کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس:

حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند!/ چگونه لباس پوشیدن مردم اختیار شخصی آنهاست!

11 خرداد 1402 ساعت 22:47

اصولا حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند. در قرآن هم توصیه حجاب به زنان مومن و همسران رسول خداست. اینکه فردی اعتقادی به باور‌های ما ندارد و بخواهیم به اجبار به آن‌ها بگویم براساس باور‌های ما رفتار کنید درست نیست.


گروه سیاسی جهان نیوز: مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس گفته است که حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند و نوع لباس پوشیدن افراد جزو اختیارات شخصی آنهاست. وی همچنین برای مثال خود بحث نماز را مطرح کرده است و گفته قانون برای مسائل اجتماعی است.

ادعای نماینده اصلاح طلب مدعی تسلط بر نهج البلاغه در حالی است که تنوع پوشش مربوط به مدل هایی است که توسط عرف جامعه پذیرش شده باشند. اگر جماعتی هر روز با لباس زننده‌تری در خیابان حاضر شوند تکلیف اکثریتی که آزادی شان سلب می‌شود چیست؟

سیاسی بازی باعث شده است که پزشکیان به تناقض گویی بیفتد. خود ایشان معترف است که قانون برای مسائل اجتماعی نظیر حجاب و ... است در حالی که نماز و روزه یک بحث فردی است. حتی اگر کسی در ماه مبارک رمضان اقدام به روزه خواری کند با مجازات روبرو خواهد شد.

نکته دیگر انجاست که کار فرهنگی به دستاویز برخی سیاسیون برای عدم مقابله با جماعت هنجارشکن تبدیل شده است. در حالی که مقابله با اقلیت هنجارشکن که کم کم به سمت برهنگی در حال حرکت هستند، در مرحله اول نیاز به برخورد انتظامی دارند.

گفتنی است مسعود پزشکیان در ابتدای فتنه سال گذشته و پس از مشخص شدن مرگ عادی مهسا امینی، فقط با استناد به اینکه من پزشک هستم، مدعی شد که مهسا امینی کشته شده است! ادعای دروغی که متاسفانه از سوی دستگاه قضایی پیگیری نشد.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از اظهارات پزشکیان را خواهید خواند:

*رفتار انسان در خانواده و کانون‌های فرهنگی شکل می‌گیرد؛ رفتار انسان‌ها را با قانون نمی‌توان درست کنند، مثلا الان قانون بنویسند که نماز بخوانید یا روزه بگیرید و معتقد شوید؛ کسی به این قانون‌ها گوش نمی‌دهد. قانون در مورد ارتباطات، مسائل اجتماعی، حل مشکلات و اختلافات بین مردم است؛ اینکه ما به مردم بگویم چگونه لباس بپوش یا نپوش دخالت در اختیارات شخصی افراد است و طبیعتا به نتیجه نمی‌رسد.

*همه ما - استثنا هم ندارد - نمی‌توانیم به بچه هایمان بگویم آنگونه باشند که ما می‌خواهیم، ما اگر با روش‌های مناسب تربیتی و اخلاقی با بچه هایمان برخورد نکنیم آن‌ها به ما گوش نمی‌دهند. چطور می‌خواهیم قانونی بنویسیم که جامعه به حرف ما گوش دهد.
 

*اصولا حاکمیت نباید در بحث حجاب دخالت کند. در قرآن هم توصیه حجاب به زنان مومن و همسران رسول خداست. اینکه فردی اعتقادی به باور‌های ما ندارد و بخواهیم به اجبار به آن‌ها بگویم براساس باور‌های ما رفتار کنید درست نیست.
 
*اگر کشور‌های دیگر هم قانون بنویسند که هرکس وارد کشور آن‌ها شود نباید حجاب داشته باشد آنوقت ما نمی‌گوییم آزادی و حقوق بشر کجا رفت؟ چطور وقتی دیگران قانون بنویسند که مثلا این کار را انجام دهند می‌گوییم آزادی را بهم ریختند، ولی وقتی خودمان کاری می‌کنیم آن را عین آزادی و حقوق بشر می‌دانیم.

*اگر ما کار فرهنگی و منطقی در بحث حجاب انجام ندهیم و بخواهیم به نیروی انتظامی و قوه قضاییه بگویم مشکل را حل کنند قطعا چالش‌ها و مشکلات را افزایش می‌دهیم.

درباره «پزشکیان» بیشتر بخوانید:
تا با دنیا آشتی نکنیم هیچ مشکلی حل نمی‌شود

از صبح تا شب به همه فحش می‌دهیم؛ مرگ می‌فرستیم
اول انقلاب تصمیماتی گرفته‌ایم که الان هزینه آنها را می‌دهیم!
شرایط اقتصادی در حال بدترشدن است/ مشکلمان را با دنیا حل نکردیم
ممکن است وقایع دی ۹۶ و آبان ۹۸ تکرار شود

حکومت ۴۰ سال دست خودشان بوده/ چگونه تربیت کردیم که جوانان‌ اینطور شدند؟
از برجام سر در نمی‌آورم اما باید آن را بپذیریم!
اگر مشکل اقتصادی نمی‌خواهیم باید جنگ با امریکا را رها کنیم
رئیسی دنبال خدمت، اصلاحات پی عقده گشایی +جزئیات

اگر به ۹۶ برگردیم بازهم به روحانی رای می‌دهم
وقاحتی که ادامه دارد/ پزشکیان: هنوز دنبال دشمن خارجی هستیم
برای حل مشکلات باید اول انگ چسباندن‌ها را برطرف کنیم


کد مطلب: 839318

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/839318/حاکمیت-نباید-بحث-حجاب-دخالت-کند-چگونه-لباس-پوشیدن-مردم-اختیار-شخصی-آنهاست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com