پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱
۴۱
عقده گشایی چهره نزدیک به لاریجانی:

باید دوباره اعتماد مردم نسبت به نظام برقرار شود!/ از دولت رئیسی کارآمدی نمی‌بینم!/ در سطح بین‌الملل ناکارآمد و ناظر هستیم!/ با دستاوردهای سردار سلیمانی چه کردیم؟!

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 838247
وزن ژئوپلیتیک ما را در دنیا ذوب کردند. ما دارای قدرت در دنیا بودیم، یک سردار سلیمانیِ ما در دنیا موازنه برقرار می‌کرد. امروز یک آبی را که حقابه ماست از هیرمند، نمی‌توانیم از طالبان بگیریم. این ناکارآمدی است. ما امروز در ضعیف‌ترین پوزیشن قدرتی در دنیا قرار گرفته‌ایم.
باید اعتماد مردم نسبت به نظام برگردد!/ از دولت رئیسی کارآمدی نمی‌بینم!/ در سطح بین‌الملل ناکارآمد و ناظر هستیم!/ با دستاوردهای سردار سلیمانی چه کردیم؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس و چهره نزدیک به علی لاریجانی در تازه ترین گفتگوی خود که با سایت اعتمادآنلاین انجام شده به شبهه پراکنی و قلب واقعیات مسلم از شیراط کنونی کشور پرداخته است.

ظاهرا نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس و فرض احتمال برگشت به قدرت باعث شده تا جناب مشاور همچون سایر کناررفتگان به عقده گشایی درباره کشور بپردازد و همچون سایرین در وقت طرد از سوی ملت یا نهادهاب قانونی باطن خود را بیشتر نمایان سازد.

حقیقت پور چندی پیش هم یکی از سران فتنه صهیونیستی سال 88 را نجیب خوانده بود و گفته بود: «اصلاح طلبان و معتدلین هم افزایی می‌کنند تا اقلیت تندرو قدرت را به دست نگیرند».

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات حقیقت پور را در ادامه خواهید خواند:
 
*من پاسخ عقلانیت در پاسخ آقای دکتر لاریجانی می‌بینم، پاسخ پختگی می‌بینم، پاسخ یک انسان بزرگ برای یکسری آدم‌های کوچک می‌بینم که اشکال ایجاد می‌کنند و ان‌قلت می‌آورند. من در پیام آقای دکتر لاریجانی عصبانیت ندیدم، بلکه اعتمادبه‌نفس، عقلانیت و پختگی دیدم.

*آقای دکتر لاریجانی اظهار نکردند که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند، اما قطعاً تمام تحولات کشور را رصد و کنترل می‌کنند. تا به امروز ما و جریانات نزدیک به ایشان قرائن و شواهدی برای حضورشان در مجلس از ایشان نشنیده‌ایم.

*من هشت سال با ایشان در مجلس بودم؛ چهار سال به عنوان نماینده همکارشان بودم و چهار سال هم مشاورشان بودم. در داخل مجلس نیروهای خالصی که از چپ و راست در مجلس بودند با ایشان راحت کار کردند. آقای دکتر پزشکیان با ایشان کار کرده است، آقای دکتر تاج‌الدینی هم با ایشان کار کردند و اقلیت‌های دینی هم با ایشان خیلی خوب کار کردند. تمام دوستان عزیز ما در مجلس دوم از اهل سنت و اقلیت‌های دیگر با ایشان خیلی خوب کار کردند. آن سطحی از اصولگرایی که سطح تندرو نیست و ملایم و عاقل است با ایشان خوب کار کردند. این نشان می‌دهد ایشان این ظرفیت را دارند که با تمام جریانات سیاسی کشور کار کنند و این سیره ایشان است و امتحان خوب پس داده و چه در زمانی که حاکم بوده این کار را انجام داده و چه الان که حاکم نیست هم این ادعا را دارد که خیلی‌های دیگر در مملکت هستند که می‌توانند کشور را بهتر از وضعیت موجود اداره کنند.

*ما قوی‌ترین و بلندترین توان قدرتِ نرم منطقه را داشتیم. مردم ما در سخت‌ترین شرایط حامی حاکمیت بودند. الان به نظر می‌رسد ناکارآمدی ما در تصمیماتی که برای اقتصاد و فرهنگ کشور می‌گیریم، ناکارآمدی‌ای که امروز در سطح بین‌الملل داریم و به عنوان یک ناظر نشسته‌ایم تحولات دنیا و اطراف خودمان را نگاه می‌کنیم و ناظریم و هیچ تاثیری در این روند به نفع منافع ملی خودمان نمی‌بینیم، اینها یک مقدار مردم را ناامید می‌کند؛ توصیه من این است که مردم علی‌رغم اینکه انتقادی که می‌کنند انتقادات درست و صحیحی است، ولی باید بدانند با عدم حضور در صحنه نمی‌توانند تحولات و تغییرات را ایجاد کنند و نباید سرد شوند و نباید با صندوق‌های رأی قهر کنند.

