يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۶
۷۱
در حاشیه تحریف یک بحث شفاف؛

هشت نکته درباره ماجرای داغ شده رفراندوم/ هدف گیری کتمان یک افتخار بزرگ

جمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 835131
جریانی در داخل که دائما با ژست مردم گرایی پیشنهاد رفراندوم می دهد همان جریانی است که به وقت انعقاد برجام حاضر نبود حتی متن آن را در اختیار نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان مردم برای بررسی قرار دهد چه رسد به آنکه مردم را از جزئیات مطلع کند.
هشت نکته درباره ماجرای داغ شده رفراندوم/ هدف گیری کتمان یک افتخار بزرگ
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: در روزهای اخیر بحث شفاف مطرح شده «رفراندوم» در دیدار دانشجویان با رهبرانقلاب به طور تحریف شده توسط رسانه های ضدانقلاب و سیاسیون مغرض داخلی برجسته شد. پیش تر هم روحانی بحث رفراندوم را دوباره مطرح کرده بود.
 
نکاتی در این باره قابل ذکر است:
 
یک: رفراندوم علیه جمهوری اسلامی نیست بلکه توسط خود مسئولان کشور برای پیشبرد اهداف مدنظر پیشنهاد شده و اجرا خواهد شد و به طور کلی از ظرفیت های قانون اساسی جمهوری اسلامی است. اما از سوی رسانه ها و سیاسیون مغرض طوری القا می شود که گویی یک موضوع در تقابل با نظام است که جمهوری اسلامی از آن واهمه دارد و پاشینه آشیل اوست.

دو: اساسا رفراندوم برای موضوعات بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است نه آنکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب به رویه تبدیل شود و فی الواقع در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست که برای هر امری سراغ رفراندوم بروند. نبود امکان تحلیل در هر موضوع، هزینه، وقت گیری و... از مهم ترین دلایل مانع این کار است. از همه مهمتر این حجم از ساختار کشور و برگزاری انتخابات‌های عدیده برای انتخاب مسئولان دقیقا برای همین موضوع است که نمایندگان منتخب ملت در هر قسمتی به موضوعات مختلف بپردازند و تصمیم گیری کنند.   

سه: بحث رفراندوم در حالی برجسته می شود که گویی در این کشور تاکنون مردم در هیچ تصمیم و انتخابی سهم نبوده اند. به عبارت دیگر در برجسته کردن بحث رفراندوم کم رنگ کردن و حتی کتمان انتخابات های گسترده و پرشور با حدنصاب های 85 درصدی هم مطرح است.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی بیش از 40 انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای شهر و روستا برگزار شده است. این یعنی مردم در انتخاب شخص اول کشور از طریق مجلس خبرگان، انتخاب شخص دوم کشور و رئیس قوه مجریه با اختیارات بسیار ویژه از جمله بودجه، انتخاب نمایندگان مجلس برای قانون گذاری و نظارت بر دولت و همچنین انتخاب گردانندگان شهر و روستا به طور کاملا جدی نقش دارند.

چهار: تاکنون سه بار هم رفراندوم برگزار شده است. در حالی که قریب به اکثریت مردم با همکاری یکدیگر شاه پهلوی خائن و دست نشانده را از کشور بیرون رانده و انقلاب اسلامی را برای تشکیل حکومت اسلامی به پیروزی رساندند اما امام راحل پس از پیروزی انقلاب برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی از مردم نظر خواستند و 98 درصد مردم آری گفتند. مرحله بعد رفراندوم قانون اساسی بود و مرحله بعد اصلاحات قانون اساسی که در سال 68 برگزار شد.

پنج: جریانی در داخل که دائما با ژست مردم گرایی پیشنهاد رفراندوم می دهد همان جریانی است که به وقت انعقاد برجام حاضر نبود حتی متن آن را در اختیار نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان مردم برای بررسی قرار دهد چه رسد به آنکه مردم را از جزئیات مطلع کند و صریحا می‌گفت لبوفروش و راننده تاکسی که نباید نظر بدهند.

شش: همین جریان فوق الذکر در بزنگاه گیر افتادن در هجمه سوالات و ابهامات ناگاه پیشنهاد رفراندوم درباره برجام 150 صفحه ای می دهد چرا که حساب ویژه‌ای روی بوقچی های تبلغایتی و دوقطبی ساز خود باز کرده بود و حتی بعدها مدیرمسئول یکی از همین رسانه ها صریحا به نقش بزک کننده این خسارت بزرگ اعتراف کرد.

