دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۲۲
اظهارات قابل توجه دبیرکل حزب کارگزاران:

۴ سال تهران در اختيار ما بود، در مجلس فراكسيون ۱۲۰ نفره به رياست عارف داشتیم، روحاني هم رييس‌جمهور بود، از این فرصت‌های تاريخی استفاده كرديم؟/ فکر می‌کنید جمهوری اسلامی از تهدید من و فائزه می‌ترسد؟

چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 844301
مرعشی گفته است: مي‌خواهيد بگوييد جمهوري اسلامي از تحريم‌هايي كه عليه من، شما و خانم هاشمي مي‌كنند مي‌ترسد و با ما فوري وارد گفت‌وگو مي‌شود؟‌ خير.
۴ سال تهران در اختيار ما بود، در مجلس فراكسيون ۱۲۰ نفره به رياست عارف داشتیم، روحاني هم رييس‌جمهور بود، از این فرصت‌های تاريخی استفاده كرديم؟/ فکر می‌کنید جمهوری اسلامی از تهدید من و فائزه می‌ترسد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: حسين مرعشي دبير كل حزب كارگزاران سازندگي در گفت‌وگوي تفصيلي با  خبرگزاری اصلاح طلب ايلنا، موضوع براندازي را به يك سياهچاله تشبيه كرده كه صحنه، پس از آن مشخص نيست.

مرعشی همچنین درباره ادعا و شعار تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان گفته است: «فکر می‌کنید جمهوری اسلامی از تهدید من و فائزه می‌ترسد؟»

از دیگر نکات قابل توجه مصاحبه مرعشی اذعان او به ناکارآمدی اصلاح طلبان و هدردادن فرصت‌ها در مدیریت تهران، مجلس و ریاست جمهوری روحانی است. با این حال مرعشی معتقد است که مردم می توانند صحنه را تغییر دهند و دوباره قدرت را به اصلاح طلبان برگردانند!

به گزارش جهان نيوز، در ادامه مهم‌ترين نكات اين مصاحبه را خواهید خواند:

*اگر آحاد ملت، سياسيون و غير سياسيون يك مقدار احساسات را كنترل كنيم، ببينيم كه بين اين دو: ۱-ادامه وضع موجود كه حتما روز به روز چند اتفاق مهم پشت سر هم مي‌افتد و همچنان فشار اقتصادي بر مردم تشديد شده، مهاجرت افزايش پيدا مي‌كند، ناكارآمدي در سيستم‌هاي اداري و سياسي تشديد مي‌شود، هر روز قشري‌گري و فاصله گرفتن از محتواهاي واقعي قوي‌تر مي‌شود يا ۲- سياهچاله‌اي به نام براندازي است كه نمي‌دانيم بعد از آن چه كسي مي‌خواهد ايران را جمع كند؟ بين اين دو موضوع، عقلاي قوم، سياسيون، مردم و بزرگان مملكت نمي‌توانند راه‌حلي  پيدا  كنند؟

*مردم ايران! سياست شما را رها نمي‌كند و تعطيل نمي‌شود. سياست جريان دارد و تمام ابعاد زندگي شما را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. اگر خودتان در صحنه نباشيد و سياست را مديريت و كنترل نكنيد و به سياستمداران شلاق نزنيد، زندگي‌تان درست نمي‌شود.

*در انتخابات مجلس پنجم، مردم تهران، خانم فائزه هاشمي را به صدر ليست مي‌برند ولي در انتخابات مجلس ششم احوال او را نمي‌پرسند و نفر هفتادم مي‌شود. آقاي رضا خاتمي، آقاي نبوي و كروبي، در انتخابات مجلس ششم، بقيه را با يك ميليون و ۷۰۰ هزار راي به مجلس مي‌فرستد. در انتهاي مجلس ششم وقتي ۱۲۰ نماينده مجلس در مجلس تحصن كردند؛ از آن تعدادي كه به آنهايي راي دادند، مردم به مجلس رفتند تا از نمايندگان حمايت كنند؟‌ خير. 

*سياست مبارزه، زدن و خوردن است. تا خوردي كه نبايد به خانه بروي و بنشيني. بايد بياييد و محكم‌تر بزنيد. كسي كه نتواند بفهمد سياست، مبارزه است كه نمي‌تواند كار سياسي كند. راه‌حل مسائل كشور، پذيرفتن اين موضوع است كه سياست، ميدان مبارزه با نهادهايي است كه ممكن است علاقه‌مند باشند تا خارج از اختيارات قانوني‌شان اعمال حاكميت كنند. بايد رفت، آنها را به چالش كشيد و مردم را توجيه كرد.

*جامعه و مردم ايران فقط طرفداران پروپاقرص حاكميت و به قول قديمي‌ها، مريدهاي تنوري نيستند. فقط جمعيتي كه امام، رهبري، اسلام و انقلاب را صددرصد قبول دارند نيست، ملت ايران متنوع و متكثر است. اگر امروز كسي به فكر دفاع از اسلام و ايران، اگر دلسوز مردم ايران، دلسوز توسعه و عزت ايران در خاورميانه و جهان است، بايد به جامعيت اين جامعه توجه كند. ما بايد تفكر انحصارگرايانه و نگاه به يك گروه خاص از طرفداران حاكميت را تغيير دهيم و بايد همه ملت را درگير كنيم.

