دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲
۱۳
این افسانه را باور نکنید

مجوز متا برای توهین به رهبرانقلاب و چهار نکته

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 829417
رهبر معظم انقلاب را نباید با چهره های معمولی در دنیای سیاست مقایسه کرد. هر چند که معظم له، یک چهره برجسته و تأثیرگذار سیاسی در کل دنیا هستند، اما در کنار آن، یک رهبر دینی و مرجع تقلید مسلمانان در اقصی نقاط دنیا هستند. توهین به ایشان توهین به مسلمانان در نقاط مختلف دنیاست.
مجوز متا برای توهین به رهبرانقلاب و چهار نکته
گروه سیاسی جهان نيوز، رضا صفری: اخیراً برخی رسانه ها گزارش دادند که هیأت نظارت متا (شرکت مادر فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ)، مجوز انتشار پست های فیسبوکی حاوی توهین به رهبرانقلاب را صادر کرده است.

در این باره بیان چند نکته اجمالی، ضروری است:
 
یک: خنثی بودن رسانه ها، بیشتر به افسانه شبیه است تا واقعیت؛ اساساً شبکه های اجتماعی بر اساس مجموعه ای از اهداف و آرمان ها معماری و مدیریت می شوند. اگر به حاج قاسم عزیز ما در اینستاگرام توهین می کنند و حتی عکس سیدالشهداء مقاومت را بر نمی تابند و یا به پست های حاوی اهانت به رهبرانقلاب مجوز داده می شود، این به معنی جهت دار بودن یک بستر ارتباطی است.


دو: رهبر معظم انقلاب را نباید با چهره های معمولی در دنیای سیاست مقایسه کرد. هر چند که معظم له، یک چهره برجسته و تأثیرگذار سیاسی در کل دنیا هستند، اما در کنار آن، یک رهبر دینی و مرجع تقلید مسلمانان در اقصی نقاط دنیا هستند. توهین به ایشان توهین به مسلمانان در نقاط مختلف دنیاست.
 
سه: اینکه به شبکه های اجتماعی آمریکایی، جنگ افزار مجازی آمریکایی می گوییم، بازی با کلمات نیست؛ زیرا بارها نشان داده اند که همسو و هماهنگ با سیاست های ایالات متحده در حالت آماده باش قرار دارند. این دشمنی منحصر به ایران هم نیست. برای مثال، سال گذشته پس از شروع جنگ میان روسیه و اکراین، رویترز گزارش داد که متا مالک فیسبوک و اینستاگرام، به این دو شبکه اجتماعی اجازه داده است تا توهین ها، تهدیدها و فحاشی های کاربران خطاب به روس ها را منتشر کرده و آنها را حذف نکنند.

 
چهار: ممکن است برخی از کاربران با تمسک به کلیدواژه مقدس «جهاد تبیین» که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده - و مصادیق آن هم مختص به زمان و یا مکان خاصی در فضای حقیقی و مجازی نیست - گمان کنند که با تولید محتوا در سکوهای آمریکایی می توانیم ورق را برگردانیم؛ اما این نگاه، نگاه بسیار سطحی نسبت به فضای مجازی و فناوری های نوظهور ارتباطی است.
برای مثال، جهاد تبیین کاربران، نمی تواند شعارهایی مانند اهانت به رهبر معظم انقلاب را - که با مدیریت سکوهای غربی در جغرافیای سایبری کشورمان پر می شود – از بین ببرد. این شعار و نظایر آن باید حذف شوند.

اما وقتی که مدیریت و حکمرانی مجازی سکوها در دست ما نباشد، امکان حذف آن را نداریم و دشمن هم هر چقدر که بخواهد می تواند این نوع محتوا را برجسته کند!
 
در مورد محتوای مستهجن هم همینگونه است؛ یعنی نمی توانیم در برابر فیلم و یا تصویر مستهجن، جهاد تبیین انجام دهیم! زیرا این نوع محتوا اساساً قابل پاسخ دادن نیست، بلکه باید در سریعترین زمان ممکن حذف شوند تا به مردم و خانواده ها آسیب نرسانند.

به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی، بیشتر بر جنبه حکمرانی و مدیریت آن تکیه دارند و ایشان چاره کار را فقط در تولید محتوا و کاربری فضای مجازی نمی دانند.
https://jahannews.com/vdciz3avyt1ar52.cbct.html
jahannews.com/vdciz3avyt1ar52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در برابر پویش جهانی حذف اکانت های پیامرسناهای زیر نظر متا راه بیاندازیم...
Iran, Islamic Republic of
. پلتفرمی مانند اینستا، سکو اصلی حضور ایرانیان باشد، همه کسب و کارها را به آن سوق می دهد، علیه فیلترش هجمه رسانه ای می کند تا سر بزنگاه تیر خود را بزند.
Iran, Islamic Republic of
تیک تاک را باید جایگزین اینستا کنیم.
Iran, Islamic Republic of
عجیب که دستگاه های امنیتی، کارکرد فیس بوک را در فتنه 88 دیده بودند، اما در قبال گشترش حضور ایرانیان در اینستاگرام کاملا سکوت کردند و چشم خودشان را بستند.
از یک سوراخ چند بار باید گزیده بشویم.
Iran, Islamic Republic of
اصلا" هم عجیب نبود چون مهمترین دستگاههای امنیتی و مخابراتی ایرانی یعنی وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات در دهه 90 در اختیار دولت حسن روحانی بود.
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات سپاه و شورای امنیت ملی چی؟! از اون ها توقع می رفت پشت پرده اینکه همه مردم را به یک پلتفرم آمریکایی سوق دهند را بدانند و در قبالش موضع بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
چرا در بیلبوردهای شهری عیله این پلتفرم و کارکدهای سیاسی اش اطلاع رسانی نمی شود.
ب
Iran, Islamic Republic of
این ها نشانه استیصال و نهایت در ماندگی و بیچارگی دشمنان ملت ایران و مقاومت اسلامی است که در راس آن آمریکای جنایتکار و صهیونیست کودک کش هستند
Iran, Islamic Republic of
در برابر کوچکترین اهانتی باید به نحو مقتضی با آنها برخورد شود. برخوردی عبرت آموز.
Iran, Islamic Republic of
....
اشکذری-شی
Iran, Islamic Republic of
......
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
مگر قبل از این، چه در عالَم واقعی و چه در فضای مجازی جز اهانت و فحاشی به مقدسات مسلمین سابقهٔ دیگری دارند؟.
Iran, Islamic Republic of
باید بسیار هوشمندانه و با سرعت عمل کرد به هرنحوی که دانشمندان این عرصه میدانند تا راهکارهای علمی و مفید و قابل اجرا ارائه بدهند و بطور گسترده آموزش داده شود