*من امیدوارم این‌طور باشد. شما دیدید در پاییز سال گذشته ما ۹۰ روز در این مملکت دچار اغتشاشات اجتماعی شدیم. خب شورای نگهبان اگر سهل‌تر و راحت‌تر و روان‌تر با کاندیداهای مجلس برخورد می‌کرد و تعدادی از افراد که دارای نوع نگاه دیگری هستند در چارچوب پذیرش نظام و قبول نظام دارای اختلاف سلیقه هستند، وارد مجلس می‌شدند، شاید بلندگوهای مجلس شورای اسلامی جایگزین رفتارهای کف خیابان می‌شد.

درباره «حقیقت پور» بیشتر بخوانید:
از فرار مغزها به مهاجرت کفّاش‌ها و لحاف‌دوزها رسیدیم!
خاتمی را انسان نجیبی می‌دانم

رئیسی استقلال تصمیم گیری را از خودش سلب کرده!
نظام از کنار ماندن آقای لاریجانی دچار خسران شده
رئیسی نیاید/ لاریجانی قوه مجریه را سامان می‌دهد
همه دنیا لاریجانی را به عنوان یک دیپلمات قوی می‌شناسد
یک عده بزرگان نظام مثل لاریجانی را لگدمال کردند!
محروم کردن لاریجانی از اجرا ظلم به تاریخ ایران بود!

*دموکراسی نمی‌گوید جمهوری اسلامی ایران ۸۵ میلیون آدم دارد و ۵۰ میلیون آن می‌تواند رأی بدهد، خب اگر بشود ۲۵ میلیون به اضافه یک نفر برنده است. دموکراسی می‌گوید اگر پنج میلیون نفر شرکت کردند، دو و نیم میلیون نفر به اضافه یک برنده است. لذا اقلیتی هستند که همواره پای کارند، اما توده مردم، عمده قشر جوانان، سایر اقشار رنجیده‌اند. ما اگر می‌خواهیم منویات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات سالم، پرشور و رقابتی فراهم شود، اولاً باید از مردم دلجویی کنیم، اعتماد مردم را مجدداً نسبت به نظام برقرار کنیم و با اصلاحاتی که در نظارت‌مان انجام می‌دهیم اجازه بدهیم که اقشار مختلف نمایندگان خودشان را داشته باشند. نترسیم از اینکه یک مجلس 290 نفره 50 نفر مخالف داشته باشد، خب داشته باشد. مخالف هم حتماً طرح، نظر و دیدگاهی دارد. باید حرف او را بشنویم.
 
*نیروهای عاقل جمهوری اسلامی در حاشیه نشسته‌اند، بیکارند و در خانه‌هایشان نشسته‌اند. اگر به آن آدم‌ها میدان داده شود... ما امروز در دانشگاه‌ها چقدر انسان‌های فاخری داریم که فقط غصه می‌خورند، چقدر جوانان لایقی داریم که می‌توانستند بار این مملکت را بر عهده بکشند و الان دارند مهاجرت می‌کنند.
 
*من کارآمدی‌ای از این دولت [نمی‌بینم]؛ البته دعا می‌کنم که ان‌شاءالله کارآمد بشود، اما الان کارآمدی از دولت نمی‌بینم. ببینید ارزش پول ملی ما چطور شده است، دلار را چند تحویل گرفتند؟ ۲۳[هزار] تومان، الان چند است؟ این در واقع ثروت مردم ایران است، سرمایه مردم ایران را به تاراج دادند.
 
*وزن ژئوپلیتیک ما را در دنیا ذوب کردند. ما دارای قدرت در دنیا بودیم، یک سردار سلیمانیِ ما در دنیا موازنه برقرار می‌کرد. امروز یک آبی را که حقابه ماست از هیرمند، نمی‌توانیم از طالبان بگیریم. این ناکارآمدی است. ما امروز در ضعیف‌ترین پوزیشن قدرتی در دنیا قرار گرفته‌ایم.
 