هفت: نکته جالب تر آنجاست که همین جریان بازی چندگانه ای را اجرا می کند. به  وقت حضور در قدرت بحث رفراندوم را مطرح می کنند، به وقت کنار رفتن از قدرت بحث انتخابات پرشور را مطرح می کنند وقتی مسئولان برجسته کشور بر موضوع انتخابات رقابتی، امن، سالم و پرشور را تاکید مجدد می کنند آنها دوباره بحث رفراندوم را مطرح می کنند!

هشت: بامزه ترین ماجرا در روزهای اخیر که بحث رفراندوم داغ شد آن بود که تفاله های رژیم دیکتاتور پهلوی و اقلیت بی عقلی که بعد از 45 سال در بازی رسانه ای به شاهزاده بی خاصیت به او وکالت دادند نگران قدرت تحلیل مردم شده بودند در حالی که همه تاکید امامین انقلاب در سال های سپری شده بر اهتمام مردم به نقش آفرینی در سرنوشت خود در انتخابات ها و تلاش همه به ویژه جوانان برای تحلیل همه وقایع بوده است. بازخوانی ماجرای 16 آذر و شهادت سه دانشجو توسط رژیم پهلوی به پای معاون رئیس جمهور امریکا یک حقیقت است و حضور دانشجویان در مقابل رهبرانقلاب و انتقادات بدون لکنت آنها و تقدیر رهبری از صراحت و اظهارات دانشجویان و تاکید بر ادامه رویه تفکر و تعقل هم حقیقت دیگری است.
https://jahannews.com/vdcipwavzt1apz2.cbct.html
jahannews.com/vdcipwavzt1apz2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهلا
Iran, Islamic Republic of
سلام رفراندوم در جمهوری اسلامی همیشه اسم رمز عده ای غوغا سالار بوده که بنا به دلایل حزبی و یا مزدوری اجنبی خواستند کشور رو چند صباحی به حاشیه ببرند و فرصت تمرکز مسئولین بر زیرساخت های مهم رو ازبین ببرند.
حاشیه ای که از شروع رفراندوم اغاز بشه و تا یک سال پس از برگزاری رفراندوم کشور رو درگیر کنه
Iran, Islamic Republic of
کدام سیاستمداری گفته برای هر مسئله ای رفراندم برگزار بشه؟ رفراندم برای مسائل مهم را قانون اساسی به مردم داده و حق مردمه
United Arab Emirates
افرین
برای موضوعات خاص نه هر ماجرایی
همونی که اقا گفت
Iran, Islamic Republic of
خوب الان یک مسئله مهم نحوه اداره مملکت است
Iran, Islamic Republic of
و لعنت خداد بر دولت تزویر. ۸ سال خسارت محض و به قول مقام معظم رهبری ۱۰ سال رکود اقتصادی
United Arab Emirates
بشمار....
United States
...
داریوش
Iran, Islamic Republic of
جریانی که امروز دم از رفراندوم می زند چرا حاضر نشد در بحث برجام و بتن ریزی هسته ای که تعداد کثیری از مردم با اون مخالف بودند رفراندوم برگزار نمایند ؟!
Iran, Islamic Republic of
اللن دولت که دست مختلفان برجانه، اگر دولت قبل مخالف برگزاری رفراندوم‌در مورد برجام بوده،این دولت که خود مخالف برجامه و اکثریت مردم به قول جنابعالی هم مخالف برجام هستند پس چرا پیشنهاد برگزاری رفراندوم در مورد برجام را در این دولت نمی دهید،همه چیز با برگزاری رفراندوم برجام‌در این دولت مشخص خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
مهم این هست که برجام چه جوری اجرا شود با زانو زدن محمد جواد ظریف (همونی که فرزندانش در آمریکا تشریف دارند) و برباد دادن تمام سرمایه های ملی و عزت، رد شدن از خطوط قرمز و منافع ملی، و نیز افزوده شدن تحریم یا اینکه توسط دولت انقلابی به گونه ای اجرا شود که منجر به ذلت کشاندن آمریکا، افزون اقتدار ملی و متوجه کردن کشورهای عربی برای روی آوردن به سمت جمهوری اسلامی، حذف دلار و زمین زدن ابرقدرت قدیم و روبه زوال آمریکا گردد
سيد مجتبى بنيادى
Iran, Islamic Republic of
دَم شما گرم ، خداوند بر بصيرت شما عزيز آگاه به مسائل مملكت و سياست انشاءالله بيافزايد ،، 🤲
Iran, Islamic Republic of
دولت جدید با پیوستن به شانگهای و اوراسیا و بریکس و تعامل با 15 کشور همسایه تحریم ها را خنثی کرده و دیگه احتیاجی به برجام نداره.
Iran, Islamic Republic of
دولت انقلابی در مورد رفراندوم ادعایی ندارد آنهایی که ادعا دارند چرا در زمانیکه دولت و مجلس در اختیارشون بود رفراندوم برگزار نکردند ؟!
Iran, Islamic Republic of