*ما يك انقلاب ۵۷ داشتيم كه ممكن است ۸۰ درصد مردم را پوشش دهد. امروز آنهايي كه انقلابي هستند، حداكثر ۱۵درصد از جامعه با آنها همكاري مي‌كنند. قبل از اينكه با افكار، انديشه‌ها، راهكارهاي ايدئولوژيك و مذهبي نگاه كنيم و در كوره مذهبي كردن كشور، بدميم كه نتيجه‌اش مي‌شود فاصله گرفتن مردم از مذهب، كشور به يك گرايش كاملا ملي‌گرايانه نياز دارد. يعني ايدئولوژي امروز كشور بايد ملي‌گرايي باشد. ملي‌گرايي بايد جايگزين نگاه‌هاي افراطي اسلام‌گرايانه شود. مگر مي‌شود در كشوري، اكثريت مردم ناراضي باشند و آن كشور در آرامش زندگي كند؟ ما خيلي به سرعت در چرخش نياز داريم و اين چرخش را بايد مديريت كنيم و برويم به سمت آنكه كاري كنيم تا ملت به صحنه برگشته و تاثيرگذار باشند. 

*در سياست خارجي كه بنيان خيلي از سياست‌هاي كشور است، بايد به سمت سياست متعادل پيش برويم و بايد حتما روابط‌مان با كشورهاي مختلف براساس منافع ملي باشد و نه غير از آن. بايد حتما با چين، اروپا، امريكا، روسيه و تمام دنيا كار كرده و متناسب با منافع‌ ملي روابط مناسب داشته باشيم.

*من اميدي به سياسيون ايران ندارم؛ به مردم اميد دارم كه صحنه را تغيير دهند. برخي در حاكميت علاقه‌مند به محو ما بودند و ما خودمان در همان مسير قدم زديم. ما همان‌ كاري را كرديم كه آنها مي‌خواستند. وقتي همه ما باهم و بدون شكاف در انتخابات شوراها، شركت كرديم در تهران سه هزار راي آورديم. مردمي كه چهار سال قبل از آن يك ميليون و ۷۵۰ هزار راي به آقاي محسن هاشمي دادند، تصميم گرفتند راي ندهند. در شوراي شهر ۱۳۹۶، ۲۱ عضو شوراي شهر تهران، از اصلاح‌طلبان انتخاب شدند. ۴ سال تهران در اختيار ما بود، آيا شما در اين ۴ سال حس كرديد كه اقدام خاصي انجام داديم؟ اگر ملت فرصتي به شما مي‌دهد و شما از آن فرصت استفاده نمي‌كنيد، انتظار داريد دوباره ملت به شما فرصت بدهد؟

درباره «حسین مرعشی» بیشتر بخوانید:
جمهوری اسلامی تا کی قرار است پای رئیسی بایستد؟

روحانی کار خارجی را بلد بود و برای ایران کار مهمی کرد
باید مجسمه نعمت زاده را از طلا بسازیم و در میادین نصب کنیم
مردم ولی نعمت هستند اما به آنها انتقاد هم وارد است
هدف ما از انتخاب روحانی ترمیم رابطه با رهبری بود!
نظر موافق رهبری باعث تصویب برجام شد!
زندگی شخصی کوچکی دارم؛ ۱۴ هکتار باغ پسته در رفسنجان

صفدر حسینی جزو سرمایه‌های نظام است
با سانسور می‌خواهند جلوی گسترش اندیشه هاشمی را بگیرند
رقابت اقتصادی تعیین‌کننده است، نه قدرت نظامی

*اگر ما در تهران، شهردار انتخاب مي‌كرديم كه در آخر دوره، شما احساس مي‌كرديد اصلاح‌طلبان براي تهران كار مهمي كردند، آيا انتخابات همين وضع را پيدا مي‌كرد؟‌ وقتي در مجلس نهم فراكسيون معتبري نداشتيم اما در مجلس دهم فراكسيون ۱۲۰ نفره به رياست آقاي عارف تشكيل شد و آقاي روحاني هم رييس‌جمهور بود، آيا از فرصت تاريخي استفاده كرديم يا نكرديم؟

*(براي انتخابات) مجلس دهم گفتيم جبهه پايداري تصميم دارد حداقل ۱۸۰ كرسي در انتخابات داشته باشد. ما جبهه پايداري را به ۶۰ كرسي رسانديم. در مقابل آقاي ذوالنور در قم، از آقاي لاريجاني حمايت كرديم. آيا مفهوم اين حركت اين بود كه آقاي لاريجاني اصلاح‌طلب بوده و قرار است زير دست آقاي عارف بنشيند؟ اين درست نيست.

