سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۱۸
ناگفته‌ای از آشوب اخیر در جنوب شرق

پشت پرده ناامنی در زاهدان کدام نوع سلبریتی هست؟!

شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 813864
با اوج گرفتن حوادث فوت مرگ مهسا امینی در برخی شهرهای ایران، ضدانقلاب تمرکز ویژه‌ای را برای تحریک مردم سیستان و بلوچستان و پیوند زدن قومیت کرد و بلوچ و مذهبی کردن موضوع در برخی مناطق مرزی آغاز می‌کند تا فرصت برای دخالت گروه های تروریستی فعال در خطوط مرزی نیز فرآهم شود.
پشت پرده ناامنی در زاهدان کدام نوع سلبریتی هست؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: بررسی حوادث اخیر ضدامنیتی در زاهدان بسیار مهم است، این حادثه از همان جنس پروژه‌ای است که برای پرونده مرگ مهسا امینی در خارج از ایران طراحی شد ولی با مختصات بومی سیستان و بلوچستان اجرا شد. در ادامه بخوانید:

یک: حدود بیش از یک ماه قبل پس از قتل یک زن در بلوچستان، برخی از مظنونین که در میان آنها خانم نیز بودند به پلیس چابهار احضار و مورد بازجویی قرار می‌گیرند. در آستانه افشا شدن برخی سرنخ‌های این پرونده توسط پلیس به ناگاه خبر تجاوز به یک دختر مرتبط با همین پرونده توسط فرمانده نیروی انتظامی چابهار در کانال‌های ضدانقلاب به سرعت منتشر و فرآگیر می‌شود. در این میان «ح.س» ساکن یکی از کشورهای اروپایی و از همکاران سابق عبدالمالک ریگی که ضدانقلاب از چند سال قبل او را با کارکرد روح‌الله زم در بلوچستان پر و بال داده وارد صحنه شده و بر شبهات در فضای مجازی می‌افزاید. با تکذیب اولیه رسمی مسئولین در آن مقطع دامنه عملیات روانی تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

دو: با اوج گرفتن حوادث فوت مرگ مهسا امینی در برخی شهرهای ایران، ضدانقلاب تمرکز ویژه‌ای را برای تحریک مردم سیستان و بلوچستان و پیوند زدن قومیت کرد و بلوچ و مذهبی کردن موضوع در برخی مناطق مرزی آغاز می‌کند تا فرصت برای دخالت گروه های تروریستی فعال در خطوط مرزی نیز فرآهم شود. اما در بلوچستان هیچ تجمع خاصی برای موضوع مهسا امینی توسط مردم صورت نمی‌گیرد و ضدانقلاب ناچار به تغییر فرمان عملیات روانی، دوباره شایعه تجاوز به یک دختر نوجوان بلوچ را پررنگ می‌کند. از اینجا به بعد برای اوج گرفتن ماجرای تجاوز، ضدانقلاب همانند حادثه مهسا امینی مجبور به بازی گرفتن سلبریتی‌ها می‌شود.

سه: بحث سلبریتی سازی ضدانقلاب در بلوچستان از چند سال قبل آغاز شد. البته جنس فرهنگی منطقه بگونه‌ای است که سلبریتی موثر برای ضدانقلاب باید پوشش و رنگ و لعاب مذهبی داشته باشد. به همین دلیل بر روی افرادی که دو مشخصه ویژه یعنی اعتقادات تند مذهبی شبه وهابی داشته و به لحاظ شخصیتی نیز به دنبال دیده شدن و شهرت باشند را شناسایی و بر روی برخی از آنها به صورت ویژه سرمایه گذاری کردند. در همین راستا فردی به نام «ع.ن» که با بسیاری از علمای بزرگ و خوشنام منطقه بلوچستان به لحاظ علمی و سوابق قابل قیاس نیست را انتخاب و سیر سلبریتی‌سازی مذهبی او آغاز شد. چندین سال کلیپ‌های غیر مرسوم، سخنرانی‌های آتشین، اظهارات سریع و تحریک کننده مذهبی و سیاسی به صورت هدفمند از او در این سالها بازنشر کردند و به صورت ویژه در تمامی حوادث سالهای اخیر سیاسی، مذهبی و امنیتی در بلوچستان بر تقویت چهره سازی او کار شد تا بزنگاه بتوانند نهایت استفاده را از هیاهوسازی کاذب او در افکار عمومی ببرند.

