
 
*اوج حضور سیاسی و اجتماعی، شخصیت کاریزما، عرضه کردن خودش در مبارزات سیاسی است. فاصله بین اینکه ایشان مجلس را ترک کند و انتخابات ریاست جمهوری، فاصله زیادی نیست؛ خرداد ۱۳۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰. این آدم آمد خودش را برای ریاست جمهوری عرضه کرد. این بالاترین حضور است و بالاترین عرضه است. و با ایشان چه کردند؟

*بگذارید ایشان بیاید در رقابت شکست بخورد. این حرفی که آقای دکتر رئیسی آن روز زدند که این‌ها اگر هم می‌آمدند از من شکست می‌خوردند، خوب می‌گذاشتید می‌آمدند. چرا قبلش قلع و قم کردید؟ من می‌خواهم بگویم آن جریان خالص ساز، آن قبیله خالص ساز تصمیم خودش را خیلی پیشتر از این گرفته بود. الان در همین مصاحبه چاپ کنید و اعلام کنید که در حق دکتر لاریجانی ظلم شد، جفا شد. رهبر و جانشین امام زمان در این مملکت فرمودند که ظلم شده است، جبران کنید و نظام نکرد.

*آقای دکتر لاریجانی هم یک انسان است که با تمام عاطفه و احساسات آدم عاقلی است. شما دیدید که بعد از رد صلاحیت یک چنگ به روی نظام ننداخت و تبعیت محض از رهبری انجام داد ولی شما اگر خودتان بودید دلتان نمی‌شکست؟ ایشان ظرفیت‌های بالای اخلاقی و معنوی را دارد. کاش این تامل را در ۸۸ هم یک عده می‌کردند و خوب برخورد می‌کردند ولی نکردند اما ایشان امتحان خوبی داد. به نظرم فرصت خیلی خوبی برای نظریه پردازی اش پیدا کرد، برای جمع کردن اندیشه‌هایی که در قبل به آنها دسترسی پیدا کرده بود.

*ما هیچ توافق و تفاهمی بین آقای لاریجانی و جریانات اصلاح طلب نمی‌بینیم و هیچ ائتلافی بین آقای لاریجانی و این شخصیت‌های اصلاح طلب و یا گروه‌های اصلاح طلب وجود ندارد. من احساس می‌کنم بعضی از جریان های جناح راست به شدت نگران این موضوع هستند، این‌ها حتی از افطاری آقای لاریجانی و آقای قالیباف هم نگران شده بودند و احساس کرده بودند که تفاهمنامه ای بین این‌ها امضا شده است در صورتی که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد.

*اینکه آقای لاریجانی دارای ادبیاتی است که هم در جریانات اصلاح طلب و هم در جریانات اصولگرا خواهان و طرفدار دارد موضوع درستی است. ادبیات آقای لاریجانی در جناح اصولگرا و جناح اصلاح طلب به معنای واقعی مشتری دارد. ایشان معتقد است ما برای اداره کشور باید از افراد شایسته با تفکرات مختلف استفاده کنیم.

*ایشان معتقد است که ما باید بر پایه اندیشه و علم کشور را جلو ببریم. اینکه ایشان می‌گوید راه حل مسائل فرهنگی اقدامات خشونت پایه نیست، خیلی مشتری دارد. اینکه آقای لاریجانی امروز می‌گوید ایران باید در سطح بین الملل یک کنشگر فعال باشد و تبدیل به یک کشور منزوی در جهان نشود خب هم در اصلاحات و هم اصول گرا مشتری دارد. اینکه یک عده نسبت به این حرف‌های فاخر اعلام نظر مثبت می‌کنند این به معنای ائتلاف نیست. و اینکه جناح راست ما به جای همراهی با تفکر آقای لاریجانی، به فکر طرد کردن ایشان هست خب این یک بحث دیگری است و به خودشان مربوط است. کاش یک دوربینی شما داشتید و همین چند وقت پیش که آقای لاریجانی به مسجدی در بازار برای ختم مرحوم دختر آقای آقا مجتبی تهرانی رفتند داشتید و استقبال این بازاریان از آقای لاریجانی را می‌دیدید.
 