مگر اجازه دادن؟!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
نکته بسیار مهم دیگر!! این است که موضوع بسیار مهمی که سالهاست معیشت مردم را تضعیف و نابود کرده میتواند به رفراندوم گذاشته شود و هر چه نظر اکثریت بود پذیرفته شود.
تمام موارد دیگری که گفتید فرافکنی است.
United States
ای رهبر آزاده آماده ایم آماده....
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر ناخواسته بحث رفراندم مطرح شد و نظر مردم هم به وضوح شنیده شد
United Arab Emirates
نظر مردم چیه خب؟ بگو ما هم بشنویم
Iran, Islamic Republic of
آگاه شدن به حقی که قانون اساسی بهشون داده
Iran, Islamic Republic of
غربگدایانی که دم از رفراندوم می زنند خود میدانند که در مدینه فاضله شون (امریکا) اصلا"چیزی بنام رفراندوم وجود ندارد و حتی یک مورد رفراندوم ملی برگزار نشده است.
Iran, Islamic Republic of
تا موقعی که شما با صراحت با اصلاح طلبان برخورد نکنید و آنها را رها و آزاد بگذارید تا با رفتار و گفتار و عملکرد های فاجعه بارشان که بطور علنی در حال مبارزه با نظام هستند نظام را از پا در آورند بهبودی در جامعه در هیچ زمینه ای اتفاق نخواهد افتاد
United Arab Emirates
خداپدرتون روبیامرزه و ماروهم ازشر کلید های وارداتی از غرب حفظ بفرماید
چرا نظرات مردم را نمی گذاری؟ فقط هر کس از زاکانی تعریف کرد نظرش را می گذاری؟ رفراندوم جزو اصول قانون اساسی است و الان لازم است گذاشته شود. کسی نگفته هر روز رفراندوم بگذارید
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مردم یا در رفراندوم قبلی متولد نشده بودند یا به سن رای گیری نرسیده بودند که بتوانند شرکت کنند پس تکلیف چیست؟
United Arab Emirates
خب این که دلیل نشد؟
این همه 22 بهمن/ 13 ابان/ روز قدس/ نماز عید و ...
Iran, Islamic Republic of
البته من مخالف نیستم ولی حق در این است که به مخالفین خود هم اجازه بدهید یک تجمع مسالمت امیز داشته باشند و مامور دشمن نشوند .
Iran, Islamic Republic of
رفراندم قانون مملکت و حق مردمه
Iran, Islamic Republic of
ورشکستگان سیاسی چرا وقتی دولت و مجلس را در اختیار داشتن حرفی از رفراندوم نمی زدند ؟!
Iran, Islamic Republic of
همان موقع هم بارها از رفراندم حرف زدن
Iran, Islamic Republic of
اون موقع هیچ حرفی از رفراندوم نبود وقتی از قدرت کنار رفتن یاد رفراندوم افتادند.
Iran, Islamic Republic of
خواب بودی برادر
مشهدی
Germany
عزیزان انتخابات را آزاد کنید تا این نوع مشکلات پیش نیاید … وقتی شورای نکهبان تقریبا طرفداران خود را وارد میدان انتخابات می‌کند و امثال لاریجانی که چندین بار ریاست مجلس را به عهده داشت را بدون دلیل رد صلاحیت می‌کند در نتیجه تعداد کمی در انتخابات شرکت می‌کنند … تمام کسانیکه صحبت می‌کنند و عقیده خود را بیان می‌کنند که مورد پسند شورای نکهبان نیست رد صلاحیت می‌شوند آیا این شد انتخابات آزاد …؟
Iran, Islamic Republic of
انتخابات وقتی آزاده که اصلاح طلب بیادن کشور رو برای نابودی کامل دست بگیرن؟
Iran, Islamic Republic of
عملکرد ضعیف دولت و مجلس اصلاح طلب باعث کاهش مشارکت در انتخابات 98 و 1400 شد.
گیلانی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در انتخابات مجلس 98 دو تا دوتا لیست دادند و در انتخابات ریاست جمهوری تمام قد از همتی حمایت کردند اما رای نیاوردند این یعنی انتخابات کاملا"آزاد بود.
Iran, Islamic Republic of
شما نقداً همونجا زير همون پرچم داخل كمپ يا با شغل نضافت سرويس هاى بهداشتى بچرخى بهتره كه خيال كنى مردم رو ميشه خام كرد،،،
Belgium
بلاخره شما با انجام رفراندوم موافقید یا مخالف.؟
میری
United Arab Emirates
موافقت یا مخالفت نداره
چرا دوقطبی میکنی
رفراندوم یک طرفیت قانون اسیاسیه برای وقتش
اصلاح طلبا اینو میگن که مثلا بگن نظام از رای مردم می ترسه
خب پس این همه انتخابات چیه
ماجرا سیاسیه معلومه قشنگ
Belgium
سخنان امام خمینی در رابطه با مشارکت مردم در سرنوشتشان