*همه دوستاني كه مي‌گويند در انتخابات شركت نكنيد، بايد بگويند چه كار كنيم؟ بايد يك راه‌حلي هم وجود داشته باشد كه به آن فكر كنيم. مثلا مي‌گوييم جمهوري اسلامي الان از بين مي‌رود و نابود مي‌شود، سال ديگر جمهوري اسلامي به يك جمهوري شيك و مرتب ملي تبديل شده است؟ چنين اتفاقي در راه است؟ قاعدتا پاسخش منفي است. مي‌خواهيد بگوييد جمهوري اسلامي از تحريم‌هايي كه عليه من، شما و خانم هاشمي مي‌كنند مي‌ترسد و با ما فوري وارد گفت‌وگو مي‌شود؟‌ خير. با ترك صحنه انتخابات حاكميت يكدست شده، همه مسائل حل مي‌شود، آب و نان به دست مردم مي‌رسد و زندگي مردم مرتب مي‌شود؟ خير. پاسخ همه اين سوالات منفي است.

*تحريم انتخابات هم مي‌تواند يكي از راه‌حل‌ها باشد، اما همه راه‌حل‌ها نيست. براي شما ممكن است در يك مقطع، توسط حزب و جناحي به دلايل روشن مطرح شود و بگويد اگر اين دوره انتخابات را تحريم كنيم، بهتر است. بايد محاسبه عقلاني كنيم كه اگر تحريم كنيم بهتر است، سپس تحريم كنيم.
https://jahannews.com/vdchvkn6z23nkxd.tft2.html
jahannews.com/vdchvkn6z23nkxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
افساد طلبان هم فهمیدند به برکت دولت انقلابی وضع اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی مردم بهتر شده و حذفی برای زدن ندارند
Iran, Islamic Republic of
این جریان زمانی که احساس کند رای ندارد، حرف از تحریم انتخابات می‌زند، اما وقتی پالس اغتشاش رو دریافت و ازش حمایت می‌کند، در حال برنامه‌ریزی برای تاثیر مجدد بر آرای شورای نگهبان است!
اشکذری-شی
Romania
سلام-چقدر این نظام دلسوز دارد خدا خیرشان بده از وقتی که دولت سیزدهم شروع به کار کرده از در و دیوار دلسوزها قلم زنی میکنند
کمی هوش!
Iran, Islamic Republic of
در واقع داره میگه که: جمهوری اسلامی یک طرف هست و اون و فائزه و اصلاح طلبا طرف های دیگه! یک کمی فکر کنید متوجه موضع ایشان در برابر جمهوری اسلامی میشید!!!
Iran, Islamic Republic of
سه دهه است که ما متوجه شدیم، ولی اونایی که به اینا سواری میدن، نفهمیدن!
United States
....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of

اينقدر اين طايفه را به بهانه هاي مختلف علم نكن .
Iran, Islamic Republic of
بیخود نیست رژیم کودک کش شما را بزرگترین سرمایه اجتماعی خود می خواند
Iran, Islamic Republic of
مگه تو رو هم کشته بودن ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
حرفش اینه ما جلوی نظامیم ولی کاری از دستمون برنیاد پس باید بریم درون نظام کار کنیم

یسری اصلاح طلب خر میگن نه باید براندازی کنیم
میرزا
Iran, Islamic Republic of
بابا بخدا اینا خیلی خوبن
خودش داره میگه ما گند زدیم به هرجایی که مسئولیت داشتیم ولی مردم می تونن شرایط رو تغییر بدن و دوباره به ما رای بدن!!!!!!!!!

رسما مردم رو ابله فرض میکنن/ کاش مردم اینارو بخونن
Iran, Islamic Republic of
تو کی هستی که امید داشته باشی یا نه..؟
Iran, Islamic Republic of
و کی هستی!،
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید همگی محاکمه شوند!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فکر می‌کنید جمهوری اسلامی از تهدید من و فائزه می‌ترسد؟ اين عبارت يعني چي ؟؟؟
تهديد شما دو نفر توسط جمهوري اسلامي
يا
تهديد جمهوري اسلامي توسط شما دو نفر ؟
منظورت كدومه ؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت! نکته بسیار ظریفی بود.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ظریف بود
Iran, Islamic Republic of
اره خیلی ظریف بود
Iran, Islamic Republic of
اونی که خیلی ظریف بود و با ظرافت، معیشت مردم رو با برجام به باد داد و سکه گرفت، رفت!
ناصری
Iran, Islamic Republic of
چرا کارهای زیادی کردید قاجاریها گفتند نفت عفن است چه فایده ای دارد بدهید انگلیسیها ببرند شما ها هم گفتید هسته ای را میخواهیم چکار سوخت فسیلی داریم قلب راکتور اراک را بتن ریختید ,....
Iran, Islamic Republic of
....
ناصر
Iran, Islamic Republic of
گفتند پشه ای بروی درخت بید تناوری نشست وقتی خواست بلند شود گفت بیدخودت را بگیر که می خواهم بلند شوم بید گفت توکی امدی که حالا می خواهی بروی جناب مشکل این است که شما گذشته تان را یادتان رفته