کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرامی‌ مقدم، فعال اصلاح طلب:

معترضان حاضر به ترک خیابان نیستند چون ناامیدند/ برجام می‌توانست روند اعتراضات را تعدیل کند/ ایران نباید از غرب تضمین صد درصدی بخواهد!

22 مهر 1401 ساعت 21:52

در عالم سیاست و دیپلماسی، تضامین صددرصدی وجود ندارد و نمی‌بایست این درخواست‌ها از سوی دولت مطرح می‌شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال اصلاح طلب و قائم مقام حزب کروبی در یادداشتی در روزنامه اعتماد سعی کرده است همجون علی مطهری از اغتشاشات اخیر تحت عنوان اعتراضات ماهیگری کرده و بحث امضای برجام را پیش بکشد.

گرامی مقدم گفته است: «در عالم سیاست و دیپلماسی، تضامین صددرصدی وجود ندارد و نمی‌بایست این درخواست‌ها از سوی دولت مطرح می‌شد»!

این پیشنهادها نشانگر آن است که اصلاح طلبان در ادامه سیاسی بازی های خود صرفا بار دیگر اسم برجام را می خواهند و اساسا بحث رفع تحریم ها برایشان هیچ موضوعیتی ندارد. برای همین به هر مناسبتی نظیر بحران آب در برخی مناطق، بازتوزیع یارانه ها و اغتشاشات اخیر بحث توافق هسته ای را مطرح می کنند و خواسته بر زمین مانده دشمن را مطالبه دارند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات گرامی مقدم را در ادامه خواهید خواند:

*یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که می‌توان ریشه اعتراضات اخیر را از طریق آن تفسیر کرد، موضوع «اقتصاد» است که این روزها کمتر در ارزیابی‌های تحلیلی و رسانه‌ای به آن پرداخته شده است.

 
*برجام فرصتی برای ایران و اقتصاد ایران بود که در سایه آن می‌شد، سرمایه خارجی قابل توجهی جذب کرد، روند نوسازی اقتصادی را تسریع بخشید، پالایشگاه‌های نفت و گاز را در مسیر بازسازی قرار داد، تحریم‌ها بیمه را پشت سر گذاشت و در کل ده‌ها استفاده اقتصادی و راهبردی دیگر را تجربه کرد. این روند به دلیل عدم توجه به ضرورت احیای برجام توسط دولت سیزدهم دچار تغییر شد.

*در عالم سیاست و دیپلماسی، تضامین صددرصدی وجود ندارد و نمی‌بایست این درخواست‌ها از سوی دولت مطرح می‌شد.

*باید توجه داشت شرایط سخت اقتصادی به عنوان یکی از دلایل اصلی اعتراضات، خود را در کف خیابان نشان می‌دهد و احیای برجام می‌توانست این روند را تعدیل سازد.

*اینکه بسیاری از معترضان حاضر به ترک خیابان نیستند، برآمده از ناامیدی و نداشتن چیزی برای از دست دادن است.

درباره «گرامی مقدم» بیشتر بخوانید:
هدف اصلی جریان اصلاحات باید حضور در قدرت باشد
اگر بایدن رای بیاورد اصلاح طلبان دوباره رئیس جمهور می‌شوند
روحانی باید استعفا دهد، مگر اینکه اختیارات ویژه بگیرد!
اگر حاکمیت هم نگذارد مردم باز ما را انتخاب می‌کنند
روحانی کشور را از تحریم نجات داد و به سمت رونق اقتصادی برد
اگر سید حسن خمینی کاندیدا شود، موج عظیمی راه می‌اندازد
آسیب شناسی یک اصلاح طلب از جنایت یک تکفیری در مشهد


کد مطلب: 815302

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/815302/معترضان-حاضر-ترک-خیابان-نیستند-چون-ناامیدند-برجام-می-توانست-روند-اعتراضات-تعدیل-کند-ایران-نباید-غرب-تضمین-صد-درصدی-بخواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com