*امروز وارد نبردی در اوکراین شده‌ایم که نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده و باعث شده که در اروپا درگیر شویم. به چه دلیلی در آنجا یک طرف قضیه را گرفته‌ایم و می‌جنگیم؟ چه به ما داده‌اند؟ در چه چیزی سهیم شده‌ایم؟
 
*همین اوضاع مقاومت که سردار سلیمانی زحمت کشید؛ سوریه، عراق، افغانستان و یمن... الان وضعیت ما چیست؟ دستاوردهای آقای سردار سلیمانی را حفظ کردیم یا حراج کردیم؟ الان وضعیت ما در عراق، لبنان و سوریه خوب است؟ من می‌دانم ایشان در آنجا چه کشید. در مجلس که بودم در این زمینه کمک‌شان می‌کردم. الان اراده‌ای جدی برای درو کردن دستاوردهای سردار سلیمانی در جهان مقاومت نیست. صرفاً مقام معظم رهبری است که مانند کوهی ایستاده و مقاومت می‌کند، اما در سایر جریانات اراده‌ای برای دفاع از دستاوردهای سردار سلیمانی در این مناطق نمی‌بینیم.
https://jahannews.com/vdcjxoeoauqet8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxoeoauqet8z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما اصلا عقده گشایی نکردی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
معلومه جهان نیوز داره از فشار می ترکه
Iran, Islamic Republic of
عمر سیاسی لاریجانی ها و طرفدارانش به پایان رسیده
Iran, Islamic Republic of
این ادا بازی ها چیه در میاری خوب ی نظر درست و درمون بده البته میدونم نظری نداری فقط پروندی!
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخ هست این نطر اکثر مردم ایران است البته بجز اندک قلیل سودبرده از حکومت که خودکشان می کنند برای منافع شخصی .
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخ نیست
حرف ناحق تلخه که این بنده خدا زیادی گفته
Iran, Islamic Republic of
اکثریت توهمی همیشگی شما هیچ وقت به دردتان نخورده....
Iran, Islamic Republic of
این قدرت چه ارزشی داره که وقتی دور میشی ازش حاضر هر مطلبی رو درباره این نظام بگی...
Iran, Islamic Republic of
قدرت اتفاقا هم شیرین و هم ارزش داره اگر برای خدا باشه انسان رو به اوج میرسونه و اگه برای نفس باشه دنیاشو میده و اخرتش رو میگیره افتاد
Iran, Islamic Republic of
اعتماد به نفس این جماعت پرمدعا را اگر مورچه داشت فیل را روی کولش بلند میکرد و به لونه اش می برد!!!!!
فهیم
United Arab Emirates
این دیگه کیه؟ مردم قیم نمی خواهند.
میرزا
Iran, Islamic Republic of
هیچی از این زورش بیشتر نیست
مردم به طرف رای نمیدن یارو از حرصض میگه اعتماد مردم نظام از دست رفت... بیا برو بازیتو بکن...

انقلاب تا وقتی نون این ادما رو بده خوبه بعدش ضدانقلاب میشن
نون بازوتو بخوره نه نوچی سیاسیون
Iran, Islamic Republic of
این جناب که قیافه حق به جانب گرفته و از نگرفتن حق آبه هیرمند در این دولت شاکیه کاش یه تضیحی هم میداد راجه به اینکه سیمان مورد نیاز سد کمال خان افغانستان که بر روی رود هیرمند ساخته شده توسط دولت آقای رئیسی تأمین و به افغانستان فرستاده شده یا در دوره حسن خان؟ !!
Iran, Islamic Republic of
تمام بی اعتمادی مردم به نظام زمان شما اصولگرایان واداده و اصلاح طلبها ایجاد شد
رضا
Iran, Islamic Republic of
صدبار مسئولان کشور میگم ما در اوکراین دخالتی نداریم باز اومده میگه چرا دخالت کردیم

کوری؟؟؟؟ دستاوردهای حاج قاسم رو نمیبینی/ بشار اسد تو عربستان رو ندیدی؟ سفر رئیسی به سوریه رو ندیدی؟