*آقای لاریجانی نه تنها در داخل کشور بلکه اندیشه‌اش در خارج کشور هم طرفدار دارد اما این آیا به معنی توافق است خب مسلماً خیر. در کل باید بگویم بنده هیچ توافق نوشته شده‌ای را بین آقای لاریجانی و اصلاح طلبان نمی‌بینم، جوهره آقای لاریجانی جوهره وفاداری به اصول نظام است، اندیشه ایشان فراجناحی و فراگروهی است و حتی فراتر از گروه‌های سیاسی در اقشار خاکستری جامعه هم طرفدار دارد و این یک فرصت برای نظام است.

درباره «حقیقت پور» بیشتر بخوانید:
پیشنهاد می‌کنم عراقچی مسئول تیم مذاکره‌کننده شود

باید دوباره اعتماد مردم نسبت به نظام برقرار شود!
از فرار مغزها به مهاجرت کفّاش‌ها و لحاف‌دوزها رسیدیم!
خاتمی را انسان نجیبی می‌دانم

رئیسی استقلال تصمیم گیری را از خودش سلب کرده!
نظام از کنار ماندن آقای لاریجانی دچار خسران شده
رئیسی نیاید/ لاریجانی قوه مجریه را سامان می‌دهد
همه دنیا لاریجانی را به عنوان یک دیپلمات قوی می‌شناسد
یک عده بزرگان نظام مثل لاریجانی را لگدمال کردند!
محروم کردن لاریجانی از اجرا ظلم به تاریخ ایران بود!

*پنج گروهی که در حال حاضر فعالیت می کنند، بدین گونه است، یک جریانی را امروز پایداری ها شکل داده اند و جلو می روند، یک جریانی را آقای قالیباف جلو می برد و رهبری می کند، یک جریانی را شریان جلو می برد، یک جریانی را آقای رئیسی جلو می برد و یک جریانی را آقای احمدی نژاد جلو می برد. 4 تا از این گروه‌ها قطعاً فعالیت جدی در انتخابات دارند اما اینکه خود آقای احمدی نژاد شرکت کند مشخص نیست اما به هر حال خیلی از نیروهای آقای احمدی نژاد امروز در دولت هستند و و تا جایی که بنده اطلاع دارم بعضی افراد در  دولت هم هستند که برای انتخابات مشغول برنامه‌ریزی هستند. هر دولتی هم که باشد این کار را انجام می‌دهد و دولت آقای رئیسی هم دوست دارد که یک مجلس هماهنگ با خود داشته باشد.

*بنده با اینکه استاندار آقای احمدی نژاد بودم اما آقای خاتمی را یک انسان نجیبی می‌بینم که هیچگاه از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی عبور نخواهد کرد. درست است منتقد است، خب همه جای دنیا منتقد وجود دارد.

*ما تا الان چیزی ندیده ایم که ایشان در تلاش باشد که لیستی درست کند، حالا ماه های دیگر اگر شرایط سیاسی کشور طور دیگری شد، این بحثش فرق می کند. آقای لاریجانی در 3 حوزه به رهبرانقلاب مشاوره می دهد. علیرغم اینکه سارقان ادب و اخلاق سیاسی در هزاران شاخه فضای مجازی جیره خوار پخش کردند که ایشان رفته خارج از کشور و پناهنده شده است اما ایشان هم در مجمع تشخیص مصلحت و هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال خدمات رسانی به نظام اسلامی هستند.
 
*من 4 سال نماینده نبودم ولی مشاور آقای لاریجانی بودم و شاهد بودم که نمایندگان ادوار با ایشان یک علقه ای دارند و حتی اگر کاری هم نداشته باشند برای دیدار با ایشان می آیند و دور هم یک چایی هم میخورند. این رابطه از قدیم بوده و چیز جدیدی نیست، هم مسوولین سابق اجرایی کشور به ایشان سر می زنند و هم نمایندگان ادوار با ایشان دیدار دارند.

