جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۴
۲۶
نگاهی دیگر به بیانیه موسوی؛

۲ جمله معروف امام راحل که میرحسین دوباره تائیدشان کرد

چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 810018
اگرچه روند کاری میرحسین در روزهای بعد از انتخابات سال ۸۸ تا یک سال و نیم بعد از آن که منجر به حصر وی شد تکلیف او را برای همیشه مشخص کرد اما آخرین بیانیه او باعث شد تا بار دیگر جملات ماندگار امام راحل هم مرور و با این موضوع تطبیق داده شود.
۲ جمله معروف امام که میرحسین دوباره تائیدشان کرد
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: بیشتر از دو هفته از انتشار آخرین بیانیه میرحسین می گذرد. تحلیل های مطرح شده پیرامون بیانیه و واکنش ها به بی شرمی های در متن طی روزهای اخیر به طور جدی پررنگ بود.

اما بیانیه اخیر ناخواسته بار دیگر دو جمله ماندگار امام راحل را تائید کرد. اگرچه روند کاری میرحسین در روزهای بعد از انتخابات سال 88 تا یک سال و نیم بعد از آن که منجر به حصر وی شد تکلیف او را برای همیشه مشخص کرد اما آخرین بیانیه او که به نوعی تائید همه آن خباثت ها و جنایت ها در سال های 88 و 89 بود باعث شد تا بار دیگر جملات ماندگار امام راحل هم مرور و با این موضوع تطبیق داده شود.

در متن بیانیه میرحسین در نهایت وقاحت بحث خطر رهبری مورورثی مطرح شده است. فارغ از پاسخگویی به این تهمت ناجوانمردانه که توضیح سیره مثال زدنی رهبرانقلاب با خانواده‌شان به اندازه چندین مطلب زمان می‌برد، میتوان گفت این تلاش جدید فتنه گران برای خدشه بر وجهه رهبرانقلاب و خاک پاشی بر آفتاب از آن جهت است که بزرگترین مانع اهداف میرحسین به عنوان یکی از رئوس فتنه و سایر فتنه گران در سال 88 شخص رهبرانقلاب و جایگاه ولایت فقیه بود.

عظمت و اهمیت جمله ماندگار امام راحل «ولایت فقیه می خواهد جلوی دیکتاوری را بگیرد نه آنکه دیکتاتوری کند» در سال 88 به خوبی مشخص شد. در انتخابات آن سال میرحسین موسوی قبل از پایان شمارش آرا ادعای پیروزی با اختلاف آرای بالا کرد اما نتیجه انتخابات پیروزی فرد دیگری را اعلام کرد که میرحسین با او یازده میلیون اختلاف رای داشت. با این حال میرحسین پس از اعلام نتایج، از پذیرش نتیجه سر باز زد و مردم را به خیابان ها فراخواند و حاضر به پذیرش سازوکار قانونی اعتراض هم نشد که البته با فرض نقشه بودن همه آن رفتارها جای تعجبی باقی نیست. این روند تا مرحله اغتشاشات خیابانی، هتاکی در عاشورای حسینی، تحریم های گسترده علیه ملت ایران، تلاش برای سوریه سازی ایران و... هم پیش رفت.

ادعای موسوی در بیانیه اخیر و مرور سابقه فتنه گری او در سال 88 موید جمله مانای امام راحل پیرامون اهمیت ولایت فقیه است. این ماجرا وقتی جدی تر می شود که نفر برنده انتخابات سال 88 یعنی احمدی نژاد هم کم کم رو به انحراف و تقابل با نظام رفت اما در اهمیت و تاکید بر فتنه 88 تفاوتی حاصل نشد.

تعابیری از امام راحل در تمجید از میرحسین موجود است که اصلاح طلبان با وجود تقابل رسمی موسوی با انقلاب، نظام و امام هنوز از آن استفاده می کنند! با این حال و علی رغم آنکه جمله معروف امام در سال 88 بارها به درستی مطرح شد، اما این بار که بعد از دوازده سال او بر همه آن خباثت ها مهر تائید زده است، باید بار دیگر همان جمله ماندگار امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی شان را مرور کرد و نوشت: «من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هرکس حال فعلی او است».

