جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۷
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۷۹

چرا خبر مرگ آخرین پادشاه یونان برای مردم ایران مهم است؟!/ ماجرای عنایت ویژه به یک مفت خور +جزئیات

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 825545
چه ریخت و پاش‌هایی که از پول مردم ایران برای این فرد نمی‌شود و حتی همسر شاه فرح پهلوی برای آوردن او هواپیمای اختصاصی می‌فرستد.
چرا خبر مرگ آخرین پادشاه یونان برای مردم ایران مهم است؟!/ ماجرای عنایت ویژه به یک مفت خور +جزئیات
گروه تاریخ جهان نيوز: آخرین پادشاه یونان موسوم به «کنستانتین دوم» در آتن، پایتخت این کشور درگذشت. این خبری است که شب گذشته رسانه‌ها منتشر کردند.

شاید مرگ یک مقام سیاسی خارجی برای مردم ایران یک خبر عادی و غیر مهم باشد، اما خبر مرگ کنستانتین دوم آخرین پادشاه یونان برای مردم ایران مهم است چراکه ماجرای او به دوران حکومت محمدرضا پهلوی و زمانی که وی از قدرت کنار گذاشته می‌شود و از کشورش فرار می‌کند، بر می‌گردد.

در آن زمان است که پادشاه مخلوع یونان مورد عنایت محمدرضا پهلوی قرار می‌گیرد و چه ریخت و پاش‌هایی که از پول مردم ایران برای وی نمی‌شود. حتی همسر شاه یعنی فرح برای آوردن او هواپیمای اختصاصی می‌فرستد.

پرداخت صورتحساب آرایشگاه پادشاه یونان، میهمان همیشگی شاه
در خاطرات اسدالله علم به تاریخ  ۲۸ مرداد ۱۳۵۲ آمده است: «... سرهنگ پاپادوپولس به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید یونان سوگند خورده است... وعده داده است که به سانسور مطبوعات خاتمه دهد و ظرف دوازده ماه آینده انتخابات آزاد برگزار کند. در این ضمن اعلیحضرت کنستانتین میهمان همیشگی ماست، و از هواپیمای اختصاصی شاه طوری استفاده می‌کند مثل اینکه مال خودش است. شاه هرگونه اظهار نظر مرا در مورد اینکه حضور پادشاه در اینجا نامطلوب است رد می‌کند... اما خود پادشاه،‌ با اینکه احمق است، باید بهتر از این بداند که ما را در مخمصه می‌گذارد. متأسفانه هم احمق است و هم خسیس، و از سخاوت ما سوء استفاده می‌کند؛ به‌عنوان مثال، سال گذشته، حتی پیش از اینکه خلع شود، او و خانواده‌اش در سن‌موریتس میهمان شاه بودند، ‌ما مجبور شدیم حتی صورت‌حساب آرایشگاه‌شان را که به‌حساب ما گذاشته بودند بپردازیم.»

Farah Pahlavi
فرح پهلوی به همراه پادشاه یونان و همسرش در یک میهمانی خصوصی

شاه مفت خور یونان و حاتم بخشی شاه
در خاطره‌ای دیگری به تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۵۲ علم می‌نویسد: پرسیدم چرا ما تلگراف تبریک برای رئیس جمهور جدید یونان نفرستاده ایم. شاه پاسخ داد که چطور می توانست چنین پیامی بفرستد وقتی اعلیحضرت کنستانتین به عنوان میهمان او اینجا اقامت دارد؟ ... گفتم «دقیقا به همین دلیل است که من توصیه میکنم میهمان نوازیتان را محدود کنید. او مفت خوری بیش نیست.» شاه به این حرف خندید و گفت «اقرار کنید که شما به طور کلی از او خوشتان نمی‌آید»


اعزام هواپیمای اختصاصی برای آوردن شاه یونان
در خاطره ۲۳ تیر ۱۳۵۳ علم درباره اصرار فرح پهلوی همسر شاه درباره اعزام هواپیمای اختصاصی برای آوردن شاه یونان می‌خوانیم: شهبانو اصرار دارد که یک هواپیمای خصوصی بفرستیم تا پادشاه یونان را به ایران بیاورد اما من درباره درستی این کار ابراز تردید کردم. شاه پاسخ داد «طبق دستور ایشان  عمل کنید، با اینکه پادشاه احتمالاً برای همیشه پادشاه سابق باقی خواهند ماند. آمریکایی ها میترسند که  اگر یونان از دیکتاتوری نظامی مبدل به سلطنت مشروطه شود، در آن در صورت خدا می داند کشور به دست کدام گروه از متعصبین چپ خواهد افتاد و کنترلش از دست آمریکایی ها خارج می‌شود»

بیشتر بخوانید:
به شاه گفتم ۴۵ روز تفریح در سوئیس کافی است
ماجرای طمع شاه به همسر رئیس جمهور فیلیپین +عکس

وقتی رئیس جمهور آمریکا تحمل دوری فرح را نداشت +فیلم
نگرانی شاه و فرح در جشن سال نو میلادی برای مردم ایران
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا
دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور
روزی که شاه ایران در خیابان فردوسی تحقیر شد

وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
زن، زندگی، آزدی یعنی فرح! +عکس
ماجرای هدیه همسر رئیس جمهور آمریکا به شاه  
https://jahannews.com/vdcgtn97nak9xn4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtn97nak9xn4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سپهر
Iran, Islamic Republic of
شاه خائن ایران اموال بیت المال را خرج پادشاه یونان می کرد و سال 57 میلیون ها دلار و 300 تُن طلا و عتیقه جات را برداشت و از کشور فرار کرد خدا لعنتش کنه.
...
Iran, Islamic Republic of
میلیون ها نه! 34 میلیارد دلار دزدید و فرار کرد
Iran, Islamic Republic of
اصلا مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
بین ایران باستان و یونان باستان روابط بسیاری وجود داشته و از نظر فرهنگی خیلی چیزها به هم قرض داده ایم!!!
Iran, Islamic Republic of
روشنفکری سکولار، اینگونه جنایات تاریخی غرب و انگلیس و آمریکا و غیره را در حق ملت و تمدن ایرانی توجیه می کنند. .
کتیبه
Iran, Islamic Republic of
هه واقعا که هی ناسزا بگید که چی اصلا چرا دست از سر یه مرده بر نمیدارید اون ول کرده شما ولش نمیکنید
سرباز آریایی
Iran, Islamic Republic of
....