*ایشان سرباز آقا هستند یعنی یک ذره متوجه بشوند که آقا نظرش نیست که ایشان بیاید، نمی‌آیند و برعکس اگر حس کنند نظرشان این باشد که ایشان بیاید حتما ورود پیدا می‌کند. آقای لاریجانی اندیشه و فکر رهبر معظم انقلاب را همیشه پیروی می‌کنند و حتما هم ایشان به دنبال این خواهد بود که نسبت به بیانات آقا درباره انتخابات صحبت کند و ورود کند و قطعا احساس تکلیف می‌کند و درباره انتخابات سالم، باامنیت و پرشور و رقابتی حتما صحبت خواهند داشت.

*به نظر بنده یکی از عواملی که آقای لاریجانی تصمیم گرفت در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود، را اینگونه برایتان بگویم که ما در جمعی بودیم ایشان به بنده گفت؛ دیروز رهبر انقلاب با دانشجویان صحبت می‌کردند و گفتند من خواهش می‌کنم از کسانی که می‌توانند برای این مملکت بیایند و کارساز باشند وارد گود بشوند و در انتخابات ورود کنند. آقای لاریجانی در آن جا گفت بنده با این سخنان رهبر انقلاب احساس تکلیف برای ورود به انتخابات کردم که وارد آن قضیه بشوم.

*این را بدانید اینکه آقای لاریجانی زمانی بشود که در عرض رهبری قرار بگیرد امکان ندارد و آقای لاریجانی در طول مقام معظم همیشه رهبری حرکت می‌کند و تابع ایشان خواهد بود، همچنان که شهید رجایی در طول حضرت امام(ره) حرکت می‌کرد.