بیشتر بخوانید:
به بهانه جسارت بی‌شرمانه میرحسین موسوی/ برای حاج حسین همدانی با یک مثال ساده
https://jahannews.com/vdcfyxdccw6dyxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfyxdccw6dyxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک مناظره و یا حتی یک محاکمه برگزار کنید و قضاوت را به مردم بسپارید
Iran, Islamic Republic of
محاکمه که شد.. 9 دی
همه مرگشو خواستن
شاهین
Iran, Islamic Republic of
اگر محاکمه شوند حداقل مجازات شون به جرم تهدید امنیت ملی و تهییج مردم به بلوا و آشوب اعدام است.
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
این آدمها باتوجه به اقدام علیه امنیت ملی قاعدتا باید اعدام شوند اما همان بهتر که در گوشه غربت و عزلت بمانند
محمود.کاشان
Iran, Islamic Republic of
بالاخره محاکمه بشن یا نشن؟
Iran, Islamic Republic of
اگر به قضاوت فرد فرد است پس فضاوت کل مردم‌ایرانمهم است نه تو
Iran, Islamic Republic of
این فتنه گر با بیانیه ها، سخنرانیها، عدم تمکین به قانون، دعوت به شورش، و عملکردش نیت درون و اهدافش را برملا کرده و نیازی به مناظره و محاکمه نیست. باید تا آخر عمرش در حصر بماند.
Iran, Islamic Republic of
باسلام
فرض براینکه مناظره برگزاربشه موسوی چی داره بگه....؟!!!
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد متعمد ملت ایران است. فراموش نکنید
Iran, Islamic Republic of
خدا رحتمش کنه
Iran, Islamic Republic of
امام قشنگ گفت که معیار حال فعلی افراد است
میرحسین هم که از 88 تا لان یک خائن بوده واسلام... امید اسرائیل و امریکا
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
حصر به جای مجاکمه یعنی دادن یک امتیاز بزرگ..... دلیل بر طلب کاری هوادارانشان نمی شود!
سیداصغر
Iran, Islamic Republic of
چرا امتیاز میدین برادر سیدرضا؟
Iran, Islamic Republic of
امتیاز ندین بهش زود بساط محاکمه رو برفرار کنین
Iran, Islamic Republic of
شما رسانه ها ول کن نیستید...!
Iran, Islamic Republic of
تشت رسوایی اش را همه دیدند ، این خائن باید محاکمه و مجازات شود
United Kingdom
بالاخره محاکمه بشه یا نشه؟ یه حرف بزنین آره یا نه
Iran, Islamic Republic of
محاکمه سران فتنه 88 یک مطالبه عمومی است.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا به مطالبه عمومی عمل نمیکنین؟ مشکلتون چیه
Iran, Islamic Republic of
چون اگه محاکمه علنی نباشه کسی باور نمیکنه و اگرم علنی باشه حرفایی زده میشه که به نفع کشور نیست و فتنه گران بهانه دیگری رو می گیرن
Iran, Islamic Republic of
حالا بالاخره محاکمه بشه یا نشه؟
Iran, Islamic Republic of
برادر موضعشونو روشن کنن محاکمه بشه یا نشه؟
Iran, Islamic Republic of
سران فتنه حتما باید محاکمه شوند .
Denmark
سلام//// شما را بخدا اینقدر این اقا را بزرگ و کنده نکنید ..... ایشان انطور که فکر می کنید زیاد هم نه دلسوز ملت هستند و دلسوز کشور و اسلام وانقلاب ..... عزیزان سن بالا خاطره تلخ استفای ایشان در زمان جنگ و نخست وزیری ایشان ..را که ... از ساعت 7 صتح استفا تا ساعت 8 و چند دقیه صبح که استفا را پس گرفتند مناطق جنگی ما .... یک لحظه از موشک باران توسط صدامیان و امریکایی ها غفلت نشد .... تبلیغات دشمن چقدر زیاد شده بود ....همه صدای بیگانگان طرفدار این آقا بودند ..... ....
خودم
Iran, Islamic Republic of
تعجب میکنم ازکسانی که هشت سال دولت روحانی رادیده اندوفکرمیکننددولت موسوی که قراربودعباس اخوندی معاون اولش باشه ایران راژاپن جهان اسلام میکرد
صابر
Romania
تاریخ ، بالاخره مشخص کرد که چگونه چهره کریه نفاق به مرور افشا میشود. چاپلوسی برای امریکا و انگلیس و سقوط در منجلاب سرمایه اسرائیل بودن از طرف عده ای که خود را خط امامی معرفی میکردند و اما هیچگاه به راه و سیره او اعتقاد نداشته بودند.