چهار: همزمان با پروژه موج سازی مجدد از شایعه تجاوز به یک دختر نوجوان در بلوچستان، «ع.ن» به عنوان یک سلبریتی مذهبی مهمترین خواسته و نیاز ضدانقلاب در بلوچستان را برای نهایی کردن عملیات روانی و میدانی انجام داد و با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که بر اساس تحقیقات او خبر تجاوز به دختر بلوچ توسط یکی از فرماندهان نیروی انتظامی صحت دارد! انتشار این بیانیه فرصت جریان سازی ضدانقلاب در فضای مجازی به خوبی فرآهم شد و علی رغم اینکه پدر «ع.ن» که از علمای سرشناس بلوچستان است، اظهارات پسرش را با صدور بیانیه‌ای رسمی غیر شرعی و غیر قانونی اعلام کرد ولی جریان تحریک شده احساسات مسیر خود را رفت.

پنج: در این میان البته خواصی هم در سیستان و بلوچستان بودند که همانند لیدرهای جریان اصلاحات در تهران در پوشش دفاع از حقوق مردم و ادعای روشن شدن حقیقت قبل از اعلام نظر مراجع قانونی با بی‌دقتی در گفتار زمینه‌ساز تبدیل یک شبهه در افکار عمومی به یک جریان تحریک شده اجتماعی بدون سر و مهار شدند. با این وجود مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان فتنه‌های بزرگتری را هم از سر گذرانده‌اند و از این مرحله نیز با همراهی علما و معتمدین دلسوز شیعه و سنی عبور خواهند کرد و روسیاهی بر ضدانقلاب و عوامل آن دوباره باقی خواهد ماند.

شش: روند سلبریتی سازی دلخواه برای دشمنان ایران و انقلاب متناسب با هر منطقه‌ای در کشور سالهاست آغاز شده و بهم زدن این طراحی به نظر می‌رسد یکی از جدی‌ترین وظایف روز دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی باشد.
 
*مدیر مسئول جهان نيوز
https://jahannews.com/vdch-xn6k23nz6d.tft2.html
jahannews.com/vdch-xn6k23nz6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای تعیین جایگاه سلبریتی ها کافی است مقایسه کنید به عللی در تمام جهان ورزشکار و بازیگر و خواننده برای 10 سال امکان فعالیت نداشتن باشند،.
Iran, Islamic Republic of
اگر اين اظهارات شما درست باشه با يک بار محاکمه علني امثال اين افراد و پخش اون از شبکه هاي صدا و سيما براي هميشه بساط اين طور شايعات برچيده ميشه و ديگه مردم به راحتي باور نميکنن.
Iran, Islamic Republic of
مردم شریف ایران باید هوشیار و گول حرف های خارج نیشینان را نخورند.
اگر منافقین ناجی مردم بودند این همه ترور و قضیه مرصاد و کشتن مردم بی گناه اسلام آباد غرب و... رقم نمی خورد.
شجاع
Iran, Islamic Republic of
شما را بخدا دیگر بس کنید از اسمهای مستعار ن ع و ... اسمشون بیاورید .
Iran, Islamic Republic of
ما هیچ ایرادی نداریم
اشکال بیرون از ما است: سلبریتی، اپوزیسیون، آمریکا، اسرائیل ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.
در دشمنی ضد انقلاب ودشمنان که شکی نیست.
Iran, Islamic Republic of
درسته ولی همه چیز مشخص میشه والله خیرالماکرین
Iran, Islamic Republic of
اقای جهان تیغی مگر یک سلبریتی چقدر قدرت دارد که یک مملکت را به هم بریزد . اینقدر مملکت را حقیر نکنید .اینا تروریست بودن و باید دستگیر و مجازات بشن اغتشاشگران هم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مسئولین ما هیچوقت موضوعی رو سر وقت خودش حل نمیکنن.
ازادی
United Arab Emirates
اختشاش گران همه شأن زیر بیست سال داشتند والدین از فرزندانشان غافلند سوار بر موج سلبیریتی های بی غیرت می شوند
Canada
تروریستهای نجس داعش و جیش الظلم،منافقین و کومله همه اینجان. عاملین این جنایت رو بفرسید پیش ریگی منحوس.
علی
United Arab Emirates
قدیمها ارتش و یا سیاسیون کودتا و براندازی می‌کردند.
در این زمان فوتبالی و هنرپیشه.
دلیل این جابجایی فقط و فقط فربه کردن این قشر با پول بیت المال است.
علی
United Arab Emirates
از واژه مزخرف سلبریتی بدمان می آید چون این افراد با داشتن سگ و گربه و میمون در خانه و یا با بد حجابی و یا
رسوایی جنسی، اعتیاد به مواد مخدر و غیره در فضای بی در و پیکر مجازی و دریافت پول‌های کلان و بی حساب و کتاب در فوتبال و سینما و تلویزیون بزرگ و فربه شدن و هم اکنون پادوی دشمنان ایران هستند. .
United Arab Emirates
چهره های وهابی نوکر عربستان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Amir
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا برای این مزدورهای عوضی از حروف مخفف برای گفتن اسمشون استفاده نکنید خیلی قشنگ وریلکس اسمشون رو بگید تا مرپم خوب بشناسن کی مزدوره کی ایزاندوسته