کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی دیگر به بیانیه موسوی؛

۲ جمله معروف امام که میرحسین دوباره تائیدشان کرد

2 شهريور 1401 ساعت 9:17

اگرچه روند کاری میرحسین در روزهای بعد از انتخابات سال ۸۸ تا یک سال و نیم بعد از آن که منجر به حصر وی شد تکلیف او را برای همیشه مشخص کرد اما آخرین بیانیه او باعث شد تا بار دیگر جملات ماندگار امام راحل هم مرور و با این موضوع تطبیق داده شود.


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده: بیشتر از دو هفته از انتشار آخرین بیانیه میرحسین می گذرد. تحلیل های مطرح شده پیرامون بیانیه و واکنش ها به بی شرمی های در متن طی روزهای اخیر به طور جدی پررنگ بود.

اما بیانیه اخیر ناخواسته بار دیگر دو جمله ماندگار امام راحل را تائید کرد. اگرچه روند کاری میرحسین در روزهای بعد از انتخابات سال 88 تا یک سال و نیم بعد از آن که منجر به حصر وی شد تکلیف او را برای همیشه مشخص کرد اما آخرین بیانیه او که به نوعی تائید همه آن خباثت ها و جنایت ها در سال های 88 و 89 بود باعث شد تا بار دیگر جملات ماندگار امام راحل هم مرور و با این موضوع تطبیق داده شود.

در متن بیانیه میرحسین در نهایت وقاحت بحث خطر رهبری مورورثی مطرح شده است. فارغ از پاسخگویی به این تهمت ناجوانمردانه که توضیح سیره مثال زدنی رهبرانقلاب با خانواده‌شان به اندازه چندین مطلب زمان می‌برد، میتوان گفت این تلاش جدید فتنه گران برای خدشه بر وجهه رهبرانقلاب و خاک پاشی بر آفتاب از آن جهت است که بزرگترین مانع اهداف میرحسین به عنوان یکی از رئوس فتنه و سایر فتنه گران در سال 88 شخص رهبرانقلاب و جایگاه ولایت فقیه بود.

عظمت و اهمیت جمله ماندگار امام راحل «ولایت فقیه می خواهد جلوی دیکتاوری را بگیرد نه آنکه دیکتاتوری کند» در سال 88 به خوبی مشخص شد. در انتخابات آن سال میرحسین موسوی قبل از پایان شمارش آرا ادعای پیروزی با اختلاف آرای بالا کرد اما نتیجه انتخابات پیروزی فرد دیگری را اعلام کرد که میرحسین با او یازده میلیون اختلاف رای داشت. با این حال میرحسین پس از اعلام نتایج، از پذیرش نتیجه سر باز زد و مردم را به خیابان ها فراخواند و حاضر به پذیرش سازوکار قانونی اعتراض هم نشد که البته با فرض نقشه بودن همه آن رفتارها جای تعجبی باقی نیست. این روند تا مرحله اغتشاشات خیابانی، هتاکی در عاشورای حسینی، تحریم های گسترده علیه ملت ایران، تلاش برای سوریه سازی ایران و... هم پیش رفت.

ادعای موسوی در بیانیه اخیر و مرور سابقه فتنه گری او در سال 88 موید جمله مانای امام راحل پیرامون اهمیت ولایت فقیه است. این ماجرا وقتی جدی تر می شود که نفر برنده انتخابات سال 88 یعنی احمدی نژاد هم کم کم رو به انحراف و تقابل با نظام رفت اما در اهمیت و تاکید بر فتنه 88 تفاوتی حاصل نشد.

تعابیری از امام راحل در تمجید از میرحسین موجود است که اصلاح طلبان با وجود تقابل رسمی موسوی با انقلاب، نظام و امام هنوز از آن استفاده می کنند! با این حال و علی رغم آنکه جمله معروف امام در سال 88 بارها به درستی مطرح شد، اما این بار که بعد از دوازده سال او بر همه آن خباثت ها مهر تائید زده است، باید بار دیگر همان جمله ماندگار امام راحل در وصیت نامه سیاسی الهی شان را مرور کرد و نوشت: «من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام، که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هرکس حال فعلی او است».

بیشتر بخوانید:
به بهانه جسارت بی‌شرمانه میرحسین موسوی/ برای حاج حسین همدانی با یک مثال ساده


کد مطلب: 810018

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/810018/۲-جمله-معروف-امام-میرحسین-دوباره-تائیدشان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com