این دو روز دنیا چی داره که به خاطرش حقیقت رو تغییر میدین
Iran, Islamic Republic of
از نظر این جماعت , اعتماد مردم به نظام وقتی برمیگردد که اینها در قدرت باشند و گرنه کسی به نظام اعتماد و اعتقادی ندارد!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای حقیقت پور ایا شما در زمان تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام در مجلس نیز مشاور اقای لاریجانی بودید؟
Iran, Islamic Republic of
خوب باشه یا نباشه چه فرقی می کنه ی توضیح بده ببینیم نظرت چیه/ از این جور تیکه پر.نی ها هم خودداری کن
Iran, Islamic Republic of
آقای حقیقت پور لطفا برای مقاصد انتخاباتی خودتان، از سردار سلیمانی بزرگ، برای خودتان مایه نگذارید.
سعيد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
پرونده شهیدسلیمانی هنوز بازه
فری
Romania
.
این آقا هنوز نمی دونه مردم به نظام اعتماد دارند، .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همين اعتماد مردم باعث شده مرغ بشه 120 هزار تومن و مسكن به عرش اعلا برسه !!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مردم در ۸ سال دولت روحانی که مورد حمایت کامل شما بود چنان ضربه و خسارتی را متحمل شده اند که دیگر به شما میدان نمی دهند
Iran, Islamic Republic of
شاید هم دادند دلیل نداره اگه روی حافظه مردم فکر می کنی شاید هم حرفت درست در بیاد و دوباره رای بگیرن هاخخخخ
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان دائم از مردم می گویند...... شما کجایید .
Iran, Islamic Republic of
دستاوردهای عظیم نظام را نمی بینند!!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
دستاورد هاي منفي هم در كنار دستاوردهاي مثبت كم نداره
Iran, Islamic Republic of
پررویی نجومی شماها .
بی نام
Iran, Islamic Republic of
دوران طلایی شما را هم شاهد بودیم تا در بطن قدرت هستند همه چی خوبه تا دور میشند .
ه
Romania
ادعا دارند.
Iran, Islamic Republic of
این آقا چون فامیلی اش حقیقت پور است باورش شده که هرچه می گوید حقیت داره ،نه بابا اصلا هم اینجوری نیست.
Iran, Islamic Republic of
چرا ناراحت میشی خوب نظرت رو بگو البته بعید می دونم بتونی جواب ایشون رو بدی به همین خاطر هم هست که تیکه پرونی می کنی
Iran, Islamic Republic of
جواب ایشون عملکردش در مجلس با 20دقیقه برجام را مصوب کردند و تیم دولت دلخواهش (روحانی ) و حزب جون جونیش اصلاح طلبان که کشور را به این حال و روز در آوردند.دیگه کاری نمانده که نکرده باشند !
Iran, Islamic Republic of
عمرا دیگه رای بیارید و سمتی بگیرید
Iran, Islamic Republic of
جناب سردار حقیقت پور ! با عرض احترام / بنده نه چپم نه راست . صادقانه میگویم اظهارات شما غیر علمی و غیر منصفانه است و با واقعیات میدانی و حضور فعال ایران در منطقه و سطح بین الملل سازگاری ندارد مگر اینکه منظور شما از تعامل بین المللی رفتن زیر بار زور گویی استکبار امریکایی و انگلیسی و هماهنگی سیاست خارجی ایران با مطالبات سلطه جویانه انان باشد . اگر واقعا تحولات بین المللی را درست رصد کرده بودید و از تحولات منطقه و جهان اطلاع و تحلیل دقیق و واقعی داشتید اینقدر شتابزده و ضعیف فرمایش نمیکردید . البته به هیچ وجه منکر وجود نقاط ضعف در وضعیت موجود نیستم .
Iran, Islamic Republic of
تحلیل منصور حقیقت پور به دور از منطق و انصاف است .
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اصلاح طلبان چون فقط در گعده هایشان دورهمی ها واستخر وسونا حضور دارند درمیان مردم نیستند خود را می بینند می گویند مردم اعتمادشان را از دست دادند از نظر آنها مردمی که در راهپیمایی 22بهمن روز قدس نیمه شعبان ووو مردم نیستند
Iran, Islamic Republic of
باید توجه کنیم که منطق و انگیزه مردم عزیز از حضور در 22 یهمن و روز قدس و تشییع شهدای غیور و مراسم مذهبی و اظهار ارادت خالصانه به رهبر معظم انقلاب و... با شرکت در انتخابات تفاوت دارد . برای حضور پر شور و حداکثری مردم در انتخابات باید مردم خدمت مسئولین را در معیشت و کسب و کار و احترام به خود را واقعا و عملا احساس کنند
Iran, Islamic Republic of
این کور و کران نمیبینند که قراردادهایی نظیر شانگهای و اتصال خط راه آهن ایران عراق و کریدور آستارا رشت و در آینده نزدیک عضویت در اوراسیا در زمان جناب رئیسی منعقد شد و به بهره برداری خواهد رسید
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بعد از توافق برجام هم بنا بود همه تحريم ها بالمره پس اقدام ايران در بتون كردن راكتور اتمي و اجراي مفاد توافق نامه همه تحريم ها بالمره برداشته شود و در قدم اول 1000 LC معطل مانده در بانكهاي عامل يك شبه گشايش بشه و قراردادخريد 200 فروند اير باس منعقد بشه و تا ده سال تحول ايران بشه و ..... اما نشد نشد و نشد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of

هميشه هم يكطرفه بهقاضي مي روند و راضي باز مي گردند و حق هم هميشه با اونهاست