پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷

اصلاح‌طلبان کشور آرام را دوست ندارند!/ پزشکیان: ممکن است وقایع دی ۹۶ و آبان ۹۸ تکرار شود!

پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 781619
پزشکیان در حالی از «امکان هر اتفاقی» می‌گوید که مردم در جریان حمله سایبری اخیر و مشکل چند روزه در زمینه دریافت سوخت، صبوری کردند و مسیر اعتراض خیابانی و بهانه دست آشوب‌طلبان دادن را نرفتند.
اصلاح‌طلبان کشور آرام را دوست ندارند!/ پزشکیان: ممکن است وقایع دی ۹۶ و آبان ۹۸ تکرار شود!
گروه سیاسی جهان نيوز: استوری اینستاگرام مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در مورد تکرار وقایع دی ۹۶ و آبان ۹۸ قابل تأمل است. او در این استوری نوشته: «با این سبک مدیریت که به نظر من غلط است، وضعیت از این هم بدتر خواهد شد؛ مگر اینکه مسیر تغییر پیدا کند. وقتی مشکل مردم حل نشود و ادامه پیدا کند، امکان هر اتفاقی است.»

به گزارش جوان، پزشکیان در حالی از «امکان هر اتفاقی» می‌گوید که مردم در جریان حمله سایبری اخیر و مشکل چند روزه در زمینه دریافت سوخت، صبوری کردند و مسیر اعتراض خیابانی و بهانه دست آشوب‌طلبان دادن را نرفتند. همان زمان حمله سایبری به زیرساخت‌های ارائه سوخت به مردم، این نکته گفته شد که دشمن در آستانه سالروز وقایع آبان ۹۸ به دنبال ایجاد آشوب در کشور است، اما با صبوری و البته تیزبینی مردم، ناکام ماندند. حال آیا جریانی در کشور از این آرامش ناراحت است؟

پزشکیان از لزوم تغییر می‌گوید و وقایعی را مثال می‌زند که مربوط به زمانی ا‌ست که دولت در دست اصلاح‌طلبان بوده است. از قضا مردم به رئیسی رأی دادند تا همین تغییری که پزشکیان شعارش را می‌دهد، اتفاق بیفتد. اما طی سه ماهی که از دولت رئیسی گذشته، انتظار چه حجمی از تغییر را پزشکیان دارد وقتی طی هشت سال که دولت را در دست داشتند، نه تنها نتوانستند تغییر مثبت انجام دهند، بلکه نتیجه اقداماتشان آشوب‌های ۹۶ و ۹۸ بود.

البته دولت و اغلب اصلاح طلبان اعتقاد داشتند وقایع دی ۹۶ را مخالفان دولت روحانی و مخالفان اصلاح طلبان علیه دولت رقم زده‌اند، اما در اوج تناقض همواره‌ای که دارند، همزمان که آن را به مخالفان خود برای تخریب دولت نسبت می‌دادند، از آشوب‌ها در برابر نظام دفاع می‌کردند!

گرچه سه ماه برای تغییر زمان کمی است، اما نوع مواجهه دولت رئیسی با حمله سایبری اوایل آبان و اختلال در سوخت رسانی به مردم، و عدم کتمان موضوع و پذیرش مشکل و اظهار بی اطلاعی نکردن با کلیدواژه «صبح جمعه فهمیدم»، باعث شد تا مردم با صبوری در کنار دولت بایستند و نشان داد که از قضا تغییری که پزشکیان حرفش را می‌زند، همان‌طور که مردم می‌خواستند، اتفاق افتاده است و آن مردی که تازه صبح جمعه متوجه وقایع کشورش می‌شد، رفته است!

البته همه اصلاح‌طلبان همچون پزشکیان یا کسانی، چون مصطفی تاج‌زاده و سعید حجاریان به دنبال تشویق مردم به اعتراض خیابانی نیستند. احسان شریعتی، فرزند مرحوم دکتر شریعتی و پژوهشگر فلسفه، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت اصلاح‌طلب جماران درباره شرایط سیاسی کشور گفته است: «در غیاب تنوع (سیاسی)، حضور عمومی کم‌رنگ می‌شود و افسار قدرت به دست یک جناح می‌افتد و انحصارطلبی و یکدستی در حاکمیت، شفافیت را ازبین می‌برد و این وضعیت به علت آنکه نظارت و کنترلی وجود ندارد به رفتار‌های دیکتاتورمآبانه می‌انجامد و خطر عدم پاسخگویی و خودرأیی در چنین وضعیتی بیش‌تر می‌شود. اما راهکار مقابله با چنین شرایطی متشکل‌شدن جامعه مدنی و مطرح ساختن جدی‌تر مطالبات روشن و ممکن، علمی و عملی در کشور است. ضمن اینکه باید آگاه بود که طرف حاکم قوه قهریه را در اختیار دارد و مطرح‌ساختن مطالبات باید از طریق روش‌های خشونت پرهیز و مسالمت‌آمیز صورت گیرد.»

گرچه سخنان شریعتی نشان می‌دهد که او هم همچون همفکران اصلاح‌طلب خود، نتوانسته با تغییر دولت کنار بیاید، اما حداقل آنکه او به قدر شعار‌های اصلاح‌طلبانه، به دنبال راه‌های مدنی و پرهیز از خشونت است؛ راهی که طبعاً تندرو‌های اصلاح‌طلب نمی‌پسندند. آذر سال ۹۹ بود که مصطفی تاج‌زاده در بخشی از یک مصاحبه در مورد وقایع آبان ۹۸ گفت: «من پیش‌بینی می‌کردم که دیر یا زود اتفاق می‌افتد و الان هم باز پیش‌بینی می‌کنم که دیر یا زود باز هم اتفاق می‌افتد. همچنان که آبان ۹۸ از دی‌ماه ۹۶ گسترده‌تر، خشن‌تر و غارتی‌تر بود، بعدی هم گسترده‌تر، خشن‌تر و غارتی‌تر خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:
پزشکیان: اول انقلاب تصمیماتی گرفته‌ایم که الان هزینه آنها را می‌دهیم!
پزشکیان: اگر مشکل اقتصادی نمی‌خواهیم باید جنگ با امریکا را رها کنیم
رئیسی دنبال خدمت، اصلاحات پی عقده گشایی +جزئیات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاهین
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
Iran, Islamic Republic of
.....
.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
برخی اصلاح طلبان در جهت منافع استکبار جهانی حرکت میکنند و کلا توسط امت همیشه در صحنه باید حذف شوند.
!!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان ؛ کاسبان آشوب !!
Iran, Islamic Republic of
از شهدا خجالت بکش که برای ارامش ملت از خود و خانواده خود گذشتن
Iran, Islamic Republic of
همه مردم خواستار مجازات افرادی هستند که به جای کاشتن بذرا امید مدام ساز منفی کوک میکنند .