کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهدید روزنامه اصلاح طلب به شروع دوباره اغتشاشات

آدم‌هایی که در اعتراضات پارسال کف خیابان بودند، دود نشده اند که به هوا رفته باشند/ سکوت و آرامش به‌وجود آمده موقتی است

30 ارديبهشت 1402 ساعت 14:14

اگر بخواهیم به اعتراضات اخیر بازگردیم، با این رویکرد باید گفت آدم‌های کف خیابان دود نشده و به هوا نرفته‌اند. آنها خواسته یا ناخواسته در پی اتصالات و انشعابات دیگری هستند که قدرتشان را بیشینه خواهد کرد و ماشین‌هایی با معنای دیگر به وجود خواهد آورد.


گروه سیاسی جهان نیوز:  روزنامه اصلاح طلب شرق در سرمقاله شماره امروز خود با مطلبی به ظاهر تمثیلی، گستاخانه نظام اسلامی را به شروع مجدد اغتشاشات تهدید کرده و نوشته است: «سکوت و آرامش به‌وجودآمده موقتی است و بیشتر شبیه آب‌ زیر کاه یک انبار بزرگ می‌ماند».

شرق همچنین نوشته است که آدم‌های کف خیابان در سال گذشته دود نشده و به هوا نرفته‌اند.

فارغ از لزوم توجه دستگاه های امنیتی و نهاد ناظر بر مطبوعات به این گونه مطالب ضدامنیت ملی باید متذکر شد که در روزهای اخیر و پس از اعدام سه تن از عوامل حمله تروریستی «خانه اصفهان» که منجر به شهادت ۳ نفر از نیروهای حافظ امنیت شده بود، چهره های برجسته اصلاح طلب همراه با اعضای گروهک تروریستی منافقین عزادار شدند.

در آشوب های سال گذشته هم رسانه های اصلاح طلب در نقش بازوی رسانه ای اغتشاشات وارد عمل شده بودند و پس از افت آشوب‌ها ضمن تهدید نظام وعده شروع مجدد را می‌دادند.

نکته دیگر آن است که در پائیز سال گذشته عملا اعتراض و مطالبه خاصی دیده و شنیده نشد بلکه روند اغتشاش خیابانی با محوریت توحش و رفتارهای خشن با حضور انواع گروهک های تروریستی و تجزیه طلب صورت گرفت و بیش از هفتاد مدافع امنیت در آن مدت به شهادت رسیدند.

هرچند پروژه ضد امنیتی جریان ضدایرانی در سال گذشته با شکست مواجه شد اما سال گذشته هم رسانه های جریان ضدایرانی از همین مقطع زمانی برای آغاز عملیات خیابانی در آینده نزدیک هشدار می دادند. موضوعی که می تواند توجه نهادهای امنیتی را به خود جلب کند.

به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از یادداشت منتشر شده در شرق را خواهید خواند:

*سکوت و آرامش به‌وجودآمده از پس فشار به ماشین‌های سیاست‌ورز، موقتی است و بیشتر شبیه آب‌ زیر کاه یک انبار بزرگ می‌ماند.

*اگرچه گاه این‌گونه به نظر می‌رسد که مردم در انقیاد به وضعیت روزمره خو گرفته‌اند، اما سیاست کنشگر در حال تولید معنا به‌مثابه قلمروزدایی است. قلمرویی که بدن‌ها در آن دگرگون شده و شُدن می‌پذیرد.

*اگر بخواهیم به اعتراضات اخیر بازگردیم، با این رویکرد باید گفت آدم‌های کف خیابان دود نشده و به هوا نرفته‌اند. آنها خواسته یا ناخواسته در پی اتصالات و انشعابات دیگری هستند که قدرتشان را بیشینه خواهد کرد و ماشین‌هایی با معنای دیگر به وجود خواهد آورد.

*ماشین‌هایی که از قلمرو ماشین‌های دولتی قلمروزدایی خواهد کرد، چرا که حیات همچنان وجود دارد، آن‌هم حیاتی که بر اساس اتصالات شکل گرفته است.

*چیزی که در این میان برای ماشین‌های دولت مبهم باقی مانده، این است که نمی‌دانند چه نوع ماشین‌های سیاستی در راهند.

بیشتر بخوانید:
اعدام محسن شکاری افکار عمومی را به ‌شدت ملتهب کرده!
اگر اغتشاشگران مجازات شوند، صبر مردم تمام می‌شود
ماله کشی بر جنایت وحشیانه اشرار قاتل شهید عجمیان
فروپاشی شوروی نمونه خوب برای امروز ماست
جمهوری اسلامی به نابودی خودش همت گماشته
بترسيد! پديده‌ فعلی می‌تواند در آينده به انقلاب تبديل شود
حکومت باید پاسخگوی معترضان باشد/ تهدید به یک آشوب مطلق


کد مطلب: 837961

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/837961/آدم-هایی-اعتراضات-پارسال-کف-خیابان-بودند-دود-نشده-اند-هوا-رفته-باشند-سکوت-آرامش-به-وجود-آمده-موقتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com