جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۲
نزدیک به سه ماه از بازگشت تیم ملی از جام جهانی گذشت

زمان به سمت جام ملت‌های آسیا در حال سپری شدن است/ تیم ملی فوتبال ما هنوز بلاتکلیف سرمربی!

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 828609
با توجه به اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال، انتظار می‌رفت که از همان روزها پروژه قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا در فدراسیون فوتبال و در ذهن تمام مسئولان، مربیان و بازیکنان کلید بخورد و برای آن برنامه ریزی شود.
زمان به سمت جام ملت‌های آسیا در حال سپری شدن است/ تیم ملی فوتبال ما هنوز بلاتکلیف سرمربی!
گروه ورزشی جهان نيوز، محمد هادی: هشتم آذرماه پس از شکست تیم ملی فوتبال برابر آمریکا پرونده حضور تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر با یک پیروزی، دو شکست و عنوان سومی در گروه خود بسته شد. کی‌روش هم که حدود دو ماه قبل از شروع جام جهانی و پس از اخراج اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی برای دومین بار هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته بود پس از ناکامی در جام جهانی 2022 از تیم ملی جدا شد.

دوماه پیش جهان نيوز در گزارشی با عنوان «نگاه ایرانی‌ها هنوز به قطر است!/ تیم ملی طلسم ۴۶ ساله را خواهد شکست؟» به موضوع تصمیم گیری سریع و صحیح برای آینده تیم ملی پرداخت.
 
کمتر از یکسال تا جام ملت‌های آسیا 2023 قطر مانده است و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال حدود دو ماه پیش و پس از پایان جام جهانی گفته بود که هدف ایران از حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 قهرمانی در این رقابت‌ها است.

با توجه به اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال، انتظار می‌رفت که از همان روزها پروژه قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا در فدراسیون فوتبال و در ذهن تمام مسئولان، مربیان و بازیکنان کلید بخورد و برای آن برنامه ریزی شود.

اما پس از بازگشت تیم ملی از جام جهانی و رفتن کی‌روش، هنوز تیم ملی سرمربی نداشته و در بلاتکلیفی به سر می‌برد. در این مدت هم اخبار متفاوتی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی از بین افراد داخلی و خارجی شنیده شده است.

یک روز فهرستی از مربیان برای هدایت تیم در رسانه‌ها منتشر می‌شود که در بین آن‌ها، هم گزینه داخلی و هم خارجی دیده می‌شود. یک روز می‌گویند شانس مربی خارجی بیشتر است و روز دیگر گفته می‌شود نشستن سرمربی داخلی روی نیمکت تیم ملی محتمل‌تر است.

دو روز پیش هم خبرگزاری ایرنا مدعی شد که انتخاب سرمربی جدید تیم ملی حداکثر تا دو هفته آینده صورت خواهد گرفت و شانس قلعه نویی از همه بیشتر است.

چه گزینه داخلی و چه گزینه خارجی مردم انتظار دارند هر چه زودتر تکلیف تیم ملی مشخص شود و پس از سال‌ها ناکامی‌ها در جام ملت‌های آسیا به عنوان یکی از مدعیان این قاره، این بار دست پر از قطر بازگردند.

اگر قرار است سرمربی خارجی انتخاب کنند، به سراغ افرادی نروند که چندین برابر آنچه استحقاقش را دارند، دریافت کنند و در نهایت با کسب نتایج ضعیف از تیم بروند و یا خاطره تلخ قرارداد ویلموتس و خسارت‌های آن تکرار شود و در ادامه مسیر بازهم تیم ملی بدون سرمربی شده و دوباره ماجرای انتخاب سرمربی جدید از سرگرفته شود.
 
اگر قرار است گزینه داخلی انتخاب شود باید به او همانند سرمربیان خارجی اعتماد کرد، فرصت داد و همه چیز هم در اختیارش باشد. 

هر چه زودتر باید درباره سرمربی تیم ملی تصمیم گرفته شود که تعلل در این باره به نفع فوتبال کشورمان نیست.

وعده دادن برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها می‌طلبد که همه عوامل در جهت قهرمانی به کار گرفته شوند. باید در تیم ملی انسجام شکل گیرد و این انسجام هم حفظ شود، نه اینکه بعد از هر تورنمنتی مانند جام جهانی که تیم منسجم شده، تیم بدون سرمربی و برنامه رها شود. بازی‌های دوستانه درخور هماهنگ شود، تدارکات مناسب تیم ملی دیده شود، مدیران خود را در خدمت تیم و پاسخگو بداننند و نه آنکه طلبکار ظاهر شوند.
https://jahannews.com/vdcawanao49nui1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawanao49nui1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در روزی که دلار از ۵۰ هزار تومان عبور کرد جهان نیوز تیتر اول خود را به سرمربی تیم ملی فوتبال اختصاص داده؟.
مخاطب گرامی
در روز گذشته از ساعت 12 الی 22 تیتر یک جهان نیوز به مسئله گرانی دلار اختصاص یافته بود

Iran, Islamic Republic of
همین جوری ول پیش میره تا دوماه قبل بازی ها