يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۳
۶
موضوعی که باید اولویت کاری و فکری مسئولان فوتبال کشور باشد

نگاه ایرانی‌ها هنوز به قطر است!/ تیم ملی طلسم ۴۶ ساله را خواهد شکست؟ +جزئیات

چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 822880
خوشبختانه تیم ملی فوتبال ایران فقط سه دوره متوالی است که بدون حرف و حدیث به جام جهانی صعود می‌کند و در این دوره این امید وجود داشت که برای اولین بار از گروه خود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند.
نگاه ایرانی‌ها هنوز به قطر است!/ تیم ملی طلسم ۴۶ ساله را خواهد شکست؟ +جزئیات
گروه ورزشی جهان نيوز، محمد هادی: سکوی قهرمانی که چند روز قبل تیم ملی فوتبال آرژانتین و لیونل مسی در قطر روی آن ایستادند، در آینده‌ای نه چندان دور زیر پای ملی پوشان تیم ملی فوتبال ایران قرار خواهد گرفت.

این پیش بینی محقق می شود با این تفاوت که ایران نه به عنوان قهرمان جهان بلکه به عنوان قهرمان آسیا می تواند بر روی این سکو بایستد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اخیراً گفته است که هدف ایران از حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 قهرمانی در این رقابت‌ها است.

این حرف تاج را باید به فال نیک گرفت. چرا که آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا 46 سال پیش در سال 1355 و در برابر چشمان صد هزار هوادار ایرانی در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد و تا به امروز تیم ملی فوتبال در دستیابی به این عنوان ناکام مانده است.

خوشبختانه تیم ملی فوتبال ایران فقط سه دوره متوالی است که بدون حرف و حدیث به جام جهانی صعود می‌کند و در این دوره این امید وجود داشت که برای اولین بار از گروه خود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند. اما این بار هم این امر محقق نشد و ایران در آخرین جام جهانی که به صورت 32 تیمی برگزار می‌شد در همان دور مقدماتی از جام حذف شد.

هر چند که آرزوی تیم ملی در قطر محقق نشد و جام جهانی هم تمام شد، اما حدود 13 ماه دیگر در این کشور رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد.

این یک شعار نیست و این پتانسیل با توجه به تجربه حضور ایران در ادوار جام جهانی وجود دارد. نمایش ستودنی ایران در برابر ولز، مقاومت جانانه در مصاف با پرتغال، بازی دیدنی در برابر اسپانیا، نمایش فراموش نشدنی در مقابل آرژانتین و برد مراکش همه اینها نشانگر آن است که تیم ملی ایران پتانسیل شگفتی سازی را دارد؛ حال اگر ایران موفق به صعود از گروه خود نشده است می تواند این توان نهفته را در جام ملت های آسیا به منصه ظهور برساند. موضوعی که هرچند به دلیل رقبایی نظیر کره جنوبی، ژاپن، عربستان، استرالیا و .. سهل الوصول نیست اما از عهده توان تیم ایران خارج نیست.

با این حساب از همین امروز پروژه قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا باید در فدراسیون فوتبال ایران و در ذهن تمام مسئولان، مربیان و بازیکنان کلید بخورد و فقط هم باید به قهرمانی فکر شود ولاغیر.

این مهم می طلبد که همه عوامل در جهت قهرمانی ایران به کار گرفته شوند. انسجام شکل گرفته تیم در جام جهانی باید حفظ شود، بحث سرمربی و تغییرات پی‌درپی باید حل شود، از فشار روحی به بازیکنان جلوگیری شود، بازی های دوستانه درخور هماهنگ شود، تدارکات مناسب تیم ملی دیده شود، مدیران خود را در خدمت تیم و پاسخگو بداننند و نه آنکه طلبکار ظاهر شوند.

قدم بعد از قهرمانی ایران در جام ملتهای آسیا، برنامه شگفتی سازی ایران در جام جهانی 2026 (آمریکا- مکزیک-کانادا) خواهد بود که با توجه به افزایش سهمیه تیم های آسیایی (1+8)، ایران به احتمال خیلی زیاد جزو تیم های حاضر در آن جام خواهد بود اما بحث در آن مقطع موضوعی حتی فراتر از صعود تیم ملی ایران از مرحله گروهی خواهد بود.

برد آرژانتین قهرمان توسط عربستان، برد اسپانیا توسط ژاپن، غول کشی و در نهایت چهارمی مراکش در جام جهانی همه اینها نوید آن را می‌دهد که ایران همچون سایر تیم های همسطح خود آینده روشنی خواهد داشت؛ به شرط آنکه قدر فرصت ها دانسته شود.

میلیون ها ایرانی امسال با درخشش این تیم ها از زمانی که نوبت به شگفتی سازی ایران خواهد رسید، پرسیدند. چهار سال زمان کمی نیست و البته که با همین توان می توان در مقطع پیش رو با قهرمانی جام ملت های آسیا قدم اول را در سال اول محکم برداشت.
https://jahannews.com/vdcfc0dcxw6d0ca.igiw.html
jahannews.com/vdcfc0dcxw6d0ca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیگه بابا حداقل جام ملت ها رو دریابین
اینم نمی تونید؟؟

این همه این کشور توان داره
امثال تاج رو پرت کنید بیرون همه چی درست میشه
Iran, Islamic Republic of
یعنی از سد ژاپن و کره و عربستان و ....... بگذرید بسیار بعیده
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار
بازی های ژاپن رو دیدی؟ کره و عربستان و استرالیا چطور؟
تخیلی صحبت نکنیم
با کی روش گروهی حذف نشیم خوبه
Iran, Islamic Republic of
"برد آرژانتین قهرمان توسط عربستان، برد اسپانیا توسط ژاپن، غول کشی و در نهایت چهارمی مراکش در جام جهانی همه اینها نوید آن را می‌دهد که ایران همچون سایر تیم های همسطح خود آینده روشنی خواهد داشت؛"

برد بقیه نوید اینده روشن ما رو میده؟ یاللعجب
علی
Iran, Islamic Republic of
لطفا این فوتبال بازها ر اکه واقعا چیزی ندارندمانند این بازیگران فیلمها بی خود بزرگ نکنید .
علی
Iran, Islamic Republic of
شما رسانه ها مقصرید .