*شرایط اگر همین شرایط فعلی باشد مشارکت سی درصد خواهد بود، اما با توجه به مولفه هایی که گفتم و بنا بر بهبود فضای فعلی و پاره ای از مشکلات اساسی مردم به خصوص وضعیت معیشتی مردم را دولت بتواند حل کند، اگر هم چنانی که در عید قربان و غدیر زندانی های جمهوری اسلامی را عفو کردیم، آقایان شورای نگهبان بیایند و رد صلاحیت شدگان دوره های گذشته را ببخشند مشارکت روی 50 درصد خواهد رفت و به نظر بنده اگر برجام حل شود پانزده، بیست درصد دیگر هم به مشارکت اضافه خواهد شد و می توانیم 60 درصد مشارکت هم برسیم.
https://jahannews.com/vdcgun97wak9tx4.rpra.html
jahannews.com/vdcgun97wak9tx4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نون بازوتو بخور اقای حقیقت پور
کاش تو سپاه میموندی و برای اسلام خدمت میکردی
Iran, Islamic Republic of
اندیشه لاریجانی تصویب بیست دقیقه برجام بود و کمک به روحانی برای رسیدن به اهداف مخربش
Iran, Islamic Republic of
آقای حقیقت پور از پروژه اسراییلی باکو چه خبرا؟ باز رفتین خوابیدین ؟ تا سال آینده بازم میخوابین؟ از آقا مهدی شرمنده نیستین؟ از شهدای پاسدارمون که توی آذربایجان مدفونشون کردین چه طور؟ شرمنده نشدین حاجی جان این دنیا به هیشکی وفا نکرد منو شما که جای خود داره.
Iran, Islamic Republic of
البته پر بیراه نگفته.
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر و نجابت
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی اگر اندیشه داشت برجام را تصویب نمی کرد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا راست گفته اندیشه لاریجانی خارج از کشور طرفدار دارد ، .
Iran, Islamic Republic of
اگر مخالفان نظام از یک مسئول طرفداری نمایند بایددر تایید او تامل کرد!
Iran, Islamic Republic of
اقای حقیق پور لطفا با ناشی گری اقای لاریجانی را خراب نکن . این که میگویی لاریجانی در خارج از کشور هم طرفدار داره به ضرر لاریجانی است . متوجه تبعات حرفت باش .
Iran, Islamic Republic of
تحلیل آبکی یعنی این.
سال نود هم تحریم کردین انتخابات رو ولی حضور مردم بیشتر شد.واقعیت اینه کاهش مشارکت به خاطر عملکرد دوستان شما پدید میاد فقط
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی اگه شهامت و اندیشه داره خارج پیش کش
به جای قم از تهران کاندید بشه
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
جناب که خود را در قامت مفسر و یک سیاستمدار نشان می دهید شما نبودید که آنچه را به خاتمی دادی را باید بگید... آیا در جهت خلاف فرمایشات معظم له در قضیه فتنه و فتنگران و سران فتنه وشخص خاتمی نبود؟،.
رضا قمی
Moldova, Republic of
انتظار هم دارد به لاریجانی رای بدهیم
Iran, Islamic Republic of
...
فهیم
Iran, Islamic Republic of
اندیشه لاریجانی در خارج طرفدار ندارد....
Iran, Islamic Republic of
امید داشتیم آقای رییسی بیاد و مملکت رو سر و سامون بده و دهان یاوه گویان رو ببنده اما امان از دل قشر انقلابی که ‌‌هرجا میرن حرفی برای گفتن ندارن
Iran, Islamic Republic of
مردی برای تمامی فصول دکتر احمدی نژاد .
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
عشق است احمدی نژاد، مملکتی که در زمان دولت و مجلس تدبیر و امید به قهقرا رفت فقط ایشان توان سرو سامان دادن به این مملکت را دارد و لاغیر.
محسن اصفهان
Iran, Islamic Republic of
خاتمى انسان نجيبى است ؟ عجب حرف عجيبى پس رهبر انقلاب چرا براى ملاقات با اين انسان نجيب شرط گذاشته ( اعتراف وعذر خواهى فتنه ٨٨ ) اين نظر اقاى حقيقت پور نشان می دهد که ایشان یا معنى نجابت را نميداند وخواسته براى دلخوشى عده اى حرفى زده باشد و یا باید در ولایت مداری او تردید داشت
Iran, Islamic Republic of
همین آدم ۲۰ میلیون رای داشت رییسی ۲ سال پیش ۱۷ میلیون .
Iran, Islamic Republic of
.ت شمارا بخیر وما به سلامت ... دست از سر این ملت بردارید .... افتاد ....
Iran, Islamic Republic of
توی این مدت ایشان برای ملت کاری نکرده .
عبدالله
Romania
بله ایشون شاید درست گفته .
اندیشه لاریجانی شاید توسط "اپوزیسیون" خارج از کشور طرفدار دارد.! ؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اصلا"‌ خارج به ما چه مربوطه !!؟؟
United Arab Emirates
خارج یعنی کجا
آمریکا؟
انگلیس؟
فرانسه؟
یا...؟

حالا سوال اینه چرا خارج طرفدار داره؟
صدرا
Iran, Islamic Republic of
همین حرفهای آبکی را به عنوان مشاوره به لاریجانی میگفتی؟
Iran, Islamic Republic of
بره لژیونر بشه!!
ناصری
Portugal
اینکه لاریجانی در خارج از کشور طرفدار دارد هیچ شکی نیست مگر اقای ظریف وروحانی وخاتمی در خارج از کشور طرفدار ندارند ؟ .
Iran, Islamic Republic of

لاریجانی بیادهم رای نداره
کسی بهش رای نمی ده
Iran, Islamic Republic of
تو از کجا میدونی گلم
Iran, Islamic Republic of
منفی های مشکوک
Iran, Islamic Republic of
مثبتهای مشکوک تر
Iran, Islamic Republic of
....
عبداله اسدی
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی و امثال آنها در خارج بیشتر از داخل طرفدار دارند.