« شما وکیل مردم هستید، نه ولیّ مردم!
اکثریت هر چه گفتند آرای آنها معتبر است؛ شما ولی آنها نیستید که بگویید این به ضرر شماست.
ماموریت شما تا آن حدود است که با مردم بسازید.
ملت می خواهد به خطا برود شما چکاره اید
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در هیچکدام از این ۸ نکته پاسخ قانع کننده ای درخصوص عدم برگزاری رفراندوم ارائه نشد فقط طبق معمول هیاهو و تهمت و قضاوت. راحت بگید از رفراندوم می ترسید...
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم را تشیع سردار دلها برگزار کرد
Iran, Islamic Republic of
قانون اساسی حاصل خون هزاران شهید و مجروح است و رفراندم هم جزءی از آن
Belgium
شما هم از رفراندوم می ترسید چرا کامنتهای موافقان و مخالفان را منتشر نمی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
از اسم رفراندوم نباید ترسید و مسئولان باید با آن برخورد سلبی نکنند تا مانند مسئله حجاب به چالش تبدیل نشود. اصلاح قوانین از جمله بعضی مواد قانون اساسی که مربوط به 44 سال پیش است نه تنها ضربه به انقلاب نمی زند بلکه مانند عمل جراحی است که به بهبود بیماری موجود در بخش هایی از کشور منجر خواهد شد
United Arab Emirates
حرف الکی نزن
تا الان 40 تا انتخابات برگزار شده با 3 رفراندوم
رفراندوم تو خود قانون اسیاسی جمهوری اسلامیه/ بخواد هم برگزار بشه خود نظام برگزار می کنه
Iran, Islamic Republic of
اینقد نظرات رو دیر پخش میکنین که خبر کهنه میشه و نظرات بی معنی. اگر مشکل دارین کلا بخش نظرات رو تعطیل کنین که مخاطب سر کار نره
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری هیچگاه مخالف رفراندم نبوده و نیستن کلام ایشان اینه سر مسائل جزئی نمیشه رفراندم برگزار کرد. مراقب باشیم که رهبری را ضد رفراندم معرفی نکنیم که خواست دشمنانه
Russian Federation
پس چرا معظم له فرمودن ملت قدرت تشخیص ندارن
حسینی
United Arab Emirates
رهبری اینو نگفتن تقوا داشته باش
گفتن برای هر موضوعی قدرت تحلیل برای همه نیست/ رفراندوم برای موضوعات خاص هست نه هرچیزی
مثلا برجام 150 صفحه است جند نفر حال داشتن بخونن/ خود ظریف هم اخرش فهمید توش چهخبره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رهبری درست فرمودند مثلا"در سالهای قبل گفته می شد در مورد FATF رفراندوم برگزار کنید در حالیکه اکثریت مردم اطلاع دقیقی در مورد این موضوع ندارند.
Iran, Islamic Republic of
تمام تریبونها که در اختیارتونه آگاهی بدین خب
Iran, Islamic Republic of
موضاعاتی مثل FATF پیچیده اند و عامه مردم قدرت تجزیه و تحلیل آنرا ندارند.
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم کلید ولژه جدید اشوب دوقطبی سازی ودرگیرکردن کشور والوده کردن فضا برای گرفتن نفع سیاسی ورشکستگان سیاسی که روزی که روزی رییس جمهور وزیر معاون ومدیر بودند
Iran, Islamic Republic of
از لایک و دیس لایکا تو سایتتون کاملا نظر کلی مردم معلومه
Iran, Islamic Republic of
لایک و دیسک ها در سایت جهان نیوز فیک است و قابل استناد نیست.!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خان بابا زاده ! . تو مگه ميتونى حق اساسى مردم رو ازشون سلب كنى ؟! رفراندوم نص صريح قانون اساسيه.
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید این حربه اصلاح طلبان هست تو 8 سال دوران نکبت بارشون برای اینکه فضا رو مسموم کنند که حقوق های نجومی، اختلاس ها و هزاران موردشون مخفی بمونه همین بلوا رو راه می انداخت ولی اینبار نه دیگه حناشون رنگی نداره
Iran, Islamic Republic of
خیلی از نظرات رو خوندم
دقیقا بدبختی ما همینه
خیلی از مردم نه می دونن رفراندوم چیه نه ماجرای مطرح کردنش چیه نه سازوکار اجراش چیه فقط میگن رفراندوم بزارید اگه نمیزارید می رتسید حق مال رو بدین

تاسف باره
مثل مان روحانی یاروز 4 ساعت توصف وایساد میگفت به روحانی رای بدم بعدش میگفت چرا رهبری روحانی رو عزل نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم نظرات رو خونده باشی و الا میفهمیدی رفراندم حقیه که مصرح قانون اساسیه و یه نظر خواهی از مردمه برا مسائل مهم
Iran, Islamic Republic of
نظر مردم در مراسم تشییع 25 میلیون نفری حاج قاسم و راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس و نماز عید فطر مشخص شد.
Iran, Islamic Republic of
فتنه سازی از نوع دوقطبی سازی و غیره رمز جنگ داخلی شگرد ورشکستگان سیاسی غربزده و دشمنان است که از قتل بدتر است با اسم رمز رفراندوم موافقان مخالفان خود دوقطبی سازی است
Iran, Islamic Republic of
خود حق رفراندوم را به رفراندوم بگذاریم!!!!؟؟
United States
کش ندهید!!! حاشیه سازی هم نکنید..!!! به ولایت فقیه احترام بگذارید.....
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم در مسایل مهم فرهنگی اقتصادی سیاسی جز قانون اساسی و قران و سیره پیامبر ومعصومین میباشد خودش باعث رشد ملت در این مسایل با بحث و گفتگو میشود
United Arab Emirates
سه موضوع رفراندوم:
1 نظارت استصوابی!!!!
2حجاب اختیاری!!!!
3 روابط خارجی مبتنی بر منافع ملی
Iran, Islamic Republic of
رعایت ادب و احترام لازمه گفتگو و بحث است. کسانی که جانب ادب را رعایت نمی کنند و با مخالف با بی ادبی صحبت می کنند هم خود را ضایع می کنند و هم ثابت می کنند که حرفی برای گفتن ندارند و چون آخرین سلاح انسان ناتوان بی ادبی است به آن متوسل می شوند. این را گفتم برای بعضی کامنت ها که در پاسخ به کامنت های منتقد گذاشته می شود. ضمنا جهان نیوز باید رعایت امانت را بکند و کامنت ها را به طور کامل منعکس کند و از حذف و یا تغییر بعضی موارد انتقادی دست بردارد، اگر ادعای آزادی بیان و طرح دیدگاه های مختلف را داریم حداقل باید امانتدار باشیم.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینه
Iran, Islamic Republic of
بقول رهبر اگر شرایطش فراهم شود حق است قطعا مسایل مهم بعد۳۶ سال قابل رفراندوم وجود دارد قطعا میشود گفتگو ها باعث رشد سیاسی اقتصادی فرهنگی میشود
Iran, Islamic Republic of
از کلمه دوقطبی سواستفاده نشود البته جلوی دوقطبی واقعی راباید گرفت اما خود رفراندوم باعث رشد سیاسی فرهنگی اقتصادی میشود
Iran, Islamic Republic of
...!!!